![]() |
Hoe fysiek intiem ben je met je familie en vrienden?
De titel spreekt voor zich lijkt me.
Gewoon nieuwsgierig omdat ik veel mensen ken waarbij het erg uiteenloopt. Zo was ik laatst bij een vriend (die ik nog niet zo heel lang ken) die me nadat we gezellig gekletst hadden vrij uitgebreid op mijn mond kuste, en dat vond ik heel raar. Althans ik had het niet raar gevonden als hij het deed omdat hij meer wilde dan alleen vrienden met me zijn, maar voor hem was dat dus een normale manier om met vrienden (zowel mannelijke als vrouwelijke) om te gaan, zo leerde ik die dag. Voor mezelf is normaal dat ik mijn vrienden omhels wanneer ik ze zie en afscheid van ze neem. Over het algemeen losjes, alleen mijn beste vriendin omhels ik stevig en uitgebreid en geef ik zo nu en dan een kus op de wang. Als er iets ergs is of juist iets leuks omhels ik haar ook en soms leg ik mijn hoofd op haar schouder. Sommige docenten die belangrijk voor me zijn omhels en kus ik trouwens ook, maar ik doe dan ook een opleiding waarbij zo'n informele omgang met je docenten vrij normaal is. Mijn ouders/familie kus of knuffel ik nagenoeg nooit, behalve als het noodgedwongen is, zoals op visite wanneer van je verwacht wordt dat je iedereen drie zoenen geeft. Voor de rest mijd ik het als de pest want met m'n ouders/familie voelt het allemaal heel akward en onnatuurlijk aan omdat ze me min of meer hebben opgevoed met de ongeschreven regel dat je elkaar niet aanraakt. En jullie? |
Niet. Ik geef ze maximaal een hand.
|
Familie: Hand, heel af en toe de 3 x kus.
Vrienden: Geen contact, misschien hand. Bij meiden nog wel een knuffel, soms. Bij een groep mensen/vrienden geef ik ook de jongens wel eens een knuffel, maar daar kijkt niemand raar van op. |
Mijn zus geef ik altijd een kus op de mond, mijn vader soms ook. Sommige vrienden geef ik ook altijd een kus op de mond bij binnenkomst of afscheid. Andere vrienden een knuffel of drie kussen. Ik ben zelf niet zo knuffelig dus ik vind een kus dan prettiger.
|
Vrienden en vriendinnen kus ik bij begroeting of afscheid altijd op de wang, goeie vrienden een dikke knuffel.
Bij familie is het echt minimale aanraking: op familiefeesten elke tante, nonkel, nicht of neef drie kussen, maar alleen omdat dit zo hoort. Als we niet zo verplicht waren, zou het slechts een vriendelijke glimlach zijn. Broer, zussen, ma of pa: nooit kus (alleen op verjaardag) en knuffel heel zelden als de goedgezindheid voor een keer wederzijds is (wat niet vaak gebeurt) Het intiemst ben ik met mijn boyfriend hehe :D |
Ik geef meestal men vriendinnen van school een omhelzing als ik ze zie, als iemand van school jarig is, en ik ken die gene, dan krijgt hij/zij 3 zoenen, bij men familie van mijn moeders kant krijgen ze ook allemaal 3 zoenen, en van men vaders kant niet ! tenzij het men lieve neven of nichten zijn, maar ooms en tantes in het algemeen niet,
Men moeder geef ik heel vaak gewoon een kus op haar wang, maar dat is omdat ik gewoon een hele goede band heb met haar en men vader geef ik af en toe een kus, en men broer die wil het niet, en men zus krijgt soms ook een zoen van me op haar wang, maar dat wil ze alleen nooit !! haha |
Citaat:
Omhelzen, kussen op de wang, maar plat op de bek kussen doe ik bij geen enkele vriendin, behalve één waar ik meer mee wil. Oftewel, ik geloof er geen barst van. Daarnaast vind ik het ongezond, want herpes galore. |
Bij familie bijna iedereen kus. Aan de indische kant ook de mannen.
Omhelzen van je vrienden vind ik zo overdreven :') |
Citaat:
|
Citaat:
Wat is herpes galore? :o |
Citaat:
|
Herpes als in koortslip. Galore is engels als "in abundance"; in overvloed.
|
Met vrienden/vriendinnen ben ik eigenlijk helemaal niet fysiek. Sinds we van de middelbare school af zijn is het in ons groepje normaal geworden om elkaar soms 3 zoenen te geven bij begroeting, maar ik vind dat een beetje onzin. Ik vind gewoon hallo zeggen eigenlijk wel genoeg. Omhelzingen gebeuren ook nooit.
Moeder/zusje/opa/oma/tantes zoen ik wel op de wang, en knuffel ik soms. Andere familieleden niet. Ik ben, kortom, met familie en vrienden niet echt fysiek. Misschien alleen iets meer met m'n moeder en heel soms zusje. Met geliefdes ben ik het uiteraard wel. |
Ik heb een paar vriendinnen waar ik een knuffel aan geef als ik ze tegen kom. met vrienden doe ik niks gewoon een hand. Familie soms zoenen op wang maar meer ook niet
|
Oftewel, je bent gewoon verkracht...:)
En tsja, je was er zelf toch ook bij? Als er een heer/dame na een gesprek mij een natte lebber probeert te geven deins is in eerste instantie toch echt wel even terug en vraag ik deze wat 'ie van plan is. Hierna kan ik altijd de gunst nog afslaan met: "een handje is genoeg hoor". |
Ik zag op school wel eens ouders die hun kinderen op de mond zoenden, dat vond ik al redelijk vreemd. Bij vrienden en tussen andere bevriende mensen heb ik dat helemaal nog nooit gezien. Ik zou er zeker van opkijken als iemand me ineens op de mond zou pakken als het geen geliefde is, of dat er aan zit te komen.
Oh edit: Met mijn beste vriendin knuffel ik altijd bij het weggaan, dat is eigenlijk gewoon zo gekomen. Hartelijke zoenen geven we niet, en verder knuffel of zoen ik ook geen vrienden. Familie die ik ook ken, kus ik meestal, of die lopen zelf al te mallen bij het begroeten/afscheid nemen, en mensen die familie blijken te zijn geef ik een hand. Aan de andere kant mag ik mannen nog net handen geven of knikken ze gewoon, en de vrouwen zoenen of knuffelen meestal. |
Mijn ouders en broer ga ik heel warm mee om, geef ik veel knuffels en zo.
Bij vrienden ligt het eraan: op school bewaar ik afstand van iedereen, maar buiten school ben ik de grootste knuffelbeer ever. Vooral met mijn beste vriend kan ik heel veel knuffelen :') Maar met geen van hen allen kus ik op de mond, eigenlijk. |
Familie:hand ,knuffel en kus op de wang. Vroeger gaf ik nog een kus op de mond (was 7.) Maar vindt dat nu te ver gaan :p .
Vrienden: -mannelijke: gewoon een hand en een knuffel Vrouwelijke: een knuffel en een luchtkusje :D |
familie: hand, en als het zo uitkomt 3 zoenen.
mannelijke vrienden: hand en een korte alles goed boks, schouderklop... mannelijke kennissen: een hand vrouwelijke vrienden: korte knuffel en kus op de mond vrouwelijke kennissen: hand en 3 zoenen. |
Ik vind het maar een raar idee om je familie op de mond te kussen. Ik vind dat echt iets té intiem, op een andere manier dan.
Mijn ma geef ik gewoon een dikke knuffel, mijn pa krijgt een schouderklop, of zelfs gewoon een hand. Mijn 3 zussen knuffel ik ook wel, behalve mijn oudere dan, die krijgt een vuistje :-) Mensen die ik niet zo goed ken, krijgen ofwel een hand (als ik eerder ben) of 3 kussen, als ik er niet meer aan kan ontsnappen xd Heb ik vaak voor op vakantie op Frankrijk, Fransen zoenen nogal graag :D Zoenen op de mond is speciaal gereserveerd voor mijn lief natuurlijk :) |
Mijn ouders geef ik een kus op de wang of mond en een knuffel als ik ze begroet. En verder ben ik sowieso iemand die graag knuffelt, en ik knuffel dus ook veel met mijn ouders. Mijn zus geef ik 3 zoenen op de wang.
Mijn beste vriendin geef ik een knuffel als ik haar zie en als ik weer weg ga ook. En op verjaardagen ook 3 zoenen. Als ik haar moet troosten of zij mij of wat dan ook dan knuffelen we ook gewoon. En als we tv kijken ofzo hangen we ook op elkaars schouder. Overigens is dat knuffelen pas gekomen toen we elkaar niet meer dagelijks zagen. Toen ik haar nog wel dagelijks zag gaf ik haar niet iedere keer een knuffel, dat is dan ook wel weer vrij overbodig. Maar ik zie haar nu 1 keer per week of 1 keer per 2 weken ofzo, en toen was het ineens zo :O. Beste vriend geef ik een knuffel of een kus op de wang of mond. Met mijn huisgenoten hangt het er maar net vanaf, wij hangen sowieso altijd op elkaar als we met z'n alleen een film gaan kijken, maar dat is ook deels omdat je anders niet lekker kan zitten als je met veel mensen bent. 1 huisgenoot met wie ik een sterkere band heb knuffel ik ook heel veel en soms geven we elkaar een kus op de wang ofzo. Kennissen geef ik meestal 3 zoenen op de wang. |
Mijn ouders geef ik een knuffel en soms een zoen, mijn zussen en schoonbroers precies hetzelfde. Mijn schoonmoeder krijgt een knuffel, mijn schoonvader drie zoenen en soms een knuffel, mijn schooonzusje en -broer drie zoenen. Tantes krijgen meestal drie zoenen en een knuffel, ooms meestal gewoon een hand. Goede vrienden krijgen ook een knuffel en een zoen, soms een zoen op de mond. Met goede vriendinnen doe ik dat vaker. We liggen ook altijd op over naast om elkaar. 'Gewone' vrienden en kennissen krijgen drie zoenen.
|
Familie krijgt een knuffel en kussen. Vrienden krijgen knuffels en kusjes en we liggen allemaal op/om/over elkaar en kruipen gezellig tegen elkaar aan. Vriend krijgt alles wat hij maar wil en schoonouders krijgen 3 zoenen waarbij de laatste op de mond.
De rest krijgt een hand. |
De meeste van mijn vriendinnen en huisgenoten krijgen als afscheid of voor het slapengaan een kus op de mond, vrienden op school krijgen of een uitgebreide knuffel inclusief elkaar optillen of alleen maar een opgestoken hand. Ik vind halve knuffels nogal awkward. Mijn familie (opa's en oma's en ouders) kus ik op de wang, mijn schoonfamilie krijgt knuffels.
|
Vrouwelijke familie leden en vrienden: Alleen bij bijvoorbeeld verjaardagen 3 kussen
Mannelijk vrienden en familie leden: Een hand Alleen mijn opa is soms nog wel emotioneel en geeft me wel eens een knuffel maar verder niet. |
Ik ben niet zo fysiek. Meestal gaat groeten en afscheid nemen alleen verbaal, eventueel met een handgebaar in de lucht. Bij speciale gelegenheden krijgt mijn moeder drie zoenen op de wang, mijn vader een knuffel en mijn schoonouders een soort knuffel en een wangkus. Mijn ene oma wilde altijd drie stevige zoenen op de wang (maar zij is er niet meer), mijn andere oma krijgt een hand als ik binnen kom en een schouderklopje als ik ga. Vrienden of familie krijgt alleen drie zoenen bij felicitaties e.d.
Mijn vriend is eigenlijk de enige uitzondering. |
Familie geef ik normaliter alleen een hand, behalve bij familieleden van moederskant: daar is het normaal om ook nog 3 kussen op de wang te geven.
Buiten mijn familie geef ik alleen bij de eerste kennismaking met iemand een hand, daarna is er geen fysiek contact meer. Heel stiekem ben ik best wel een knuffelkont, maar mijn kindertijd speelt me parten en ik heb er moeite mee om mensen genoeg te vertrouwen om betekenisvoller fysiek contact toe te laten. Ooit komt het misschien nog wel. |
Bij vrouwelijke familieleden: 3 kussen op de wang bij verjaardag, anders 1, hoewel moeders altijd 1 kus op de wang krijgt.
Bij mannelijke familieleden een hand of een 'bro-hug' Bij mannelijke goede vrienden: bro-hug Mannelijke 'gewone' vrienden en kennissen: een hand Bij vrouwelijke vrienden en kennissen soms een knuffel, maar meestal blijft fysiek contact uit. Familie zie ik eigenlijk alleen bij verjaardagen, dus dan is dat hele 'kus-gedoe' bijna een verplichting. Mijn neefjes en mijn oudere broer krijgen altijd een Bro-hug, maar dat komt ook omdat wij qua leeftijd heel dicht bij elkaar liggen en we vaker met elkaar om gaan. Stiekem ben ik gek op dat hele 'knuffel-gedoe', sommige vrienden zijn echter niet zo van het fysiek contact. |
Vrienden: meestal 1 kus op de wang in een soort halve omhelzing.
Familie: zelfde als bij crienden, maar bij vader, moeder en zus gevolgd door een hele omhelzing. En sommige familieleden zijn meer van de drie zoenen. Mijn opa was altijd van de zoen op de mond :D Dan probeerde ik een zoen op z'n wang te geven en draaide hij snel z'n hoofd zó zodat ik 'm recht op z'n mond zoende :D (n) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24. |