![]() |
Diploma havo wiskunde A1
hallo, ik heb een vraagje. zoals ik begrijp heb je tegenwoordig diploma's oude stijl en nieuwe stijl. ik heb mijn havo diploma in 2007 gehaald, profiel C&M, wiskunde A1 (afgerond in de 4e, vond het zo moeilijk dat ik het zsm heb laten vallen.)
nu kijk ik voor opleidingen en bij de keuze staat er: havo oude stijl, met wiskunde of zonder wiskunde. wat heb ik dan? heb je pas "volledige" wiskunde als je A1+2 hebt gedaan? of zoiets? ik snap het niet helemaal. ik wil gewoon weten of mijn diploma met wiskunde is of zonder, eigenlijk. |
"Op dit moment kent de havo vier zogenoemde profielen, waarvan één zonder wiskunde (Cultuur en Maatschappij). Die vier profielen worden teruggebracht tot twee en in die beide profielen moet volgens de minister wiskunde zitten."
Dit heb ik dus gedaan. Geldt wiskunde A1 afmaken in de 4e en in de 5e geen wiskunde hebben, als "zonder wiskunde"? Maar op mijn diploma staat: vakken waarin examen is afgelegd, wiskunde A1, cijfer 6. Weet iemand hoe dat zit? Of ik dan in aanmerking kom voor een baan met "havo met wiskunde"? |
Staat het er echt niet preciezer? Alleen Havo oude stijl met wiskunde? Dan zou ik navragen bij de onderwijsinstelling wat er precies bedoeld wordt!
|
Citaat:
Je hebt het nu over iets anders dan net lijkt het: nu gaat het om een baan i.p.v. opleiding en staat er "Havo met wiskunde". Dan zou ik met Wiskunde-A1 gewoon solliciteren hoor. |
Bedankt voor je antwoord. Ik wil een opleiding gaan volgen bij de Defensie. Als je zoekt naar functies die bij je passen, kun je kiezen tussen "havo" en "havo oud". En bij "havo oud" (dat is wat ik heb, volgens mij), kun je weer kiezen tussen "met wiskunde" of "zonder wiskunde". Maar ik weet nog dat ik wiskunde zo moeilijk vond dat ik het echt tot het minimum heb gereduceerd, dus A1 afgerond in de 4e. Lager dan dat kon het gewoon niet, dus als ik dan nog steeds "met wiskunde" heb, wat is dan "zonder wiskunde"?
|
Citaat:
|
Ik heb net gekeken en ik denk dat ik toch havo heb en geen havo oud. Omdat je bij havo vervolgens kunt kiezen tussen de 4 verschillende profielen en bij havo oud niet. Dus ik denk dat ik nieuw heb. Dus ik selecteer havo en dan profiel C&M en dan staat de functie die ik wil doen er wel bij. Maar er staat wel: met wiskunde. Dus wat betekent dat? Geldt wiskunde A1 afgerond in de 4e klas dan als wiskunde?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dan heb je dus Havo Cultuur en Maatschappij MET wiskunde. |
Citaat: