Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Nederlands boek laten drukken? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1856745)

tijmen2000 03-04-2012 13:21

Nederlands boek laten drukken?

Hallo,

Wij moeten voor Nederland onze eigen boeken laten drukken die we zelf hebben gemaakt.
Nou ken ik een uitgever voor kinderen....
Het probleem leid zich als volgt. Ik weet de site niet maar ben er wel al eens op geweest ongeveer 2 jaar geleden haha :facepalm: Weet iemand nog een goede site waar ik mijn boek kan laten drukken?!

Mvg,

Tijmen!

Tink* 03-04-2012 17:45

Dit lijkt me meer iets voor op de Kantine.

Uomi 03-04-2012 17:55

Als het voor Nederlands moet, dan lijkt het me dat je leraar wel het een en ander weet? Moet je zelf eventuele kosten betalen? Lijkt me een beetje vreemd voor een schoolopdracht.

tijmen2000 03-04-2012 18:03

Citaat:

Uomi schreef: (Bericht 32459685)
Als het voor Nederlands moet, dan lijkt het me dat je leraar wel het een en ander weet? Moet je zelf eventuele kosten betalen? Lijkt me een beetje vreemd voor een schoolopdracht.

Er zijn geen kosten aan verbonden want dat betaald de school. Ze heeft ons ook site gegeven. Maar omdat ik al ooit iets bij die uitgever gedrukt heb en ik erg tevreden was zou ik het nog een keertje daar willen doen!

Uomi 03-04-2012 18:05

Dan heb je toch vast nog wel je drukwerk of desnoods bonnetjes waar de naam van die uitgever opstaat?

tijmen2000 03-04-2012 18:18

Citaat:

Uomi schreef: (Bericht 32459703)
Dan heb je toch vast nog wel je drukwerk of desnoods bonnetjes waar de naam van die uitgever opstaat?

Nee want mijn vorige boek heb ik gekregen van mijn vader, hij had hem gekocht!

Schrödinger 03-04-2012 18:33

Drukkerijen kunnen wel boeken voor je drukken (is overigens vrij prijzig), maar ik kan me niet voorstellen dat dit verplicht is voor school. Wat als je dat niet kan betalen?

Lusi 03-04-2012 18:49

Drukkerijen gaan over grote oplages, één los boek is meer wat voor hema.nl ofzo. DIe hebben in elk geval fotoboeken voor een paar tientjes, dus dan zal een boek met enkel tekst ook geen probleem zijn.

Little Phoebe 03-04-2012 19:05

Citaat:

Lusi schreef: (Bericht 32459822)
Drukkerijen gaan over grote oplages, één los boek is meer wat voor hema.nl ofzo. DIe hebben in elk geval fotoboeken voor een paar tientjes, dus dan zal een boek met enkel tekst ook geen probleem zijn.

Klopt. Je kunt zo'n heel boek gewoon vullen met tekstkaders, je bent niet verplicht er per se foto's in te zetten.
Maar er zitten ook nadelen aan, misschien krijgt hij niet de opmaak die hij wil of die zijn school wil. Je kunt dit gewoon testen door het programma te downloaden en wat uit te proberen. Het is een heel simpel programma, dis je bent ook niet uren kwijt met uitvogelen hoe alles werkt. /inside scoop

Verder weet ik geen bedrijf die puur boeken drukt. Er zijn wel sites waar je je eigen boek kunt laten uitgeven, maar daar heb je niks aan, denk ik.

tijmen2000 03-04-2012 19:13

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 32459920)
Klopt. Je kunt zo'n heel boek gewoon vullen met tekstkaders, je bent niet verplicht er per se foto's in te zetten.
Maar er zitten ook nadelen aan, misschien krijgt hij niet de opmaak die hij wil of die zijn school wil. Je kunt dit gewoon testen door het programma te downloaden en wat uit te proberen. Het is een heel simpel programma, dis je bent ook niet uren kwijt met uitvogelen hoe alles werkt. /inside scoop

Verder weet ik geen bedrijf die puur boeken drukt. Er zijn wel sites waar je je eigen boek kunt laten uitgeven, maar daar heb je niks aan, denk ik.

Ik zal een kijken bedankt. Nee mijn school betaald het ook maar ik moet een goede uitgever vinden! Dus.... Bedankt :) Ik zal eens kijken!

Sarah 05-04-2012 04:54

Als school een site heeft gegeven waarbij ze het betalen, zou ik gewoon die site gebruiken.

tijmen2000 05-04-2012 14:37

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 32463060)
Als school een site heeft gegeven waarbij ze het betalen, zou ik gewoon die site gebruiken.

Ze betalen voor elke site. Maar omdat die site mij zo erg beviel en de handeling en alles wat daar bij kijken heel erg fijn/handig was zou ik het graag daar opnieuw willen doen. Mvg, Tijmen

7asper 05-04-2012 15:08

http://bit.ly/HRnzn1

En dan maar de eerste 10 pagina's afstruinen om te kijken of je hem kan vinden.

tijmen2000 05-04-2012 15:25

Citaat:

7asper schreef: (Bericht 32463824)
http://bit.ly/HRnzn1

En dan maar de eerste 10 pagina's afstruinen om te kijken of je hem kan vinden.

En als je dat hebt gedaan en je kan niks vinden? ;)

7asper 06-04-2012 16:49

Misschien kan je in je email geschiedenis / bankafschriften zoeken? Want er zijn dan neem ik aan mailtjes gestuurd en betalingen gedaan.

tijmen2000 06-04-2012 17:40

Citaat:

7asper schreef: (Bericht 32466129)
Misschien kan je in je email geschiedenis / bankafschriften zoeken? Want er zijn dan neem ik aan mailtjes gestuurd en betalingen gedaan.

Kan niks meer vinden! Maar goed.... ik zal kijken bedankt voor je tip ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.