![]() |
Kamer ontneemt staatshoofd rol bij formatie
De titel zegt volgens mij al wel genoeg. Het betreffende artikel:
http://www.nu.nl/politiek/2767194/ka...-formatie.html Wat vinden jullie hier van? |
Goede zaak, hoewel Bea überhaupt al niet veel te zeggen had over het hele gebeuren verder.
|
Lijkt me een uitstekend plan, sowieso moet de monarchie afgeschaft worden natuurlijk, en dit brengt het weer een stapje dichterbij.
|
Dit werkt niet aangezien het niet in de wet vastgelegd is maar in het huishoudelijk regelement van de Tweede Kamer. Het is ook nog eens zo opgesteld dat iedere partij straks kan gaan dwarsliggen bij de benoeming van een kandidaat.
Ik ben trouwens wel voor het principe maar doe het dan goed. |
Rol staatshoofd bij formatie ontnemen http://www.shredxp.com/assets/images/green-checkbox.gif
Monarchie opheffen http://resources.froomity.com/images..._unchecked.png |
Tja het is wel altijd de premier in dit geval Rutte die de hete kastanjes uit het vuur haalt, om het maar even zo te noemen. En de koningin zit of staat er bij en kijkt ernaar. Omdat ze onschendbaar is. En Rutte politiek verandwoordelijk is voor haar (goede en eventueel foute) gedrag of handelingen Maar als de Monarchie wordt opgeheven is er ook geen koninginnedag meer,:confused: al enig idee welke feestdag met de bekende vrijmarkten daarvoor in de plaats moet komen? De dag van de Republiek ofzoiets, waarbij President Rutte een militaire parade afneemt zoals de Fransen hun President laten doen elk jaar in Parijs (hun hoofdstad) op hun nationale feestdag de 14 Juli. als ik het goed heb...iemand een idee:p
|
Eerste goede beslissing van het kabinet. Nu kunnen ze weg.
|
Citaat:
Scheelt in september ook weer een paar uur wachten, in plaats daarvan kan de MP zelf gewoon even voorlezen wat concreet het plan is, zonder eufemistische bewoordingen en tierelantijnen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is zo'n beetje het enige staats-gerelateerde werk wat hare Majesteit doet gaan ze het afkappen.
Zit ze dadelijk helemaal voor een riante uitkering uit haar neus te vreten. |
Inderdaad, hoeft ze dat geld eigenlijk ook niet te krijgen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat neemt niet weg dat dezelfde taak natuurlijk ook door een president kan worden uitgevoerd, maar die zou in het Nederlandse staatsbestel ongeveer dezelfde rol krijgen als de Koning nu, aangezien de uitvoerende macht toch al bij de regering ligt. |
|
Dat bedoelde ik ja. Dankje, deadlock. Kusje!
|
Citaat:
overigens was mijn opmerking allesbehalve een sneer, ik ben het volledig met je eens dat het net zo goed of misschien zelfs beter is om Bea en prins pils met vrouw naar de sjeik te sturen dan een president (andersom is het beter een president te sturen naar Sarkozy maar ach). Maar ondanks die "functie" van het koningshuis zit ze nog steeds voor een riante uitkering uit haar neus te vreten, dat is niet erg, je hebt werkpaarden en je hebt sierpaarden. |
Citaat:
Citaat:
|
Ja, Luxemburg bulkt van de olie :D
|
Citaat:
Ik zeg alleen maar dat de belangrijkste handelsmissies die naar Oman, Abu Dhabi, Saoedi e.d. zijn. De troep uit china kopen we ook wel zonder Bea en ook Boskalis (koninklijke jazeker) wordt nog wel ingehuurd als er weer een of ander supereiland opgespoten moet worden (is real madrid nu weer meer bezig, stelletje dromers) |
En wat dan nog?
|
Dus zit ze het grootste deel van de tijd goedbetaald uit haar neus te vreten.
wat verder geen probleem is; iemand moet "representen" |
Citaat:
|
Ja, laten we de eerste momenten van formeren vooral overlaten aan een orgaan dat bij voorkeur met een hoop gekibbel en zeer traag problemen oplost, in plaats van aan één onafhankelijk persoon zonder belangen met meer politieke kennis dan hele politieke partijen tezamen.
|
Citaat:
op dagelijkse basis doet ze weinig anders dan een beetje bebben en thee drinken. |
Citaat:
Ik zou haar baan niet hoeven te hebben in ieder geval. Volgens mij maakt ze lange dagen, moet ze dagelijks met doodsaaie en enge mensen over staatszaken praten zonder dat ze haar eigen mening hard mag ventileren. |
Bij de meeste bedrijven moet je samenwerken met doodsaaie mensen en mag je je eigen mening niet hard ventileren. Verschil is dat zij er een paleis, privévliegtuig en een belachelijk hoog salaris voor krijgt.
|
Wat vind jij een belachelijk hoog salaris?
|
Citaat:
|
Ik vind het onzinnig dat de koningin geen rol meer heeft bij de formatie als er geen goed alternatief voor is.
Misschien moet er nog een wet komen die vast stelt hoe de formatie moet gaan lopen, nu lijkt het echter op nóg langer wachten tot alle kamerleden klaar zijn met discussiëren over wie mag beginnen. Niet dat ik pro-oranje ben hoor, maar deze maatregel had uitgesteld moeten worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en wat betreft dat samenwerken met saaie mensen (is zij ook) en geen eigen mening mogen ventileren (wat naar ik hoor in dat artikel wel meevalt) dat doet dus iedere halve manager. Los daarvan; ik maak pas lange dagen, ik wil bea nog wel eens met een lading in de weer zien. Citaat:
Citaat:
echter de topman van shell kan prima zelf zijn zaakjes regelen in de golf. Bea heeft over 300 man hofhouding die "helpt" bij haar dagelijkse bezigheden en dat is los van de RVD de beveiliging, de stalheren het kabinet en de archivarissen. Ik zou toch echt een wat meet zichtbaar resultaat van zoveel werkkracht verwachten. Maar het tegengestelde is waar, het is een grote kont- en neuspeuterij. |
of zoals willem wever het zo mooi samenvat:
Citaat:
|
Ja en dát is me een bron jongen. Nounounou.
|
Citaat:
Maargoed, ik zal de RVD wel even bellen hoor. Mijn punt is duidelijk, als er al niets interessanters te melden is over Bea haar werkzaamheden dan: 'ze knipt lintjes en schud handjes' dan kan het nooit heel veel soeps zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49. |