![]() |
Profielwerkstuk!
Hallo mensen,
Ik moet dit jaar een profielwerkstuk inleveren voordat ik examen ga doen. Als onderwerp heb ik ''Hoe maak je een bedrijfsplan''? Hoe vaker ik er aan werk, hoe meer twijfels ik krijg! Ik weet niet waarom, ik denk dat het geen goede onderwerp is. Maar ik wou gewoon een onderwerp kiezen die niet standaard door iedereen gekozen wordt. Docenten vinden het toch juist fijn als je iets maakt dat je kunt linken aan een vervolgopleiding? Of heb ik het mis. Omdat ik staatsexamen doe, keuren ze het onderwerp niet eerst goed. Je levert een profielwerkstuk in en tijdens je presentatie etc. beoordelen ze ook het gekozen onderwerp (wat weer meetelt met het eindcijfer). Daarom vraag ik me af, is dit een goed onderwerp?! Of zullen ze er niet al te graag naar luisteren. Graag jullie meningen erover! |
Wat zijn je deelvragen?
|
Ik vind je onderwerp te simpel om er een profielwerkstuk over te maken, zoiets kan je zo googlen en je hebt al antwoorden erop.
maar ja, er zijn mensen die er anders over denken. |
Het onderwerp is inderdaad vrij algemeen. Je zou eventueel daadwerkelijk een (vereenvoudigde) bedrijfsplan kunnen opstellen..
|
Citaat:
- |
Daarbij moet ik trouwens ook aan 400u komen!
Dat lijkt me echt gekkenwerk. Hoe lang ik ook bezig ben geweest, ik kom echt niet aan 400 uur. Ik zou niet eens weten hoe. |
400 uur? Op havo moet je 40 uur hebben (geloof ik) op vwo 80 uur. En dat dus per persoon (dus als je het met z'n tweeën doet moet je samen 160 uur hebben). En dat is al lang zat. :Y
|
Citaat:
Voor havo 320 en voor vwo 400. Denk echt niet dat het klopt. Maar ik heb nog geen antwoord teruggekregen van wat het eigenlijk zou moeten zijn, even afwachten. |
Citaat:
Edit: oh wacht, ik zie al waar het fout gaat. Het aantal uur van 400 (vwo) of 320 (havo) klopt, maar dat gaat over hoe veel uur het vak kost waar je het profielwerkstuk voor doet. Je kunt bijvoorbeeld geen profielwerkstuk maken voor CKV omdat dat vak te klein (= te weinig uur) is, en ook niet voor bijvoorbeeld maatschappijleer of ANW. Een vak moet minstens 400/320 uur omvatten. Maar voor het profielwerkstuk zélf gaat het om 80 uur (vwo) of 40 uur (havo) werk. |
Bij ons op school moest een profielwerkstuk op de havo ook 80 uur in beslag nemen, maar ik weet niet of dat officiële regels zijn, of dat dat gewoon voor onze school is.
|
Citaat:
Klopt, blijkt gewoon 80 uur te zijn. ''Het profielwerkstuk (nieuwe profielen) moet betrekking hebben op tenminste één vak dat bij de uitslagbepaling is betrokken. Dit vak dient een studielast te hebben van minimaal 320 uur voor havo en minimaal 400 uur voor vwo.'' Ik dacht dat die ''studielast'' voor de pws zelf bedoeld was! Maar bedankt voor de verheldering!! (y) |
Citaat:
|
Veel universiteiten bieden ook hulp bij pws zoals de rug:http://www.rug.nl/scholieren/profielwerkstukken/index
en delft:http://scholierenlab.tudelft.nl/ misschien heb je er wat aan. |
Citaat:
:) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27. |