Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Mijn moeder... (zucht) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1855079)

tabrar 10-03-2012 19:55

Mijn moeder... (zucht)

Nou, mijn probleem is dus: ik kom altijd geld tekort.
Ik krijg 30 euro per maand, maarja, ik heb gewoon bepaalde dingen nodig (ik groei snel )
Mijn moeder wilt hier niet altijd voor betalen, dus ik betaal zelf.
Als ik meer geld nodig heb, dan zegt ze: ''zoek een baantje, als vakkenvuller ofzo".
Het probleem is dat binnen een straal van 10 km geen baan is =/
En ik mag geen folders lopen, vanwege het thuis opvouwen ofzo ...
Wat kan ik doen/zeggen om haar over te halen?
Of weet iemand een baantje in Nieuwe/Oude Pekela, Winschoten of Veendam?
xoxo'

Lotte^^ 10-03-2012 20:27

Hoe oud ben je? En ik snap het punt niet van dat je geen folders mag?

arPos 10-03-2012 21:24

met ´je groeit snel´ bedoel je kleding.

Je moeder ontvangt kinderbijslag (waarsch) en is verantwoordelijk om dat aan jou uit te geven.
Als ze dat niet doet is dat nogal kut en daar kan je niet heel veel aan doen.

tabrar 11-03-2012 16:00

Citaat:

Lotte^^ schreef: (Bericht 32412309)
Hoe oud ben je? En ik snap het punt niet van dat je geen folders mag?

Ik ben 13 jaar, over twee maanden 14.
En ik mag geen folders lopen omdat mijn moeder zegt dat je al die folders thuis moet opvouwen enzo, en dat ik dat toch niet doe. Natuurlijk doe ik dat wel, maar ze gelooft me niet, en geeft mij dus ook de kans niet.
Help?

bierkoning 12-03-2012 17:28

dat was vroeger zo idd, nu worden ze kant en klaar in plastic aangeleverd en kun je ze in een keer dumpen.

Volk 12-03-2012 18:32

Ik vind 30 euro erg veel voor iemand van 13, maar ik weet natuurlijk niet wat je er allemaal van moet halen.

Verder worden folders al jaren in plastic afgeleverd, je hoeft dus niks te vouwen. Misschien zijn er oppasbaantjes in de buurt?

hookee 13-03-2012 08:29

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 32412419)
Je moeder ontvangt kinderbijslag (waarsch) en is verantwoordelijk om dat aan jou uit te geven.
Als ze dat niet doet is dat nogal kut en daar kan je niet heel veel aan doen.

Wat is 't? €60 de maand? Dat ben je al kwijt aan eten maar dan heb je nog schoolboeken, lidmaatchap sportschool etc. Zijn moeder heeft er echt geen overschot aan om hem de helft te geven. Als hij nog een vader heeft zou ze alimentatie krijgen maar ik begrijp dat het krap is thuis óf... ze wil hem leren wat geld waard is. Wat beter dan folders of een krantenwijk op die leeftijd?

Pythagoras. 13-03-2012 14:35

Ik heb vroeger ook folders gelopen maar heb nooit iets hoeven vouwen. En is jullie supermarkt verder dan 10km van jullie huis? Misschien kun je oppassen ergens?

Reverend 14-03-2012 13:07

En je hebt geen fiets?

Myzzzz 15-03-2012 17:40

Citaat:

tabrar schreef: (Bericht 32413564)
Ik ben 13 jaar, over twee maanden 14.
En ik mag geen folders lopen omdat mijn moeder zegt dat je al die folders thuis moet opvouwen enzo, en dat ik dat toch niet doe. Natuurlijk doe ik dat wel, maar ze gelooft me niet, en geeft mij dus ook de kans niet.
Help?

Toen ik folders deed, hoefde ik ze niet zelf te vouwen, dat je ze altijd thuis moet vouwen is dus bullshit. :) Buiten dat, daar verdien je ook niet bijster veel mee, hoor: ik deed 1 keer per week 1 wijk, deed ik anderhalf tot twee uur over en ik verdiende er, ik geloof 3.24 per keer mee.

hookee 18-03-2012 07:15

Citaat:

tabrar schreef: (Bericht 32412211)
Nou, mijn probleem is dus: ik kom altijd geld tekort.
Ik krijg 30 euro per maand, maarja, ik heb gewoon bepaalde dingen nodig (ik groei snel )
Mijn moeder wilt hier niet altijd voor betalen, dus ik betaal zelf.

En toch... kan ik me niet voorstellen dat je moeder je in te krappe kleding of zonder eten laat rondlopen.
Wat jij waarschijnlijk wil is merkkleding en/of junkfood. Ik kan me voorstellen dat die je moeder niet wil betalen voor die "luxe", vooral als ze zelf de eindjes aan elkaar moet knopen.

.Daan 20-03-2012 18:56

Als jij je folders niet vouwt dan doe je je werk dus niet. Dat is geheel je eigen verantwoordelijkheid dus je moeder moet dat niet bij voorbaat afkeuren. Als je het inderdaad niet doet dan ben je je baan kwijt en dat is je eigen verantwoordelijkheid.

Vind het dus heel apart dat het niet mag van je moeder. Verder moet je inderdaad gaan denken aan vakkenvuller ofzo. Zijn er geen mensen in de buurt waar je de hond kan uitlaten, of elke weekend kan helpen de tuin op orde te krijgen?

Think out of the box!

Juultjeh 16-05-2012 19:36

Een vriendin van mij liep een folderwijk en zij moest wel alles zelf vouwen. :S

Pauline <3 23-05-2012 18:41

Auto's wassen bij de buren, supermarkt, kleine klusjes in de straat, ...

Quinty. 23-05-2012 20:32

Je kan niet vakkenvullen op je 13e, hoor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.