![]() |
photoshop/ tips
hallo,
ik ben nu al zo ongeveer 3 jaar lang bezig met fotograferen. Sinds kort ben ik ook meer bezig met fotobewerking. Ik gebruik hiervoor het programma corel paintshop pro XI. Ik zou graag van iemand tips krijgen hoe je mooi zachte kleuren kan krijgen op foto's. Word dit gedaan door middel van fotobewerking? of via instellingen op de camera? Wie wil mij helpen? reactie mogen ook via pm gegeven worden. |
Als je gewoon reacties zoekt (en niet per se mensen) dan past dit beter op ART. Ik verplaats je topic even!
|
Het ligt er denk ik ook heel erg aan wanneer je gaat fotograferen. Als je midden op de dag bij fel zonlicht gaat fotograferen krijg je hele harde foto's. Dan zou je dus beter bij bewolking kunnen fotograferen op een ander tijdstip. Met photoshop kan je ook een heleboel, maar hoe dat precies moet weet ik niet. Net als in de doka zullen daar vast filters voor bestaan. Je zou eens naar de foto's van Paul van Hulzen moeten kijken (hij heeft een eigen site waar een heleboel foto's op staan, te vinden via google). Hij bewerkt zijn foto's zo dat het zacht lijkt, maar doordat de kleuren feller zijn gemaakt lijkt het heel hard. Maar dit doet hij ook weer andersom. Vind het een hele interessante combinatie.
|
Ik ben met paintshop niet erg bekend, maar met photoshop is het heel simpel gewoon bij: Image/ Adjustments/ Hue Saturnation dan aan de knopjes draaien en je kleuren worden zoals je wenst!!
Greetz Frank |
Citaat:
dankje:) ik ga kijken of ik zoiets miss ook kan vinden bij mijn programma. |
Als je hulp nodig hebt met Photoshop PB me maar ;), Doe opleiding met dit soort programma's.
|
pm gestuurd
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15. |