Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Ontwikkelingssamenwerking en bezuinigingen. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1858140)

fkuipers 22-04-2012 22:05

Ontwikkelingssamenwerking en bezuinigingen.

Beste Allemaal,

Voor mijn opleiding politicologie moet ik een klein onderzoekje op poten zetten. Het gaat over ontwikkelingssamenwerking en de (eventuele) bezuinigingen. Om er niet voor te zorgen dat alleen medestudenten participeren ben ik hard op zoek naar niet-studenten die mij kunnen helpen.

Het zijn niet veel vragen en je bent er in 4-6 minuten doorheen, maar je helpt mij enorm!!

https://uleidenss.eu.qualtrics.com/S...Q95xdynEuLvyUA

Groetjes en bedankt!

PS: Ik hoop dat dit niet heel ongepast is, anders excuses.

MOMENTUM 22-04-2012 22:07

Ik ga 'm nu invullen.

Waarom hou je geen onderzoek over het Catshuis nu de onderhandelingen en het kabinet gevallen is? :P

EDIT: link werkt niet..

fkuipers 22-04-2012 22:15

Vreemd dat de link niet werkte, doet het nu wel weer volgens mij.

En ja, dat het kabinet precies vandaag moest vallen (in zekere zin) is natuurlijk puur toeval en beetje pech. Maar alles overnieuw doen is niet echt een optie en de vragen zijn misschien minder relevant nu, maar nog steeds nuttig voor ons om te analyseren.

TythorZeth 22-04-2012 23:41

Ingevuld :)

De Veroorzaker 23-04-2012 09:53

Wat heeft je mening over de WW en BTW te maken met de invloed van je reliogiositeit op je mening over ontwikkelingssamenwerking? Ik kan er niet eens een zin van maken.

De Veroorzaker 23-04-2012 09:54

En verder: RECLAME, BAN!

fkuipers 23-04-2012 11:10

De WW en Btw zijn een tweede onderzoekje dat er in zit, de survey is een samenwerking tussen mij en een medestudent. En reclame zie ik niet echt? Tenzij je Uni Leiden of Qualtrics bedoeld.

De Veroorzaker 23-04-2012 11:31

Reclame voor je enquete -_-

Martiño 23-04-2012 12:25

Citaat:

De Veroorzaker schreef: (Bericht 32499238)
En verder: RECLAME, BAN!

Enquetes mogen gewoon hoor :confused:

Ingevuld

De Veroorzaker 23-04-2012 12:38

Citaat:

Dit forum is niet bedoeld voor huiswerkvragen en enquêtes die geen discussiewaarde hebben. Deze topics worden gesloten of doorgestuurd naar één van de huiswerkfora.
Even de discussiewaarde zoeken, brb!

fkuipers 23-04-2012 14:50

Heb je gelijk, alleen gaat het niet om reclame maar om geen discussiewaarde. Maar ik zal straks het resultaat posten, dan heeft het vast wel discussiewaarde.

Woyt_oud 23-04-2012 16:31

Trek je maar niks aan van De Veroorzaker. Dergelijke enquetes zijn gewoon toegestaan. /anders snap ik niet waarom er altijd zulke enquetes overal staan ^^

Ik heb 'm ook al vanmiddag ingevuld. Ben benieuwd naar het resultaat.

De Veroorzaker 23-04-2012 16:46

Citaat:

fkuipers schreef: (Bericht 32499759)
Heb je gelijk, alleen gaat het niet om reclame maar om geen discussiewaarde. Maar ik zal straks het resultaat posten, dan heeft het vast wel discussiewaarde.

:cool: een regel omzeilen met een resultaat verkregen door het breken van dezelfde regel, 100 internet voor jou!
Citaat:

Wout schreef: (Bericht 32499916)
Trek je maar niks aan van De Veroorzaker. Dergelijke enquetes zijn gewoon toegestaan. /anders snap ik niet waarom er altijd zulke enquetes overal staan ^^

Ik heb 'm ook al vanmiddag ingevuld. Ben benieuwd naar het resultaat.

Nou jongeman er zijn nu eenmaal regels en die gelden voor iedereen want we zijn allemaal gelijk, behalve het Top-X team!
Citaat:

Scholieren.com heeft een samenwerkingsverband met Top-X, het jongerenpanel van EenVandaag. Topics die door medewerkers van Top-X geopend worden, vallen daardoor niet onder de reclameregels van dit forum.

arPos 23-04-2012 18:19

het wordt echt tijd voor een enquête subforum, niet?

ik vind het privatiseren van de WW een slecht idee maar het verkorten ervan niet persé een slecht idee.
Ook mis ik soms de keuze: "niet mee eens en niet mee oneens" zoals bij de vraag of ontwikkelingssamenwerking voor nederland in de toekomst voordeel oplevert.

Verder vind ik dat "eens" en "helemaal eens" hetzelfde is net zoals "oneens" en "helemaal oneens", maak dan onderscheid door de keuze "gedeeltelijk eens" erin te doen.

Schrödinger 23-04-2012 20:35

Ingevuld. Veel vragen zijn wel slecht geformuleerd, vaak had ik zoiets van: "ligt eraan", maar dat was dan geen optie.

Woyt_oud 23-04-2012 21:22

Dat had ik ook. Met ontwikkelingshulp bijvoorbeeld: Als je daar aan corrupte regeringen geeft, kom er natuurlijk geen bakkes van terecht. Als je het geld goed besteed, kan Nederland er haar voordeel mee doen.

fkuipers 27-04-2012 18:07

De survey gaat toch zo dicht, dus kan het nu wel vertellen. Er zitten expres een aantal vreemde vragen in, dit met als doel om te kijken of we de participanten kunnen sturen (leading questions). De mening vragen die in blokken van 4 komen over de Btw en WW zijn hiervoor bedoelt. Het survey programma deelt je at random één van de 2 opties toe (positief of negatief) en dan ga ik die straks met elkaar vergelijken. Lijkt er op dat het werkt! Per groep gaat telkens ongeveer 60% met de bedoelde richting mee.

ashgirl 27-04-2012 19:32

nog ff ingevuld

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.