![]() |
wiskunde formule opstellen
hallo
Ik moet een formule opstellen van het aantal mensen dat zeker is dat ze een ziekte niet krijgen. x= het aantal resistente mensen Gegeven is 0.25x is ziek en 20 mensen zijn resistent. Kan iemand mij helpen??? |
Schrijf eerst alles duidelijk op, zowel voor je zelf als voor ons. Ik moest het een paar keer lezen voordat ik alles had.
gevraagd: f(x) = aantal NIET ziek x= aantal resistente mensen 0,25x = ziek 20 resistente mensen Ben je het met me eens dat nu geldt: x=20? dus het aantal zieke mensen is 4. Om het aantal niet zieke mensen te bepalen heb je een totaal aantal nodig. Ik denk dat dit niet de bedoeling is. Dus geef wat meer uitleg. (lees: typ de vraag letterlijk over) |
sorry. Ja ik was een paar gegevens vergeten.
gevraagd: f(x) = aantal mensen die zeker niet ziek zullen worden van de ziekte. stel x = resistente mensen gegeven: 0.25x is ziek en dus 0.75 is niet ziek 20 resistente mensen (zij hebben geen vaccinatie nodig) (10 op de 20) mensen + 2 kunnen een vaccinatie betalen (het is dus zeker dat zij de ziekte niet kan krijgen) Is dit genoeg.. Sorry, maar het is een beetje moeilijk om de hele vraag over te typen. |
ik was vergeten om te vertellen dat ik in vorige vraag had uitgerekend dat 0.25x 0.75x had uitgerekend, waarbij x het aantal inwoners was.
|
10 op 20 is de helft.
Dus het aantal mensen van het totaal die de vaccinatie kunnen betalen is (0,5 * totaal)+ 2 Het aantal dat dus een niet vatbaar is voor de ziekte is: (0,5 * totaal) + 2+20 Als totaal geldt denk ik 0,75x want die zieke mensen zijn al ziek, dus die hoeven geen inenting meer. |
volgens mij klopt dat niet omdat je x moest stellen op resistent, nu heb je het volgens mij op het aantal inwoners gesteld en 0.75x is niet de formule omdat zij de ziekte al hebben, dus die kunnen het niet meer krijgen.
|
Jij zei " 0.25x is ziek en dus 0.75 is niet ziek"
Misschien is het handig op de hele opdracht te scannen ofzo. Dan krijg je duidelijke zinnen en niet dingen zoals: dat ik in vorige vraag had uitgerekend dat 0.25x 0.75x had uitgerekend, waarbij x het aantal inwoners was. |
Nou laat maar, ik denk dat je me niet kan helpen..
Als ik de hele vraag moet scannen dan ben ik over een jaar nog steeds bezig.... Maar toch bedankt |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06. |