Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Brief aan mijn leraar (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1858331)

Emsiolili 25-04-2012 20:09

Brief

-------ik heb de brief even weggehaald ivm privacy-------------

Pythagoras. 25-04-2012 21:07

Denk alsjeblieft goed na voordat je dit gaat versturen (als je het nog niet al gedaan hebt). Waarom wil je hem zo graag overtuigen van je 'verliefdheid'? Waarom hou je deze gedachten niet lekker voor jezelf en accepteer je dat hij op school de rol van docent inneemt en jij de rol van leerling? Met deze brief breng je je leraar in een enorm lastige situatie en ik denk jezelf ook.

Daantjer 25-04-2012 21:07

Citaat:

Pythagoras. schreef: (Bericht 32504230)
Denk alsjeblieft goed na voordat je dit gaat versturen (als je het nog niet al gedaan hebt). Waarom wil je hem zo graag overtuigen van je 'verliefdheid'? Waarom hou je deze gedachten niet lekker voor jezelf en accepteer je dat hij op school de rol van docent inneemt en jij de rol van leerling? Met deze brief breng je je leraar in een enorm lastige situatie en ik denk jezelf ook.

eensch

Stefenootje 25-04-2012 22:26

Echt een walgelijke brief, sorry.

Sterkte ermee.

Noedelhap 25-04-2012 22:42

Hoe oud ben je? 15?

Verstuur die brief niet, dan breng je jezelf alleen maar in verlegenheid (en hem ook) en later als je ouder bent denk je: "waar the fuck was ik mee bezig?"

TythorZeth 25-04-2012 23:02

Aahhh wat lief :)
Wil je dat hij er achter komt wie je bent? Want dat lijkt me wel het gevolg door je 1 na laatste alinea ;)

Reverend 25-04-2012 23:56

haha.

Nooit versturen. Krijg je later alleen maar spijt van. Gegarandeerd.

Andijvie 26-04-2012 06:16

Idd, prima om voor jezelf op te schrijven, maar echt niet versturen.

Cherry Springs 26-04-2012 07:56

Je bent echt niet het eerste meisje dat gevoelens heeft voor een leraar. Dat soort dingen gebeuren wel vaker en dat zijn geen gevoelens waar je dingen mee wil doen. Dus wat gezegd is, verstuur die brief niet, want je bereikt er toch niks mee en het is alleen maar genant. Ik krijg al plaatsvervangende schaamte als ik het lees en me zou bedenken dat je dit al hebt opgestuurd. Hoe zou je die leraar ooit nog onder ogen willen komen, vraag ik me af.

Kikaa 26-04-2012 08:32

Citaat:

Cherry Springs schreef: (Bericht 32504727)
Je bent echt niet het eerste meisje dat gevoelens heeft voor een leraar. Dat soort dingen gebeuren wel vaker en dat zijn geen gevoelens waar je dingen mee wil doen. Dus wat gezegd is, verstuur die brief niet, want je bereikt er toch niks mee en het is alleen maar genant. Ik krijg al plaatsvervangende schaamte als ik het lees en me zou bedenken dat je dit al hebt opgestuurd. Hoe zou je die leraar ooit nog onder ogen willen komen, vraag ik me af.

Dit. Het maakt de situatie alleen maar vervelender en je gaat er toch niks mee bereiken. Beter gooi je die brief gewoon weg.

Vowel 26-04-2012 10:58

Niet versturen. Obviously.

bierkoning 26-04-2012 11:49

ok dat is duidelijk dus, en TS is het nou verstuurd of niet?

Lusi 26-04-2012 13:36

Er is nergens sprake van dat TS hem zou versturen..? Het is dagboekgezwijmel.

Em. 26-04-2012 13:55

Citaat:

Lusi schreef: (Bericht 32505026)
Er is nergens sprake van dat TS hem zou versturen..? Het is dagboekgezwijmel.

Dat dacht ik ook al, ja. Ik schreef ook altijd dat soort spul als ik verliefd was maar noway dat ik het ging verzenden. Dat was überhaupt nooit de bedoeling. (Nou ja, altijd is hier twee keer ofzo in een heleboel jaar.)

En het lijkt me ook wel duidelijk dat je niets met hem moet beginnen. Zeker niet als je nog op school zit. Ik bedoel: zou je dit jaar eindexamen doen en zouden jullie heel erg in elkaar geïnteresseerd zijn en zou hij jong zijn zonder kinderen en vrouw - nou ja, dan zou het misschien nog mogelijk zijn. Maar goed, met kinderen en vrouw en alles terwijl jij veel jonger bent en terwijl een relatie niet eens zou mogen enzovoort enzoverder wordt het gewoon niets. Wat jij ook wel beseft, denk ik. (En het zou trouwens ook niet goed zijn voor jouw reputatie op school als je verliefd bent op een leraar.)

Hoeveel jaar zit je trouwens nog op die school? Sowieso nog een jaar na deze leid ik uit je verhaal af. Ik denk trouwens dat het beter is als je 'm volgend jaar niet krijgt, hoe minder je 'm ziet hoe beter lijkt me. En misschien is het ook goed om op andere manieren je aandacht van 'm af te leiden, proberen niet teveel over 'm te fantaseren, je op andere mensen te focussen, zoiets.

Sterkte ermee!

scholiermavo 26-04-2012 14:34

Je kan mooi schrijven, maar verstuur dit echt niet naar de leerkracht !!!!! Er zijn zoveel leuke en kanppe jongens probeer je daar meer op te richten dan op een leraar die al getrouws is en kids heeft
!
succes ermee

Emsiolili 26-04-2012 15:37

Bedankt voor jullie reacties, uiteraard was ik echt niet van plan dit ook daadwerkelijk naar hem te sturen!
Het luchtte gewoon op om het eens op te schrijven, en ik dacht misschien zijn er meer mensen die dit hebben.
Ik heb totaal geen illusies hierover hoor, don't worry :)
Fijn dat jullie in ieder geval de tijd hebben genomen het te lezen.
x

bierkoning 26-04-2012 15:49

Citaat:

Emsiolili schreef: (Bericht 32505188)
Bedankt voor jullie reacties, uiteraard was ik echt niet van plan dit ook daadwerkelijk naar hem te sturen!
Het luchtte gewoon op om het eens op te schrijven, en ik dacht misschien zijn er meer mensen die dit hebben.
Ik heb totaal geen illusies hierover hoor, don't worry :)
Fijn dat jullie in ieder geval de tijd hebben genomen het te lezen.
x

oke gelukkig, nou fijn dat het oplucht!

BadGirlBones 26-04-2012 19:10

Lief meisje,
Ik snap dat het best lastig is, dat je een docent die je les geeft leuk vindt, heb ik ook trouwens.
Maar het is bijna mei vakantie, dan nog paar weken en dan is het jaar al weer voorbij, misschien heb je volgend jaar niet eens meer les van hem!
Stuur die brief niet! Hij kan immers ontslagen worden, en dan kan je niet meer weg dromen!
Succes!
xxx

brocoliboy 27-04-2012 13:14

beter hou je dat briefje gewoon,
je leraar kan er verder trouwens ook weinig mee!

Denise_kaas 27-04-2012 14:08

Ze zegt toch ook dat ze het niet van plan was om te sturen?

Emsiolili 29-04-2012 15:52

Citaat:

Denise_kaas schreef: (Bericht 32506426)
Ze zegt toch ook dat ze het niet van plan was om te sturen?

dankje ;)

highplaces 29-04-2012 17:00

Wat een mooie brief! Ik begrijp je volkomen. Verliefdheid is een gevoel dat je niet kan sturen en niet iedereen valt nu eenmaal op die stuntelende pubers die zich gedragen als tienjarigen en propjes gooien door de les. En ik vind het verstandig dat je inziet dat jullie geen toekomstperspectief hebben. Ik zou het verder onuitgesproken houden en de brief voor jezelf houden.

GodSaveTheQueen 29-04-2012 17:12

Dafuq wat een brief...
Niet alleen plaatsvervangende schaamte... Maar ik heb ook een gevoel dat je ehhh nogal een raar beeld hebt van... dingen in de wereld.

Citaat:

Ik ben realistisch en weet ook heus wel dat wij geen enkel toekomstperspectief hebben. Jij bent zoveel ouder, getrouwd en vader, en misschien is dat juist wel wat jou zo aantrekkelijk maakt. Toen je laatst over je vrouw vertelde kon ik het niet aanhoren. Ik wist niet dat mijn gevoelens zo diep zaten, maar ik kon het niet helpen. Ze had ook nog zo'n mooie naam. Waarschijnlijk is het een topwijf. Ik weet dat ik totaal geen kans heb bij je. Ondanks dat je getrouwd bent en meer dan 20 jaar ouder, ben ik waarschijnlijk ook veel te stil voor jou. Toch voel ik me steeds meer op mijn gemak in je lessen en ik zie dat jij dat ook ziet. Dat doet me plezier. Toen je laatst een heel verhaal over mij ging verzinnen in de les, voelde ik me zo groot. JIJ die een verhaal verzint met mij in de hoofdrol, mijn geluk kon niet op. En laatst, toen jij in een groepsgesprek een opmerking maakte die op dat moment alleen ik snapte.. Ik keek je aan, en jij knikte terug: ja, dat bedoelde ik. Deze kleine momentjes 'samen' maken me dolgelukkig. Ik kreeg mijn glimlach de rest van de dag niet meer van mijn gezicht.
Oke WAT. x

TythorZeth 29-04-2012 19:16

Citaat:

GodSaveTheQueen schreef: (Bericht 32509316)
Dafuq wat een brief...
Niet alleen plaatsvervangende schaamte... Maar ik heb ook een gevoel dat je ehhh nogal een raar beeld hebt van... dingen in de wereld.

Oke WAT. x

Nee hoor, dat is nou iemand die verliefd is.

GodSaveTheQueen 29-04-2012 19:45

Arme leraar.

ESecret 29-04-2012 20:02

Citaat:

Pythagoras. schreef: (Bericht 32504230)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.