![]() |
Oppassen
Ik ben 14 en pas op. Ik vraag nu 3 euro per uur, maar sommige mensen zeggen dat het veel te weinig is. Hoeveel vragen jullie en wat vinden jullie redelijk?
xx. |
Citaat:
Misschien kan je het ook laten verschillen. Bij de ene bijvoorbeeld 5 euro of de andere 4 euro. Natuurlijk klinkt dit op het begin niet eerlijk maar als je goed nadenkt kan je ook vragen wat mensen ervoor willen uitgeven. Je kan altijd nog een vast bedrag zeggen. Mvg, Tijmen |
Op de website van het Nibud hebben wij bedragen staan voor ouders als richtlijn voor wat zij aan een oppas kunnen geven, zie: http://www.nibud.nl/uitgaven/kinderen/oppas.html.
Tussen de 2,60 en 3,90 euro voor s avonds houden wij aan. |
3 euro is helemaal niets. Wat het nibud zegt zou ik ook negeren en gewoon lekker 5-6 euro per uur vragen minimaal.
|
Citaat:
|
5-6 euro is het minimumloon van een 20-jarige. Lijkt me logisch dat je als 14-jarige minder krijgt.
Al kan je het altijd vragen natuurlijk. |
Hoeveel kinderen zijn het?
Pas je overdag op, of 's avonds? En liggen de kinderen al in bed, of moet je nog met ze eten/spelen/naar bed brengen? En hoe oud/intensief zijn de kinderen? Dat lijken me allemaal aspecten die je uurtarief mede bepalen. |
idd, als jij daar zit terwijl de kinderen slapen, en jij kijkt gtst en daarna holland got talent, tja dat is niet zo moeilijk he. En dan is 3 euro voor jou leeftijd nog prima. Moet je op jonge kinderen letten, luiers verschonen, eten maken, opletten bij spelen etc dan zou je is voor 5 euro gaan proberen.
|
het minimum bij 14 is officieel: rond de 2,5 euro. 3 euro is gewoon gemiddeld normaal...
|
Fuck wat gemiddeld of normaal is. Gewoon meer vragen (Y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05. |