![]() |
Wittige schaamlippen help ?!?!
Ik heb een vraag, ik ben 13 en ik heb bij mijn schaamlippen aan de binnenkant een witte kleur, en soms heb ik ook veel afscheiding. Ik zat te denken aan een schimmel infectie maar ik heb geen jeuk ofzo... En ik weet dat ik hier voor eigenlijk naar de doktor moet alleen ik durf nie zo goed >_< So.. kan iemand me helpen ?!
:bloos: xxx |
Even losstaand van je klachten: je kunt gerust naar de huisarts gaan (en als je je zorgen maakt raad ik je ook aan om te gaan). Die ziet regelmatig patiënten met vergelijkbare klachten, en is daar aan gewend. Hij of zij zal je klachten serieus nemen en nooit uitlachen. :)
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het voor een arts of andere zorgverlener echt niet raar is om een patiënt (deels) bloot te zien. |
Àls ik jou was zou ik gewoon gaan hoor naar die huisarts. Lijkt me niet goed dat je veel afscheiding hebt. Maar ik wil je ook hiermee niet afschrikken. Dus gewoon even langsgaan morgen en die zorgt wel ergens voor. Ik bedoel de huisarts is echt wel wat gewend hoor.
|
Ik heb ook weleens veel afscheiding, maar dat is vlak voordat ik ongesteld word. Misschien is dat bij jou ook wel zo!
|
Dat wittige spul is ook gewoon afscheiding en kan je onder de douche gewoon weghalen, wel zonder zeep natuurlijk. Dat het zo af en toe veel is, kan geen kwaad zolang het niet jeukt, stinkt of korrelig is.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar kan het niet gewoon zijn dat het bij mij hoort, want ik had dat al sinds mn 9e ofzo... Maar mijn afscheiding is soms wel brokkelig maar dat had k dan op mn 9e weer niet... maar hoe kan je ooit een schimmel infectie krijgen ?
|
Citaat:
het stinkt niet, maar tis soms wel korrelig |
schimmels leven op je huid en ook in je vagina, die horen daar. Maar soms kan de balans verstoord raken (bijv door wassen met zeep of synthetisch ondergoed) en dan krijg je te veel schimmel en dat geeft dan een jeukende huidinfectie.
Maar zoals ik al zei: wat jij beschrijft klinkt volkomen normaal. |
Citaat:
|
dank jullie wel trouwens voor de adviezen :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32. |