![]() |
Beleefder worden
-
|
Jezelf aanleren om eerst na te denken voordat je wat zegt. Later wordt dat een automatisme :)
|
wanneer dan ;)
|
je gedrag aanpassen begin met u aan te spreken
|
Ik neem aan dat je niet bij de koningin op bezoek hoeft. Dus dan geldt gewoon: behandel mensen zoals je zelf graag behandeld zou willen worden (Y)
|
Hm beleefdheid is ook maar een onderdeel van 'meer een dame zijn'... Ga eens bij jezelf na wat er eigenlijk voor zorgt dat je nu niet beleefd genoeg naar je smaak bent, dan kun je het specifieker aanpakken als dat echt nodig is. Wat zou je wat beleefdheid betreft graag anders zien bij jezelf in de omgang met anderen?
|
Eerst nadenken, dan praten. Da's inderdaad een goeie.
|
Ze zeggen dat beleeftheid begint met het respecteren van de medemens, als je de ander respecteerd ben je al aardig op weg, ofwel behandel de de medemens, zoals je zelf ook behandeld zou willen worden. die spreuk heb ik niet vanmezelf die heb ik ergens gejat (gepikt) uit één of ander wijsheids boekje uit de bibliotheek......Oja, de spreuk heb ik gepikt, niet het boekje. Die had ik geleend en weer netjes terug gebracht, binnen de leentermijn....
|
Citaat:
|
mij is het wel gelukt ik was het begin van het school jaar nogal onbeleeft en schold veel te veel :( maar als je erop let ga je het vanzelf minder doen :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22. |