Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   ademen via je neus (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1857405)

JustSaying 12-04-2012 14:54

ademen via je neus

hey hoe kan je beter ademen via je neus want ik kan altijd mr via 1 neusgat adenem of 2 mr dan heel slegt tips??

mytholon 12-04-2012 15:01

zit je neus verstopt? Gebruik neusspray of snuit je neus in een zakdoek?

JustSaying 12-04-2012 15:20

Citaat:

mytholon schreef: (Bericht 32478380)
zit je neus verstopt? Gebruik neusspray of snuit je neus in een zakdoek?

vooral als ik ga slapen heb ik dat probleem. dan zit er nix in mijn neus denk ik,,, mr het is toch verstopt en dan moe ik via mijn mond ademen en das zeer kut... want dan hb ik zooooo'n droge mon de volgende dag

TythorZeth 12-04-2012 16:10

Ik heb ook weleens dat er maar 1 neusgat open is wanneer ik wil gaan slapen. Neusspray in beide (!!!) neusgaten doen en het probleem is opgelost :p

Andijvie 12-04-2012 18:04

Zit je neus dan echt dicht? Of niet?
Want volgens mij adem je als je rustig ademt sowieso maar door 1 neusgat, en dat wisselt dan af. Maar als je neus dus half verstopt zit, dan kan neusspray misschien helpen :)

JustSaying 12-04-2012 20:32

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 32478728)
Zit je neus dan echt dicht? Of niet?
Want volgens mij adem je als je rustig ademt sowieso maar door 1 neusgat, en dat wisselt dan af. Maar als je neus dus half verstopt zit, dan kan neusspray misschien helpen :)

zijn er ook andere opties behalve die neusspray

Daantje_0705 12-04-2012 20:43

Als je neus verstopt zit door een verkoudheid of slijm wat vast zit dan kan het soms ook helpen om te stomen :)

Lusi 12-04-2012 21:24

Door ééntje ademen is vrij normaal. Als het gaat om een verkoudheid ofzo denk ik dat je zelf wel weet dat je gedurende een paar dagen geholpen kan zijn met stomen/dampo/snuiten. Ik heb het zelf structureel (dus gewoon hoppa standaard dicht, dieper) bij stof door extreme allergie voor huisstofmijt. Een allergie kan dus ook prima. Dat is een kwestie van uitvinden van wat het veroorzaakt en dat dan vermijden.

Greenscarfed 12-04-2012 21:46

bij de apotheker kun je ook druppeltjes halen om je neus open te houden! (: die werken zelfs beter dan een neusspray vind ik

Pluis 13-04-2012 16:17

"gewone" neusspray of druppels (dus met xylomethazoline als werkzame stof) mag je niet langer dan een week gebruiken. Een zoutwateroplossing of homeopatische dingen mag je wel langer gebruiken.

Je zegt dat je neus altijd dicht zit, heb je daarbij ook wel eens last van jeukende/rode ogen? Is het in bepaalde tijden van het jaar erger? Er kan nl idd zoals Lusi al beschrijft sprake zijn van een allergie voor het een of ander (pollen, huisstofmijt) en dan is neusspray niet de oplossing.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.