Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Hoe denken jullie over seks? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1858982)

xLumos 07-05-2012 18:27

Hoe denken jullie over seks?

Ik(14,9 jaar) ben wel benieuwd naar jullie mening over seks. Vinden jullie dat het meer om liefde gaat of om lust? Iets dat binnen een huwelijk moet of iets wat er buiten kan?

Mijn mening;
Ik vind dat het best voor een huwelijk kan als je er klaar voor bent en dat het niet persee met een jongen moet die al 4/5 maanden je vriendje is ofso. Op zich wel met je vriendje, maar als je er zin hebt dan doe je het toch gewoon als je denkt dat je er klaar voor bent? Ik ben best wel volwassen geestelijk voor mijn leeftijd vergeleken met anderen en ik zelf vind dus niet dat 't iets met liefde te maken heeft eigenlijk. Het kan, maar ik denk er wel wat vrijer over. Ondanks mijn christelijke moeder, maar die is niet zo streng als ik het maar veilig zou doen en niet zwanger raak. B'n tevens (nu nog wel) maagd.

Stinkdier 07-05-2012 18:39

Je bent 14. Ik vind dat seks om liefde moet gaan in een relatie, maar daar buiten kan het ook prima om lust. Zelfs in een relatie kan het best om lust alleen gaan in bijv. een trio. Ik vind ook dat seks buiten het huwelijk kan - sterker, ik vind dat het logisch is om dat te doen want je koopt ook geen auto zonder een testrit gemaakt te hebben. Is zo iets een beetje wat je zocht?

Little Phoebe 07-05-2012 22:27

Ik vind dat de eerste keer speciaal moet zijn, met iemand van wie je houdt, want die keer blijft je voor altijd bij en daar wil je geen spijt van hebben.

Seks en liefde hoeven niks met elkaar te maken te hebben, maar het is wel fijner als er liefde in het spel is.

Schizotiger 07-05-2012 22:30

doen wanneer je zin hebt.

Noedelhap 08-05-2012 00:15

Schattig, zeggen dat je "best wel volwassen geestelijk voor mijn leeftijd bent, vergeleken met anderen" en dan zeggen dat je "14,9" jaar oud bent :D

Schizotiger 08-05-2012 00:32

Citaat:

Noedelhap schreef: (Bericht 32524096)
Schattig, zeggen dat je "best wel volwassen geestelijk voor mijn leeftijd bent, vergeleken met anderen" en dan zeggen dat je "14,9" jaar oud bent :D

aandoenlijk idd :D

Pluis 08-05-2012 10:34

Zullen we het niet hebben over hoe "schattig" TS is met haar uitspraak over hoe volwassen ze is, maar het hebben over het onderwerp van dit topic, namelijk of seks en liefde hand in hand gaan of niet.

Mijn ervaring is dat ik seks en liefde wel eens heb proberen te scheiden en mezelf heb wijsgemaakt dat ik dat wel kon, maar achteraf gezien bleek elke keer weer dat ik dan toch meer verwachtte en hoopte van de jongeman in kwestie. Dat was dus altijd een teleurstelling. Maar aan de andere kant kan ik me geen seks voorstellen zonder lust. Heel veel van iemand houden maakt nog niet dat ik ook seks wil met die persoon.
Oh en geen seks voor het huwelijk vind ik een middeleeuws concept van toen er nog geen fatsoenlijke anticonceptie beschikbaar was.

Kareltje 08-05-2012 10:42

Ik heb zelf nog nooit seks gehad zonder dat ik gevoel had bij de jongen waar ik seks mee had, vrijwel altijd in een relatie, een heel enkele keer met een ex waar ik al jaren een zwak voor had. Nu heb ik al een hele tijd een relatie en dus ook geen seks met anderen. Ik ben echter niet van mening dat seks alleen in een relatie thuishoort, als mensen er blij van worden om fuckbuddy's, one night stands of friends with benefits te hebben, moeten ze dat zeker doen. Zelf zou ik dat ook willen proberen als ik niet al in een relatie zou zitten.
Geen seks voor het huwelijk, tjah... Als anderen daar blij van worden moeten ze dat zeker doen, maar ik zou daar zezker niet in mee gaan.

Reverend 08-05-2012 11:13

Huwelijk is onzin en iedereen moet zelf weten wat ze doen in bed.

markvans 08-05-2012 11:43

Voor veel jongens maakt het vaak niet uit met wie ze seks hebben, zolang er maar een gat in zit (lust).
Voor de meeste meisjes is dat anders. Die moeten eerst verliefd zijn, of althans wat voor de sekspartner voelen, voordat ze met die ander het bed induiken (liefde).

Reverend 08-05-2012 11:51

Citaat:

markvans schreef: (Bericht 32524497)
Voor veel jongens maakt het vaak niet uit met wie ze seks hebben, zolang er maar een gat in zit (lust).
Voor de meeste meisjes is dat anders. Die moeten eerst verliefd zijn, of althans wat voor de sekspartner voelen, voordat ze met die ander het bed induiken (liefde).

Deze post zit zo vol met ignorance dat ik er een klein beetje misselijk van ben geworden. Je kan er niet zo makkelijk 'veel' of 'de meeste' aan plakken want daar klopt geen reet van.

sebastiaan133 08-05-2012 14:39

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 32524509)
Deze post zit zo vol met ignorance dat ik er een klein beetje misselijk van ben geworden. Je kan er niet zo makkelijk 'veel' of 'de meeste' aan plakken want daar klopt geen reet van.

Dat klopt idd;

Kidrauhl 08-05-2012 14:42

Citaat:

Stinkdier schreef: (Bericht 32523256)
Je bent 14. Ik vind dat seks om liefde moet gaan in een relatie, maar daar buiten kan het ook prima om lust. Zelfs in een relatie kan het best om lust alleen gaan in bijv. een trio. Ik vind ook dat seks buiten het huwelijk kan - sterker, ik vind dat het logisch is om dat te doen want je koopt ook geen auto zonder een testrit gemaakt te hebben. Is zo iets een beetje wat je zocht?

zelfde mening als @above

Raww-Swag 09-05-2012 12:43

Lust vind ik meer als je single bent en liefde meer voor als je een relatie hebt

Vowel 09-05-2012 12:47

Citaat:

Raww-Swag schreef: (Bericht 32526885)
Lust vind ik meer als je single bent en liefde meer voor als je een relatie hebt

Want lust hoort niet in een relatie?

Kareltje 09-05-2012 12:50

^Nee, tuurlijk niet. Stel je voor dat je je partner aantrekkelijk zou vinden. :nono:

Raww-Swag 09-05-2012 12:54

Citaat:

Vowel schreef: (Bericht 32526900)
Want lust hoort niet in een relatie?

dat heb ik niet gezegd, tuurlijk moet je lust hebben in een relatie want je moet naar elkaar verlangen(y)

Kareltje 09-05-2012 12:56

^Dan snap ik je vorige opmerking niet.

Raww-Swag 09-05-2012 12:59

Citaat:

Ingegerd schreef: (Bericht 32526922)
^Dan snap ik je vorige opmerking niet.

nou zoals dat als mensen echt een serieuze relatie hebben die wat minder seksueel actief zijn en af en toe maar sex hebben vind ik het liefdes sex en geen lust sex, en als je hard aan het puberen ben en veel met sex in aanmerking komt heb je meestal alleen een verlangen en meer niet dus lust

Raww-Swag 09-05-2012 13:00

zo zie ik dat dan

Kareltje 09-05-2012 13:05

Maar denk je dan ook dat singles automatisch meer in aanmerking komen met seks dan wanneer je een relatie hebt?

Raww-Swag 09-05-2012 13:08

Citaat:

Ingegerd schreef: (Bericht 32526948)
Maar denk je dan ook dat singles automatisch meer in aanmerking komen met seks dan wanneer je een relatie hebt?

nee dat niet als je laat maar zeggen een jaar singel bent en een jaar een relatie hebt, heb je als je singel bent minder vaak kans op sex aangezien niet elke vrouw hetzelfde denk en is, en als je een relatie hebt weet je wat jou partner wilt, hoe en hoevaak doordat je intiemer met elkaar bent

Kareltje 09-05-2012 13:11

En dat intiem zijn is dan gebaseerd op liefde en niet op lust?

Kidrauhl 09-05-2012 13:14

ik vind sex meer een lust die je kwijt wilt bij iemand je hoef niet perse eeuwen verkering te hebben het kan ook dat je diegene 1 dag kent en al met hem/haar vrijit (ik zal dat overigens nooit doen)

Raww-Swag 09-05-2012 13:16

Citaat:

Ingegerd schreef: (Bericht 32526963)
En dat intiem zijn is dan gebaseerd op liefde en niet op lust?

zoals hoe ik het net zei wel ja, en niet iedere relatie is het zelfde want dan kan de lust groter zijn dan de liefde

Inspire 10-05-2012 11:23

In mijn ogen zijn er twee verschillende soorten seks:

1. De seks om de lust. Ik heb zelf vaak genoeg seks gehad terwijl er verder niet echt iets van gevoel bij kwam kijken. Dit was overigens vaak met een jongen, gewoon seks en van liefde geen sprake. Jongens willen naar mijn ervaring vaker gewoon om de lust seks dan meisjes.

2. De seks met liefde. Als je iemand leuk vind en daar seks mee hebt is het veel beter en geeft het een heel ander gevoel. Als er liefde bij komt kijken dan gaat de ‘seks’ ineens over veel meer, dus ook zoenen en strelen en weet ik veel wat nog meer. De emotie is dan ook belangrijker dan het ‘klaarkomen’ voor mij.

Dit is naar mijn ervaring, ik zeg dus niet dat het altijd zo is. Je weet het pas zodra je seks hebt gehad met iemand die je echt leuk vind. Zit je niet in een relatie, dan zo veel mogelijk, scharrels zijn prima naar mijn mening.. Seks is nou eenmaal heerlijk :D

Sneeuwwitje 10-05-2012 23:04

Ik ben gek op seks. Heb vaak onenight-stands gehad en er vaak van genoten. Soms met iemand die ik later leuk vindt. En dan was die gast alleen uit op seks, dat kan pijnlijk zijn. Jongens hebben er inderdaad minder moeite mee om het totaal los te zien van emotie.
Maar het is heerlijk om single te zijn, ik ben nog jong en doe wat ik wil met wie ik het wil, voordat ik te oud ben en niemand meer kan krijgen, laat staan kinderen heb.

Chocolat_muffin 11-05-2012 07:48

Is opzich niets mis mee, als beide partners er maar klaar voor zijn :)

jan groenhart 11-05-2012 14:43

ik ben 14 en heb ook seks gehad met een meisje....

xrampage 11-05-2012 14:45

ben 15 en nog maagd zal ook nog wel ff blijven denk ik...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.