![]() |
Album opnemen
Hoi iedereen,
Bij deze wil ik vragen of iemand op het forum misschien ervaring heeft met het maken van (amateuristische) muziekopnames. Ik zou namelijk doodgraag enkele improvisatiesessies opnemen en eventueel later nummers. Alleen weet ik niet goed hoe ik hieraan moet beginnen. De drum- en gitaartracks zou ik zelf inspelen, maar welk opnamemateriaal is hiervoor geschikt, rekening houdend met een beperkt budget? Dank bij voorbaat, Thomas ;-) |
Als je zo erg op budget moet letten kan je met een microfoon en een PC al heel ver komen.
|
Dacht ik eigenlijk ook al, dus een goeie microfoon en goede software ;-)
|
Duidelijk. En hoe beter de mic en software hoe beter het klinkt. Budget-wise best te doen.
|
Hoi, ik neem af en toe iets op bij Infomusic, daar hebben ze een fantastische studio en geniale producer. En echt niet duur, ik betaal het van mijn baantje bij AH
http://www.infomusic.nl/ Je kan ze zo bellen of mailen voor een afspraak en prijs *O* |
Ik neem altijd dingen op met een vriend van me. Hij heeft gewoon een goede microfoon, Ableton (software) en een soort kastje waar alles ingaat (weet niet meer hoe het heet). Daarmee kan je opnemen met heel redelijke geluidskwaliteit.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15. |