![]() |
Vriend zichzelf gesneden wat nu?
.
|
Nokke. Dadelijk snijdt hij jouw vingers eraf!
|
Als hij het wil doen, doet hij het toch wel, daar kun je helemaal niks aan doen. Het heeft niks met jou te maken en je maakt hem niet ongelukkig, er zit hem gewoon iets dwars en dat moet uit zijn systeem.
Klinkt misschien lullig, maar de enige die hem kan laten stoppen is hijzelf. |
Je hebt het niet gevraagd dus voor hetzelfde geld heeft hij zich gewoon per ongeluk gesneden zzz
|
vreselijk om met persoon te leven die zich zelf snijd dan is er iets echt niet goed in zijn hoofd hij moet opener worden..
|
bij mij in de klas zit ook iemand die zichzelf sneedt en dat is ook vanzelf weer over gegaan, ze kreeg wel hulp en is naar een andere school gegaan waar ze haar extra hielpen om er van af te komen maar toch hielp dat niet echt. maar inmiddels gaat alles weer goed met haar en is ze er helemaal van af dus ik hoop voor je dat je vriendje er ook binnen kort van af is!
|
praat met je vriend en kijk wat de problemen zijn
ik heb we ook wel eens gesneden in mijn arm :( |
hier dan ook iemand met een paar krassen..
meestal is er inderdaad een innerlijke pijn of woede die je liever jezelf aan doet, als anderen. niet te vergeten dat snijden in jezelf degenen die om je geven ook verdriet doet. boksen lijkt mij niet een ideale oplossing, een sport of hobby kan vaak al wonderen doen, dat wel! |
Citaat:
Hij krijgt hulp, zeg je zelf, en meer kun je zelf niet doen, want je bent geen psych. Je kunt naar hem luisteren als hij problemen heeft, en ik snap dat het niet leuk is, maar je kunt hem niet dwingen te stoppen. |
Ik ben het eens met Little Phoebe en laat het allemaal even over aan de professionele hulp. Jij kan hem niet helpen en dwingen met stoppen, want dat gaat je gewoon niet lukken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21. |