![]() |
HDMI Kabel
Een vriend van mij heeft een tijdje geleden een HDMI kabel aangeschaft voor zijn PS3 Slim. Alleen als hij alles heeft aangesloten blabla en het geluid aan heeft gezet, komt er een soort raar gezoem uit, heel irritant.. Hij speelt nu zonder geluid en het is na een maand ofzo nog steeds hetzelfde. Ik heb beloofd dit op dit forum te zetten voor hem, en dan maar hopen dat iemand de oplossing weet..
Zonder de HDMI kabel doet het geluid het prima.. Iemand een idee? Thx alvast! ;) |
Waarschijnlijk is het een HDMI-kabel die geen geluid ondersteunt
|
De HDMI kabel ondersteund wel geluid, want bij het hoofdmenu van de PS3 hoor je wel gewoon alles.. Waarschijnlijk alleen in-game niet..
Thx voor de snelle reactie |
Citaat:
|
Kabel kan ook stuk zijn, heb dat zelf pas ondervonden bij mijn blue ray DVD speler, het geluid werd telkens zonder reden onderbroken. Dacht eerst aan slecht contact, blijkt de kabel zelf de boosdoener te zijn. Bij een andere kabe werkte alles perfect. Bij HDMI werkt de overdracht digitaal, dus wel of niet.
TS zou eens een andere HDMI kabel kunnen proberen, want zelf repareren lukt haast niet omdat de contactpunten heel fijn zijn |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De afstand tussen de kabels vergroten (hoeft waarschijnlijk niet heel ver te zijn) is een oplossing. Er zijn ook andere oplossingen voor dit probleem maar daar kom ik helaas niet zo snel op...
|
Citaat:
Heb blijft een lastige materie met die HDMI kabels, op het DVD forum lopen hier ook diverse topics over waarin gebruikers allerlij problemen ondervinden om hun surroundset met zulke kabels te verbinden met hun flatscreen TV en andere bijhorende aparaten. Het heeft schijnbaar te maken met de formaten HDMI 1.3 of HDMI 1,4 wat onderling niet goed communiceerd. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47. |