![]() |
boete
ik kreeg laatst (maand geleden ofzo) een boete van de stadswacht. Echt schooiers zijn het:mad: Maar er staat op dat papiertje dat ik een acceptgiro thuis krijg gestuurd, maar ik heb nog steeds niks ontvangen. Hoe zit dit? Ik wil niet dat de boet verhoogd word dus ik wil het graag snel afhandelen.
|
Zo lang ze geen acceptgiro naar je sturen, kunnen ze ook de boete niet verhogen.
Het zou kunnen dat de stadswacht z'n formuliertje heeft verscheurd en dat je de boete niet meer krijgt. |
Als je zeker weet dat je niks hebt ontvangen, lekker laten zitten.
|
och dat kan gerust een jaar of wat duren voordat je em krijgt, maar je krijgt em vanzelf.
|
Citaat:
|
Artikel 70
1.Het recht tot strafvordering vervalt door verjaring: 1°. in drie jaren voor alle overtredingen; 2°. in zes jaren voor de misdrijven waarop geldboete, hechtenis of gevangenisstraf van niet meer dan drie jaren is gesteld; 3°. in twaalf jaren voor de misdrijven waarop tijdelijke gevangenisstraf van meer dan drie jaren is gesteld; 4°. in twintig jaren voor de misdrijven waarop gevangenisstraf van meer dan tien jaren is gesteld. 2. In afwijking van het eerste lid verjaart het recht tot strafvordering niet voor misdrijven waarop levenslange gevangenisstraf is gesteld. |
Citaat:
was er niet van bewust dat er zo veel verschil in verjaring zat. |
hm het zou wel kunnen dat de vier maanden alleen gelden voor het thuis ontvangen van de boete. Ik neem tenminste aan dat als je na drie maanden de boete thuis krijgt en je betaalt hem niet, dat ze dan niet een maand later stoppen met het sturen van betalingsherinneringen :p
|
Ik weet niet hoe het bij boetes zit maar bij incasso is het zo dat ze verplicht zijn 2 maal per jaar een herinnering te sturen en dat ze daarmee telkens de "verjaring" opschuiven.
|
Nou reken maar niet zo gauw op verjaring,:nono: die boetes blijven gewoon geregistreerd staan, :yen op een gezellige vakantie dag sta jij (boete allang vergeten:p) op schiphol bij de paspoort controlle,:o dan vissen ze je er gewoon uit,:eek: en mag je eerst afrekenen,:s voordat je jou vlucht op weg naar je vakantiebestemming mag nemen. en mag je een flink bedrag:mad: aan te besteden vakantiegeld minder, alsnog vertrekken naar de zon:facepalm::evil: dus pas op:D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
bedankt voor de reacties, maar ik heb hem eergisteren binnen gekregen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40. |