![]() |
Natuurkunde met Wiskunde A (y)/(n)?
Iemand natuurkunde met Wiskunde A? Is natuurkunde met wiskunde A moeilijker voor jou? Ik zelf moet stof uit wiskunde B behandelen bij de meeste onderwerpen.:(
|
Ik heb vorig jaar wiskunde a gedaan en doe nu natuurkunde waar ik over een maandje examen in doe. Ik heb niet echt het gevoel dat ik wiskundig kennis mis. Het is vooral inzicht, dat tot zekere lijnen aan te leren is.
Of het moeilijker is weet ik niet; heb nog nooit wiskunde B gehad. Welke stof moet je dan behandelen? Het is gewoon formules en grootheden en eenheden afleiden naar mijn mening, dus uh? |
Cosinus, sinus en tanus moet ik vooral behandelen waar ik niet echt goed mee ben :S
|
Dat is toch maar een klein deel van de natuurkunde? Doe je trouwens natuurkunde op have of vwo?
|
De wiskunde die je bij natuurkunde op de middelbare school krijgt is zo weinig dat het eigenlijk niet uitmaakt of je nou wiskunde A of B hebt. Je gaat zeker geen integraal of differentiaalrekening gebruiken bij natuurkunde. En goniometrie ook niet. Alleen de klas 2 stof van het berekenen van een hoek met sin, cos en tan.
Dus maak je zeker niet druk om welke wiskunde je bij natuurkunde hebt. Natuurlijk is wiskunde B wel een stuk handiger voor na je middelbare schooltijd want bij bijna elke technische studie is wiskunde B verplicht en als je geen technische studie wilt doen is het ook niet echt nodig om natuurkunde te kiezen. Misschien dan alleen voor geneeskunde. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06. |