![]() |
diarree en maagpijn
hallo ik heb sinds gisteren erge maagpijn en diarree. eert moest ik kotsen en daarna had ik opeens veel maagpijn. en ik wou wat eten mr was toen misselijk. daarna had ik diarree alles wat ik at kwam er zo uit en moest zo vaak naar de wc dat mijn anus gwn pijn deed iemand tips plz
|
Beterschap
mijn tip is ga naar de huisarts :) |
Inderdaad even naar de huisarts bellen als het niet over gaat. Kijk van te voren even of je koorts hebt.
Probeer voor de rest toch iets te eten (als je er aan toe bent en het lukt), en goed te drinken. Verder veel uitrusten. |
Klinkt eigenlijk gewoon als een onaardig virus, waarbij het 't allerbelangrijkst is genoeg te drinken.
|
Citaat:
|
Huisarts bellen!
En rusten hoeft niet perse slapen te betekenen. Gewoon rustig aan doen, in bed liggen of op de bank ofzo. |
ow ja heeft iemand nog tips wat ik het beste kan eten en de pijn voor mijn anus xd?
|
buikgriep heet dat. En je hoeft de huisarts pas te bellen als je uitgedroogd dreigt te raken en dat gebeurt bij mensen boven de 12 echt niet binnen anderhalve dag. Probeer kleine slokjes te drinken, dan is de kans groter dat je wat binnenhoudt. Als dit langer aanhoudt moet je je ouders ORS (oral rehydration salt) voor je laten halen, dat is een drankje dat je vochtbalans herstelt. Voor je anus kan je vochtig toiletpapier gebruiken en er eventueel een beetje vaseline op smeren.
beterschap! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52. |