![]() |
Pijn bij het plassen
Ik heb hier al sinds twee dagen last van. Twijfel of ik een blaasontsteking heb of niet. Want ik moet bijvoorbeeld wel vaak plassen, maar ik plas wel normale hoeveelheden. Bij blaasontsteking is het volgens mij zo dat je maar een klein beetje plast elke keer. Dat is bij mij dus niet zo. Maar ik moet wel vaak naar de wc. En elke keer als ik ga plassen, voelt het alsof ik moet bevallen. En ik heb al twee dagen een raar, pijnlijk gevoel bij de vagina. Geen buikpijn verder. Wat kan het zijn? Een SOA kan het iig niet zijn, want ik ben niet seksueel actief.
|
Misschien is het toch een blaasontsteking, of een schimmelinfectie, maar met zulke pijn moet je naar de huisarts.
|
Ik zit nu voor een paar maanden in Marokko en wil liever niet hier naar de huisarts. Je krijgt hier voor elke klacht meteen een zak medicijnen mee naar huis. Ik wil eerst weten of ik het zelf kan verhelpen. Als de pijn erger wordt, ga ik wel naar de huisarts. Maar wil eerst ff een paar dagen aankijken en eventueel met huis-, tuin- en keukenmiddeltjes behandelen.
|
Maar kun je een blaasontsteking hebben en toch normale hoeveelheden plassen?
|
Citaat:
|
Je kan idd een blaasontsteking hebben waarbij je continu kleine beetjes moet plassen, maar het kan ook zo zijn dat je bijvoorbeeld alleen pijn bij het plassen hebt.
Ik vind jouw klachten echt klinken als een blaasontsteking, zo heb ik ze zelf namelijk ook. Veel drinken, vitamine C en als het kan cranberrysap of -capsules. Cranberry is idd niet bewezen, maar sowieso erg rijk aan vit C. |
Ik heb maandenlang blaas- en zelfs nierontsteking gehad waarbij het enige dat ik aan mijn plas merkte was dat het anders rook dan normaal. Verder had ik geen pijn bij het plassen en hoefde ik niet vaker dan normaal. Je hoeft niet alle symptomen te vertonen om de aandoening te hebben. Meer drinken dan normaal, zure dingen inderdaad (dus met veel vitamine c: sinaasappelsap, citroensap, ananas, cranberry enz. Ik zou geen azijn gaan drinken). Echt minstens 2 liter per dag.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05. |