![]() |
Moeilijk knap! Ziek goed! Wat zeg jij?
Wat zeg jij als je met een "hip" woord wil aanduiden hoe goed/saai/sexy/whatever iets is? Ik heb vrienden van me bijvoorbeeld wel dingen horen zeggen als "moeilijk" en "kapot" ("die chick was moeilijk knap/kapot lelijk!"), en op Facebook zag ik van iemand constant YouTube-links voorbij komen van muziek die "ziek" goed was. Maar dat was alweer een tijdje geleden. Wat zeggen jullie in plaats van "erg" goed? Op dit moment, of wat zei je een paar jaar geleden? Of zeg je het niet met een apart woord, maar zoals "retegoed" en "keileuk" (met het woordje eraan vast)? :p
Stiekem wil ik dit ook graag weten voor een onderzoekje, dus het gaat mij echt om dit soort woorden, die je ergens voor zet, en niet om woorden die je los gebruikt zoals "awesome" of "nice" :bloos: Maar als dat gewoon is wat je zegt, brul het dan ook maar hier! (y) |
moeilijk en kanker.
|
Vet en super.
Ik gebruik vet niet als los woord in plaats van 'leuk', maar dus wel in plaats van 'erg'. Iets kan bijvoorbeeld vet leuk zijn of vet groot. Voor super geldt hetzelfde, ik zal niet zeggen 'oh wat super' maar wel superleuk, supergroot, etc. |
Ik kom ook niet verder dan deze twee woorden:
Citaat:
|
Hendig en ram. Gewoon, omdat ik een echte Limburger ben.
|
Citaat:
|
Super of vet. Of fucking, in mindere mate.
Tegenwoordig soms ook kanker, maar dat is meestal alleen op msn ofzo. Bijvoorbeeld 'kkmooi'. Niet echt irl, dat vind ik een beetje te ver gaan, hoewel het wel lekker bekt. En die woorden kunnen natuurlijk weer naar hartelust samengevoegd worden, kankervet, supervet, etc. |
Citaat:
|
Moeilijk, of kanker. En als ik niet in het juiste gezelschap ben om kanker te zeggen (dus met kinderen of whiners die er niks van snappen) zeg ik knetter. Of kapot, soms.
|
Super en vet.
|
Vet, fucking, tantoe, kanker, tering, tyfus.
|
Vet, tyfus, tering, rete, bokke, moeilijk, kanker, fucking.
|
Oja, fucking ook.
|
Fucking, mega, vet, super. Meer eigenlijk niet.
|
fuck en nice
en de laatste tijd ook ultra gay |
Ik gebruik vrijwel elke vorm van superlatieven wel eens, maar voornamelijk moeilijk, tering, tantoe, fucking, super, mega en uber.
|
Kanker, ernstig en zo af en toe (mother)fucking.
|
Ernstig! Die doe ik ook wel eens.
|
Fucking, neger, bitches, kanker.
Meestal die. Soms komen er ook iets exotischere - niet per se bestaande - woorden uit m'n mond. |
Ik scheld niet, vind ik kwetsend tegenover mensen met ernstige kankertaktyfus. En die hebben het al zwaar genoeg.
|
spange shit man, super vet, mooi man
|
Citaat:
|
fucking, ziek, oer, kei, super, belachelijk, absurd,.. zoveel eigenlijk
|
Donders!
'Jij weet dondersgoed waar ik het over heb.' |
Citaat:
|
Pittig,
Pittig Leuk, Pittig Mooi |
Oh, ik gebruik 'tering' trouwens ook met enige regelmaat. 'teringjaloers', 'teringgaaf'. En in het Duits plak ik er vaak 'ohne Ende' aan vast. 'Das ist aber fies ohne Ende!' En in het Engels doe ik net als Perry van Scrubs: Reheeheeheeheeeeally...
|
Jofel, mieters, blits en kanker.
|
Super, vet, fucking, echt, niet normaal.
Bij 'heel stom' zeg ik 'klote' of 'kut'. |
Ultiem! Extreem! Onnoemelijk. En briljant. Briljant moeilijk en briljant gaaf. :y
|
Citaat:
|
Kapot, vet, gek en kanker als ik boos ben...
|
Gevaarlijk! En dan de v beetje uitspreken als f.
|
super cool, fucking vet, zieke shit.
Ik spot eigenlijk nooit met de ziekte kanker, omdat sommige mensen best gevoelig zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kei en bommetjes.
Een kei grote panda eet bommetjesveel bamboe. |
Mega, vet, super, tering, über, intens, kanker (dat laatste alleen als ik boos ben).
|
Oh ja en ontiegelijk!
|
Heul, echt. En duizend. :)
|
Citaat:
Citaat:
|
Fucking.
|
Maar het is onderhand verbasterd naar "fakkun" nu ik erover nadenk.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51. |