![]() |
Broodbeleg
Ik ben een beetje uitgekeken op het broodbeleg wat ik meestal eet. Wat vind jij lekker op je brood? Misschien doe ik dan weer wat tips op.
Wat ik regelmatig op mijn brood doe: hagelslag/vlokken (maar dat probeer ik te minderen, want niet zo gezond), vruchtenhagel, pindakaas, halvajam, kaas, smeerkaas, diverse soorten vleeswaren. En op dit moment heb ik een pot bebogeen. |
's Ochtends eet ik altijd zoet op brood (hagelslag, vlokken, muisjes, gestampte muisjes, vruchtenhagel, jam, pindakaas, appelstroop of speculaaspasta). 's Middags altijd hartig. Ik eet graag kaas, gewone (jonge kaas) of komijnekaas, rookkaas, roomkaas met ananas oid, smeerkaas, zuivelspread zoals philadelphia oid. Verder ook vleeswaar (ardenner boterhamworst, grillworst, gekookte worst, filet americain, snijworst). Laatste tijd heb ik ook weer sandwichspread in huis. Er zitten wel wat dingen bij die jij nog niet genoemd hebt, misschien heb je er wat aan :)
|
Euh, ik heb de afgelopen twee weken vrijwel alleen maar smeerworst en chocopasta op m'n brood gehad :bloos: maar er is genoeg variatie te bedenken!
Een boterham met kaas wordt al een stuk lekkerder als je er wat komkommer, sla en ketchup op doet en een boterham met ham is ineens veel interessanter met wat mosterd en een beetje honing erbij. Ik vind oude kaas met appelstroop trouwens ook een geniale combinatie. Wat je ook zou kunnen proberen is 's avonds dunne kruidenomeletjes bakken om de volgende dag op brood te doen, of feta en olijven, of een blikje tonijn, of een blikje makreel in tomatensaus. Als je thuis eet: maak tosti's of wentelteefjes. Of vervang je brood door (eventueel kant en klare) pannenkoekjes, met alleen een beetje jam of poedersuiker erop hoeft dat niet ongezond te zijn en het vult ook beter dan brood. En dingen die mensen meestal als ontbijt eten, zoals muesli met yoghurt, kunnen natuurlijk ook best als lunch. |
Oh, wat ik ook nog wel eens doe als ik eieren over heb, is ze koken (kan ook in hetzelfde water als je aardappels of pasta), af laten koelen en ze dan pellen en prakken met een beetje mayonaise, ketchup, peper, zout en paprikapoeder. Je hebt dan een soort eiersalade wat lekker is op brood :) Verder eet ik ook graag hütenkäse met tomaat en versgemalen peper.
|
tartaar + uitjes
Boterhamworst + gestampte muisjes (iedereen vind t raar maar tis heerlijk) kipfilet + uitjes ham + ketchup |
Ik houd van makkelijk maar lekker op brood, en heb het niet zo op zoete dingen op mijn boterham.
Makkelijk: de Johma-salades, best wat keuze en nog snel en makkelijk ook. De vegetarische 'vlees'waren van AH zijn ook erg lekker op brood, die Tivall-producten. En gerookte vis, zalm/forel/haring, heerlijk en zo uit een pakje <3 Tijdrovender: Avocado met zout. Tomaat-kaas-Knorr's Aromat, of kaas-komkommer-Aromat. Vleeswaren ben ik meestal niet zo dol op, maar eiersalade met rookworst is erg lekker, en rosbief of osseworst met peper. |
Oh, salade, en muisjes, en sandwichspread... ik krijg ineens weer ideeën! En een aantal genoemde combinaties klinken ook goed. :) Ik zal binnenkort eens wat variatie inslaan!
|
Weet je wat echt lekker is? Krentenbol met pindakaas:)
|
speculoos is lekker :P
of zalm of van die laviche light kaasjes |
plakje kipfilet, wat veldsla en een likje knoflooksaus (Y)
|
En ik strooi op bijna al het hartige beleg (kaas, ham etc) selderiezout. Echt superlekker spul, in de super bij de kruiden! en inderdaad, kaas met rucolasla en een tomaat. Rosbief met maggi, blaadje basilicum over je kaas... Stroop met kaas, jam met kaas. Smakelijk!
|
Ik eet de laatste tijd eigenlijk alleen roompate en rauwe ham op brood, ik ben ook niet echt van zoet beleg. Kaas met bijvoorbeeld tomaat of komkommer vind ik ook erg lekker, maar ik mag nu geen kaas, dus helaas :P
|
Aromat (zo'n geel kruidenbusje) van Knorr is ook lekker over groenten als tomaat en komkommer heen. En in plaats van kaas/tomaat kun je ook mozzarella met tomaat proberen en dan beide kanten van het broodje met wat pesto besmeren (y)
|
Hummus, (eerder maken), en anders amandelpasta of een andere notenpasta. Allemaal te vinden in de natuurwinkel.
|
Tartex vind ik erg lekker, die heb je echt in vijfduizend smaken, en in bio-winkels zijn er ook heel veel pasta's van andere noten dan pinda's. Bijvoorbeeld amandelpasta, pistachepasta, hazelnootpasta (zonder cacao dan), cashewpasta, tahin etc. Allemaal ook nog erg gezond!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19. |