![]() |
Propedeuse
H
|
Dit past beter op ons subforum Studiekeuze. Ik verplaats het daarnaar :)
|
In principe mag je 5 jaar doen over je studie wil je niet in de knoop komen met je studiebeurs, dus dat betekent dat wanneer jij er een jaar langer over doet, je die studie ook echt 'moet' afronden in de komende jaren.
En ja, dat kan, ik heb in ieder geval wel op mijn CV staan dat ik vorig jaar een opleiding heb gedaan waarmee ik in mei/juni mee gestopt ben. Ligt er ook een beetje aan hoe lang je die gedaan hebt; twee weken heeft natuurlijk weinig zin, maar jij zit al redelijk ver dus dan is het misschien relevant. Wat ik je in ieder geval wil aanraden is er goed over na te denken en dat het niet hetzelfde is als blijven zitten zoals op de basisschool of de middelbare. |
Wat voor studie doe je?
Vind je het dan zo moeilijk? Wat nou als je 4 van de 7 dagen per week thuis 3-5 uurtjes studeert naast school? Dan moet het toch te doen zijn? Als je in je eerste jaar je p haalt is het wel goed, want dan kun je meteen naar de uni ipv een jaar extra. Ik ken 2 personen (havist en mbo'er), beide hebben in het eerste jaar hun p niet gehaald. Maar zij werkte veel naast hun studie, dus misschien dat het daardoor komt. Iig, doe hard je best en kijk maar over 3 maanden of je al je punten hebt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32. |