![]() |
Rare vriendinnen
Hallo allemaal,
Ik heb de laatste tijd bij een aantal vriendinnen dat ze raar doen tegen me. Met 1 vriendin heb ik de vriendschap al verbroken, want dat ging totaal niet. Als ze wat tegen me zei dan schreeuwde ze dat zowat en ze was overal heel negatief over en jaloers enzo. Dat werkt niet!! Maar nu heb ik een vriendin die ik al 15 ken en zij is nogal dominant. Als ik alleen met haar ben is het heel gezellig hoor, maar zodra we met zijn drieen afspreken wordt ik heel erg buitengesloten :(. Ik weet dat als je met zijn drieen omgaat dat dat eigenlijk niet werkt, maar wij zijn oud genoeg volgensmij om dat soort kinderachtige dingen niet te doen. Zelf zou ik iemand niet eens kunnen buitensluiten of negeren zo ben ik niet, dus ik snap ook niet waar het vandaan komt. Laatst vroeg ik haar mee om uit te gaan. Nou leuk zei ze en ze vroeg of het goed was als F. ook mee zou gaan. Natuurlijk dus we spraken bij F. dr huis af, zij waren daar beide al want ze hadden daarvoor nog een verjaardag van iemand. Toen werd er al zo gezegd we gaan daarheen punt. Ik dacht okee... Het was daar nog gezellig tot we in de kroeg waren. Ze waren constant aan het praten met elkaar zonder ook maar 1 woord tegen mij te zeggen, misschien 1x in het halfuur. Ik had het dus al vrij snel gehad en toen gingen we naar huis. Ik probeer ook gewoon wat te zeggen maar in een kroeg hoor je niet veel dus als zij alleen tegen elkaar praten hoor ik niks. Ik ben ook iets kleiner dan zij, waardoor ik me al snel gekleineerd voel als ze zo doen. Zij vinden klein zijn ook niet leuk volgensmij, maar mij kan het niks schelen. Ik heb verder gewoon een normale lengte. Weer later gingen we weer met drieen afspreken en weer hetzelfde. Ik voel me er ongemakkelijk bij en dan denk ik van dat heb je toch door?! Je moet wel achterlijk zijn als je dat niet door hebt. Ik heb ook vriendinnen waarvan ik de een leuker vind als je ander maar ik zou nooit onderscheid maken als we met elkaar zijn en al helemaal niet negeren. Het ergst is nog dat als ik soms wat zeg dat dat niet eens gehoord wordt!! Ook is ze al een paar jaar niet op mijn verjaardag geweest en heeft ze daar verder ook nooit bij stilgestaan (later bijv.) Ze is altijd op vakantie als ik jarig ben. Ik ben in de zomer jarig. Ik kom altijd naar haar verjaardag en voor haar 18e verjaardag had ik een heel leuk cadeau. Helaas overleed mijn vader een maand voor mijn 18e verjaardag en zoals gewoonlijk was ze weer op vakantie, maar zelfs toen stond ze er niet bij stil. Sindsdien is ze dus ook altijd op vakantie op mijn verjaardag. PS ik ben een bangert om er wat van te zeggen. Het liefst laat ik gewoon nooit meer wat van me horen, maarja na zo een lange vriendschap gaat dat niet. Er is nog zo een vriendin maar dat verhaal zal ik je besparen haha. Ik ben verder gewoon aardig en ik ben niet stil ofzo en zeg ook gewoon wat ik vind, maar soms ben ik gewoon te aardig en laat ik dingen over me heen lopen helaas. Verder vind ik mezelf ook niet minder leuk dan zij zijn, dus dan heb ik vaak ook zoiets van wat denk je wel niet!!! Wat vind jij hiervan en heb je tips voor me? |
Ik heb een keer meegemaakt dat een vriendin hetzelfde zei als jij nu. Zij voelde zich buitengesloten maar deed zelf niet mee aan de gesprekken. Als je haar dan wat vroeg kreeg je een kort antwoord waar je niet verder over kon praten, en zelf begon ze ook niet over een onderwerp ofzo. Is dat misschien bij jou ook het geval? Trek je wel je mond open om mee te praten of zit je te wachten tot je een beurt krijgt? Dat je met z'n drieën bent wil trouwens echt niet zeggen dat het gesprek niet over 3 verdeeld kan zijn, maar dan moet wel iedereen z'n mond opentrekken natuurlijk.
En dat dat meisje altijd in de zomer op vakantie gaat is toch helemaal niet raar? Dat is het jammere van in de zomer jarig zijn, maar ik vind niet dat je het iemand kwalijk mag nemen dat ie dan op vakantie gaat. Wat me opvalt is dat jij alleen maar dingen denkt maar niet zegt. Hoe moeten je vriendinnen weten hoe jij je voelt als je niks zegt? |
Wat volk zegt idd. Dus geef het gewoon een keer aan. Joh ik vind het niet leuk als je me zo buitensluit. Betrek mij ook in het gesprek... En ja als het zo blijft, zoek andere vriendinnen die je wel leuk genoeg vind
|
Meisjes van die leeftijd zijn zo. Ze kunnen jarenlang met elkaar omgaan zonder daadwerkelijk vriendinnen te zijn. Zeg er wat van, dat sowieso, maar reken erop dat het gewoon je vriendinnen niet zijn.
En wat je zegt over het meisje dat op vakantie gaat: ik vind het nogal vreemd dat je het überhaupt hier noemt. Jij kunt ook besluiten je verjaardag te vieren op een moment dat het voor iedereen haalbaar is erbij te zijn. Of gewoon niet klagen. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat omdat je niets durft te zeggen, er eigenlijk vanuit gaat dat die vriendin er zelf wel over begint. Want familie doet dat namelijk wel (tenminste, mijn familie). Maar omdat je komt er eigenlijk net achter dat je vriendin niet echt je vriendin is. Dus kan je dat niet van haar verwachten, snap je? Begin er zelf een keer over, dat je het in September viert bv. Als ze dan niet thuis geeft, weet je ook gelijk waar je aan toe bent. Enne, het maakt niet uit hoe lang je al vrienden bent met iemand. Het moet (net als elke andere relatie) echt van TWEE kanten komen. |
Ik ben ook in de zomer jarig en snap dat mensen hun vakantie niet omplannen om bij mijn verjaardag te zijn. Ja, mijn beste vriendin zou dat in sommige gevallen doen. Maar je kunt het nooit van iemand verwachten.
|
ik denk dat je soms iets brutaler moet zijn en je gewoon ertussen voegen
wat dat betreft heeft volk denk ik helemaal gelijk of probeer misschien zelf een nieuw onderwerp aan te knopen. |
het enige wat ik zie is een enorme misvatting tussen jullie twee want jij doet dingen voor haar die zij niet opmerkt en verwacht automatisch dat zij diezelfde dingen doet zonder zelf ook maar iets te zeggen
pas als ze niet naar je wil luisteren dan moet je gaan twijfelen over jullie vriendschap |
Het minste wat je vriendin kan doen tijdens haar vakantie is jou een SMS-je sturen. Als dat er al niet af kan...
Het lijkt er toch op dat je vriendin je te saai vindt (waarom zou anders F er ook bij moeten?). Misschien gewoon omdat jullie elkaar al zolang kennen er niet zoveel meer te praten valt. Je zou op zo'n avond je ook eens in een gesprek met anderen kunnen mengen. Luister eens met een half oor mee en gooi er eens een scherpe opmerking in als dat uitkomt. Ik heb het vermoeden dat als je vriendin alleen met jou op stap was geweest ze hetzelfde zou proberen. |
Ga ze een keertje apart bezoeken
en vertel ze wat je dwarszit. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54. |