![]() |
Opleiding kiezen
he iedereen
ik ben nu 15 jaar en zit in de 6de van het gymanasium en ik weet nou niet goed waar ik voor moet gaan kiezen: Ik ben erg geinterreseert in Techniek en Natuur/Scheikunde Maar wat kan ik nu het beste kiezen. owja een ding wel waar sommige universiteiten mee zitten dat ik 2 klassen heb overgeslagen... Advies aub |
Is het misschien iets om bij de technische universiteiten te kijken of ze daar een opleiding hebben die je interesseert? Waarom is het voor de universiteiten een probleem dat je 2 klassen hebt overgeslagen? De toelatingseis hoort te zijn dat je een vwo diploma hebt, en dan hoort het ze dus niets uit te maken dat je blijkbaar slim genoeg bent om je schooltijd sneller te doen dan anderen.
|
Ja zat al te denken aan TU Eindhoven
|
Als je van natuurkunde en techniek houdt zou ik even bij werktuigbouwkunde gaan kijken, 3 vrienden van mij zijn dat dit jaar gaan studeren en ze vinden het alle 3 een erg leuke opleiding, ze zitten wel op delft en niet Eindhoven, maar dat zal wel niet heel veel uitmaken.
|
Maar ik kan daar gewoon niet komen omdat ik te jong ben ?!?!?!?!?!
|
Leeftijd mag geen probleem zijn. ;-)
|
bij hun wel!
|
ze mogen je volgens mij niet weigeren op basis van leeftijd als je een geldig diploma hebt, ga anders naar je decaan hij zal vast wel meer leerlingen hebben gehad die met dit probleem zitten.
|
oke zal ik doen
maar is snap gewoon niet waarom ik niet mag komen! |
Waar is aangegeven dat je niet wordt toegelaten?
|
Citaat:
|
nee 16
en ik wordt na 2 weken 16! |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Lijkt me sterk hoor, dat ze daar een probleem van maken. Ik heb zelf ook twee klassen overgeslagen en er lopen er bij mij op de uni nog wel meer rond. Twee jaar vind ik ook niet echt veel eigenlijk. Die jongen die Em. bedoelt was dertien (!), en ook hij kon in Delft gaan studeren. Daar zou je dan sowieso terecht moeten kunnen, denk ik zo.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06. |