![]() |
Wat is globalisering precies????
Ik moet een verslagje maken over globalisering, wat voor mij globalisering is.
Maar ik weet niet eens wat het betekent! bedoelen ze met globalisering bv: Social medias en zo?? |
nee.
globalisering is de ontwikkeling dat 'het economische leven (productie en consumtpie), het culturele leven, politiek, etc(maar de vraag staat hier onder economie) steeds meer over de hele wereld verbonden is. Grondstoffen en halffabrikaten komen van over de hele wereld, uitvindingen en ideeen eveneens, kapitaal zwerft in een dag een aantal malen de wereld rond, etc. Bedrijven en ook overheden hebben met internationale regels en afspraken te maken, consumenten kunnen steeds meer kiezen. De ontwikkeling is al langer gaande, zeker sinds WOII, maar nam een vlucht door constant dalende transportkosten en zeker ook de toegenomen communicatiemogelijkhedn. |
mwoa, de transportkosten dalen al een tijdje niet meer... de ladingprijzen wel overigens.
Het is vooral vanwege transportcapaciteit en communicatie m.i. Aan TS als het er om gaat dat je moet beschrijven wat globalisering voor jou is dan moet je dat gewoon doen; beschrijven wat jij denkt dat het is, het is daarbij natuurlijk niet verboden om je in te lezen maar ik denk dat het doel is om straks te vergelijken hoe de verschillende leerlingen er over denken en dan te discussiëren wat het precies is. |
Je zou kunnen zeggen dat je speelgoed uit China kwam, je kleding kunt bestellen uit Amerika, terwijl je chatgesprekken kunt voeren met mensen uit Frankrijk en blogs leest van mensen uit Australië ofzo. En je vakantie naar *ver weg* telt vast ook wel mee. Dat lijken me wel dingen die vallen onder 'wat globalisatie voor jou is'. Dus producten die uit andere landen komen en contact dat je met één klik op de knop kunt leggen met mensen die tevens wakker zijn en over internet beschikken. Dat de hele wereld veel "kleiner" is geworden.
|
Citaat:
Citaat:
|
Sir I stand corrected.
Ik dacht even dat je bedoelde dat de transportkosten nog steeds constant dalende waren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:13. |