![]() |
kleine dromer
Maar zie me zitten
slechts een dromer zacht en aardig lief doch nukkig heb genade met de dromer want hij is en ongelukkig trap en stamp en bijt en sla kleine dromer godverdomme kleine dromer ga steel zijn eten sla zijn ziel neem zijn geld kleine dromer kniel negeer en hoon misbruik en toon zijn ziel zijn geest godverdomme kleine dromer kleine dromer dwaas 's avonds alleen waar geen licht scheen kronkelde-krulde huilde-verhulde kleine dromer godverdomme kleine dromer dood... |
Beeldend, apart en mooi :)
|
Ik vinnem wel mooi,
maar hij doet et nog net niet voor me zeg maar..?? Ik weet niet waar het aan ligt, maar hij raakt me zo net niet, ms net te fragmentarisch of iets dergelijks.. |
Apart, en voor mij doet ie het wel.
Waarom? Apart, omdat het een constructie is die ik niet vaak tegenkom.En het geheel me bij het lezen wel aanstond. Ik vind er enkele zeer goed geschreven stukken in terug zoals bv : negeer en hoon misbruik en toon zijn ziel zijn geest Verder roept het een bepaald beeld en gevoel op. Het neemt je vanaf je begin mee. Door je begin op te stellen alsof je een verhaal gaat starten (mijn mening) hou je de lezer ook tot het einde bij je. (mede omdat je op "dichterlijke" wijze toch een verhaal vertelt) |
Eerste 2 strofes vind ik heel goed, de rest iets minder. Waarom? Ik vind de laatste strofes gewoon minder mooi, de herhaling van godverdomme en kleine dromer en de losse woorden tussendoor. Spreken me niet aan. Maar verder wel ok dus. :p
|
de eerste strofes vind ik het mooist, erg aparte dichtvorm, tenminste ik zie hem hier niet zo vaak. (gebruik zelf ook nooit)
vind hem erg mooi.. |
krachtig. werkt mooi toe naar de climax.
|
leuk rijmschema maar vind je inhoud niet zo geweldig...
|
Citaat:
|
Ik vind hem goed.
Waarom? Het ritme. |
Citaat:
|
Citaat:
en vind het iets te...onrealistisch... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33. |