Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Filmpje op youtube (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1858543)

astro-rock79 29-04-2012 20:56

Filmpje op youtube

Hallo,

Ik zoek op youtube wel vaak liedjes op. Alleen dan hoor je dus dat het geluid dus wat hoger is gemaakt. Dat het wat hoger klinkt. Is dat dan vanwege de auteursrechten? Zodat dit filmpje niet herkend wordt? En is dit legaal?

Mvg

Astro-Rock79

Graag even goeie reacties

Reverend 30-04-2012 11:26

Dat is niet bij elk filmpje zo.

astro-rock79 30-04-2012 11:34

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 32510201)
Dat is niet bij elk filmpje zo.

nee oke maar bij sommigen wel

Reverend 30-04-2012 12:20

Nouja, het hangt er dus ook vanaf of het 'legaal' is. Al die gecensureerde rommel van Vevo is bijvoorbeeld legaal en clones daarvan worden actief verwijderd. Er zijn manieren om dat te omzeilen maar ik weet niet zeker of dat met toonhoogte te maken heeft, hoewel dat best kan.

Maar ik denk dat dat voornamelijk nog te maken heeft met de kwaliteit van de filmpjes, niet om undercover te zijn.

Vanwaar de interesse?

astro-rock79 04-05-2012 00:19

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 32510279)
Nouja, het hangt er dus ook vanaf of het 'legaal' is. Al die gecensureerde rommel van Vevo is bijvoorbeeld legaal en clones daarvan worden actief verwijderd. Er zijn manieren om dat te omzeilen maar ik weet niet zeker of dat met toonhoogte te maken heeft, hoewel dat best kan.

Maar ik denk dat dat voornamelijk nog te maken heeft met de kwaliteit van de filmpjes, niet om undercover te zijn.

Vanwaar de interesse?

Omdat ik dan niet van die waaerschuwingen krijg van emi enzo die youtube stuurt.

Reverend 04-05-2012 11:08

Waarom zou jij waarschuwingen krijgen?

Bola 04-05-2012 11:23

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 32517531)
Waarom zou jij waarschuwingen krijgen?

Ik denk omdat je dan Audio gebruik dat eigenlijk niet van jezelf is. Dus inbraak op auteursrecht. EMI records is een maatschappij dat van bepaalde bands is. Dat is dus van hun en als je dat in je video gebruikt. Vind YouTube dat inbraak...

Dit is wat ik denk hoor, zeg dat dat het helemaal zo waar is

Reverend 04-05-2012 12:11

Citaat:

Bola schreef: (Bericht 32517569)
Ik denk omdat je dan Audio gebruik dat eigenlijk niet van jezelf is. Dus inbraak op auteursrecht. EMI records is een maatschappij dat van bepaalde bands is. Dat is dus van hun en als je dat in je video gebruikt. Vind YouTube dat inbraak...

Dat vindt youtube geen inbraak, dan vinden die instanties die die shit beheren op youtube inbraak. Youtube reageert alleen maar op claims.

Verder begrijp ik hoe het werkt, maar dat was mijn vraag dan ook niet. Ik vroeg waarom hij waarschuwingen zou krijgen gezien hij in z'n openingspost zei dat het hem ging om filmpjes die hij keek. Als gebruiker van youtube ben je niet verantwoordelijk voor wat je eventueel ziet op youtube.

astro-rock79 04-05-2012 18:54

ěk bedoel als je een filmpje upload krijg je die waarschuwingen

Reverend 04-05-2012 19:29

Misschien. Probeer het? Je wordt heus niet aangeklaagd, je filmpje wordt hoogstens verwijderd.

Little Phoebe 05-05-2012 10:16

Ik gebruik ook muziek van anderen, maar ik maak altijd en notitie dat het niet van mij is. En ik heb geloof ik 2 of3 filmpjes die in Duitsland geblokkeerd worden en verder is er nog niks gebeurd.

MOMENTUM 06-05-2012 11:18

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 32519197)
Ik gebruik ook muziek van anderen, maar ik maak altijd en notitie dat het niet van mij is. En ik heb geloof ik 2 of3 filmpjes die in Duitsland geblokkeerd worden en verder is er nog niks gebeurd.

Wat voor muziek? Sommige platenmaatschappijen doen daar niet moeilijk over.

Little Phoebe 06-05-2012 13:20

Ik gebruik instrumentale muziek, van verschillende artiesten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.