![]() |
stelling
ik heb echt een rot opdracht van school gekregen en ben al weken ermee bezig. Misschien dat hier iemand mij kan helpen met 2 voor en tegen argumenten te bedenken voor de volgende stelling:
Is het noodzakelijk dat de eisen strenger worden? (taal- en rekenniveau) Als je alleen je eigen mening geeft kan ik daar ook al veel aan hebben. Alvast bedankt. |
wat je als basis voor een tegenargument zou kunnen geven is dat het hoger waarderen van taal en rekenen gaat ten koste aan de ontwikkeling van andere capaciteiten die je een kind kan leren. Kijk ook eens naar het volgende betoog van Ken Robinson: http://www.ted.com/talks/ken_robinso...reativity.html
|
Het is niet mijn eigen mening, maar een argument tégen zou kunnen zijn dat we door technologische ontwikkelingen altijd een rekenmachinetje bij de hand hebben of woorden kunnen opzoeken. Het is een lastige opdracht inderdaad, ik zeg ja, dat moet inderdaad.. maar ik kan niet verwoorden waarom. Een argument voor zou ook kunnen zijn dat mensen door de achterstand die ze vroeg oplopen minder goed meekomen op het niveau van hoger onderwijs.
|
Nederland is een kenniseconomie (althans dat beweren ze, maar gezien de bezuinigingen helpen ze de kenniseconomie om zeep) dus dat het algemene taal en reken niveau hoog is en blijft is heel belangrijk.
Aan de andere kant: het niveau is al heel hoog, dus waarom zou je eisen strenger maken? Wij kunnen in vergelijking met andere landen veel talen spreken. Als je bijvoorbeeld in Frankrijk bent weigeren de meeste Fransen Engels te praten. |
Citaat:
Echter kom je in zuid-frankrijk dan is spaans de logische 2e taal. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30. |