![]() |
politie en wiet
Ik vroeg me af wat de ervaringen van de anderen zijn met de politie en blowen.
Ben jij wel eens in aanraking gekomen met de politie omdat je op straat een jointje rookte? En heb je toen een boete gekregen/is het in beslag genomen of wat dan ook? Eigen ervaring: Ooit een keer gepakt toen ik samen met een maat wiet probeerde te kopen via een zwerver (die man was te vertrouwen we deden dat wel vaker via hem). Toen bleek dat er zo'n sneaky undercover-agentje had staan luistervinken. 30 euro wiet in beslag genomen, zwerver naar het bureau en uiteraard gegevens moeten geven. Ouders zouden gebeld worden. Nooit meer wat van gehoord:cool: |
Nooit problemen mee gehad. Zelfs een keer een vuurtje gekregen van een vriendelijke dienstklopper.
|
2 jaar geleden op Pukkelpop werden we opeens GRONDIG gefouilleerd, er kwamen nog net geen lichamelijke onderzoeken bij. En mijn vriendin had een flinke hoeveelheid wiet bij (het was geen goede kwaliteit, vandaar de hoeveelheid + het was voor 2 personen), dat ontdekten ze, politie erbij gehaald en zij moest mee, tegen mij werd er alleen geblaft dat ik moest wachten. Nou ja, zij kwam terug, wiet in beslag genomen, ze zouden het bekijken en als het teveel was, dan zou ze een brief thuis krijgen. Nooit wat van gehoord.
|
Moeilijk doen om niets. Daarvoor worden ze getraind (Y)
|
Idd, haar blaadjes waren ook in beslag genomen, terwijl die gewoon op het terrein te koop waren :facepalm:. Het was ook echt alleen maar gruis ofzo, neem dan een weegschaaltje mee als je mensen gaat aanhouden ervoor.
|
Maar het was wel dus ruim over de 5 gram neem ik aan?
|
Waarschijnlijk niet, anders hadden ze wel iets laten weten denk ik. En zo belachelijk veel was het niet, het leek vooral veel.
|
Citaat:
|
Beruchte playerhaters indeed.
|
ik heb weleens een blowtje gerookt met een agent in uniform en functie.
|
Is het ook waar dat de politie je wiet af mag nemen terwijl je boven de 18 bent en niet onder invloed tijdens het rijden ofzo?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom zou dat pauper zijn? Het is pas pauper om je politiemacht te verspillen aan het bestrijden van de teelt en het gebruik van een plant die familie is van de brandnetel. |
Citaat:
De mate van invloed onder het rijden is niet goed aan te tonen, wel kan er sprake zijn van verdenking waarbij de regels gelden zoals bij elke andere stof. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
als...zijnde is trouwens dubbelop, het is of "als agent" of "zijnde een agent/agent zijnde" |
Citaat:
Een politieagent heeft wel degelijk een voorbeeldfunctie. Het is niet voor niks niet toegestaan voor agenten om in hun vrije tijd te blowen. Niet dat ik het daar mee eens ben, maar ga dan ook niet bij de politie. |
Citaat:
Wat een kutregel trouwens, mogen agenten wel zuipen buiten werktijd of ook niet...?(n) |
Nutteloze regel inderdaad. Zolang het de persoon tijdens zijn diensttijd niet beïnvloed mogen ze lekker doen wat ze willen wat mij betreft.
|
Als agenten een voorbeeldfunctie hebben dan suggereert dat dat je als burger geen verantwoording hoeft af te leggen voor je gedrag, het zal wettelijk allemaal wel zo zijn hoor maar in mijn ogen is politieagent zijn gewoon een beroep om een eerlijk salaris mee te verdienen.
|
Ik vind het een prima voorbeeld als oom agent een keer een jointje meerookt (Y)
|
Dus dan mogen de wouten in hun vrije tijd ook niet strontlazerus worden?
|
Uiteraard niet.
|
Citaat:
|
zolang je het niet in het openbaar doet mag iedereen strontlazerus worden ;)
|
Je mag gewoon wiet roken, alleen doe het wel op plekken waar niemand last heeft van je geblow, het beste gewoon buiten in de openlucht, op terrasjes lijkt me niet handig....want dan krijg je wel de politie op je dak, omdat de eigenaar van de horeca gelegenheid, heeft gebeld bijvoorbeeld.....
|
Ik moet de eerste eigenaar van een horeca-gelegenheid nog leren kennen die daar niet zelf iets van kan zeggen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat ook meteen een verklaring kan zijn voor het feit dat agenten vaak van die vervelende personen zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10. |