![]() |
Welke opleiding moet ik later gaan volgen? Iemand tips?!
Ik ben Winston 14jaar,
Ik zit nu in 2 HAVO en over een jaartje moeten we een vakkenpakket uitkiezen, maar ik weet absoluut niet welke richting ik op wil gaan, Ik houd heel erg van Skateboarden,Surfen etc. Is het beter voor me om daar nu nog niet over na te denken of zal ik gewoon het algemeenste en breedste pakket kiezen? Ik hoor graag van jullie ! :D |
Ik wist ook niet wat ik wilde doen, en toen heb ik NT/NG gekozen. Daardoor kan ik nu nog élke opleiding doen. Nu doe ik vwo, maar ik kan me voorstellen dat zoiets ook op de havo van toepassing kan zijn. Helaas weet ik nu nog steeds niet wat ik wil doen, en moet ik wel volgend jaar aan een studie beginnen, of dat was het plan. :P
En verder: je hebt nog een jáár. Dan word je vast nog wel genoeg voorgelicht en krijg je er alles over te horen. Dan weet je ook welke keuzes precies mogelijk zijn op jouw school, want niet alles kan bij elke school. |
Ik zou daar volgend jaar pas over beginnen met denken. Dat is echt wel vroeg genoeg.
|
Ik zou altijd NT + bio kiezen maar enfin dat ben ik, misschien wil jij wel iets met economie en/of maatschappij gaan doen en dan kies je daar niet voor.
Als je echt geen flauw idee hebt is het misschien een idee om ergens in het komende jaar een studiebeurs te bezoeken om je te oriënteren op wat je leuk vind, daar kan je dan ook aan allerlei mensen vragen stellen over wat de vereisten zijn voor de opleidingen e.d. |
Citaat:
|
lijkt me niet aangezien ik helemaal geen economie in dat pakket had.
|
ik heb natuur en techniek gekozen.
dat is erg leuk hoor. maar dat is mijn mening. |
Citaat:
Maar je kan je het beste volgend jaar pas gaan oriënteren hoor. Dat is inderdaad vroeg zat! :y Volgend jaar krijg je waarschijnlijk allemaal testen waaruit blijkt wat voor jou het beste profiel is. Je moet er ook rekening mee houden welke vakken je leuk vindt en welke vakken je goed liggen, en dan kom je er uiteindelijk echt wel uit! |
Citaat:
|
Citaat:
Nu wil ik verder niet beweren dat ik een schoolvoorbeeld ben hoor. maar het zou kunnen dat als ik een tijdje echt aan de gang ga met economische opgaven dat het dan wel goed wil. |
Er zijn bijna geen studies die alfavakken verplicht stellen, maar bij betastudies zijn betavakken wel vaak verplicht (losstaand van het feit dat je dan geen ervaring hebt met het vakgebied als je uiteindelijk voor een alfastudie kiest).
Als je dus vanuit vakken en toelating redeneert kun je dus het beste een N-pakket kiezen, maar als je het zeker wil weten kies je gewoon NT met biologie en economie in je vrije deel, dan heb je zowat alles afgedekt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:23. |