![]() |
split oefenen
hallo,
ik ben sinds korte tijd druk bezg om de split te oefenen, ik ben een jongen van 17 maar merk ik een rare pijn op in mn heupen/ bekken net of mn benen geblokeerd worden, en hierdoor niet verder kan het doet erg zeer en hierdoor voel ik geen strekkende spieren in mn lies en dijen, weet iemand van jullie waar die pijn van is en hoe ik dat weg kan trainen of iets dergelijks? ps ik weet ook niet of ik nu in het goede topic sta, maar anders merk ik het wel asl hij verplaatst wordt ;) |
Heb je het over een echte split of een spagaat? Want daar zit wel nogal wat verschil in natuurlijk :O.
Verder, hoe train je het? Doe je een warming up van te voren? |
Heb het wel over de split natuurlijk.
Ook na de warming up voel ik die pijn. ik kan wl zeggen dat die pijn minder is maar het is nooit weg :s het is echt een blokerende pijn |
.
|
Wat doe je dan bij die warming-up die blijkbaar zoveel van je spieren vraagt?
|
Het zijn geen spieren die ik voel, normale warming up oefeningetjes zoals kniebuigingen springen. etc.
het zijn echt mn bekken die mn bovenbenen tegenhouden. op een of andere manier. kom wl langzaam verder met de split, maar gaat zoo langzaan en heb het gevoel dat het ook stoppen gaat en dat ik gewoon niet verder kan. ala ik ga zitten en doe mn benen wijd om te strekken kom ik niet verder dan 90 graden. doe ik de split zelf moet in nog ong 40 centimeter. |
Mag ik vragen waarvoor je dit oefent? Ik kreeg altijd te horen dat je bij de split echt niets mag forceren omdat dit nog slechter/pijnlijker is Dan bij de spagaat. Aangezien ik nooit echt snapte waarom je die beide dingen zou willen kunnen vond ik het niet erg om me daaraan te houden. :D
Als je het voor sport/ dans doet zou ik het met wat andere been- en strekoefeningen combineren of het even een weekje rustg aan doen. |
Ik doe het voor mn sport, heb het altijd al en heb al genoeg weekjes rustig aan gedaan ;)
Zal op internet zoeken naar andere oefeningen;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21. |