Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vwo (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=155)
-   -   Oefenexamens - vertel je cijfers (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1859035)

Issun 08-05-2012 14:00

Oefenexamens - vertel je cijfers

Jullie zijn vast al oefenexamens aan het maken, dus bespreek hier dingen die mis/goed gingen, vertel je cijfers, of klaag samen over slechte examens. :o

Ik heb net twee examentraingen op school achter de rug (dus examens maken alsof het echt is, in de gymzaal en zo).
Voor aardrijkskunde had ik een 5,9 maar ik had ook nog maar de helft geleerd. We hadden het examen van 2011-II volgens mij. Zoals typisch aardrijkskunde is zaten er weer een paar lekker algemene vragen in waarvoor je helemaal geen aardrijkskunde hoeft te hebben (er zaten zelfs twee vragen in die zo uit een biologie-examen zouden kunnen komen). Maarja, beetje oefenen nog en het komt wel goed.
En vandaag had ik wiskunde B, 2011-I: een 8,4. Nog even wat oefenen met bewijzen, want dat is waar ik de punten mis, maar verder niets aan doen dus. *O*

Joke:D 11-05-2012 01:37

Hmm, een 4,7 voor natuurkunde (2011-II), waar ik toegegeven niet de hele tijd aan besteed had.. Gebrek aan motivatie en wou de zaal uit om mijn echte examen van later die dag voor te gaan bereiden (mijn klas doet VWO-examens en daarnaast International Baccaleureate English A2, wat bestaat uit 2 examens waarvan 1 die middag). Scheikunde (1, 2008-II) heb ik echt geen serieuze poging aan gedaan, ik snapte het niet, ik kwam er niet uit en kon me niet concentreren. Voor wiskunde B (2011-II) heb ik in 3 uur tijd genoeg af voor een dikke 7, hoger dan ik de laatste paar jaar uitgekomen ben, maar heb ik nog geen punt van.

Geel 13-05-2012 22:23

Ik had een 8 en een 7,3 voor Nederlands. Ik wil minstens een 7,3 halen. Hopen dat het lukt morgen!

Geel 13-05-2012 22:26

Citaat:

Joke:D schreef: (Bericht 32530695)
Hmm, een 4,7 voor natuurkunde (2011-II), waar ik toegegeven niet de hele tijd aan besteed had.. Gebrek aan motivatie en wou de zaal uit om mijn echte examen van later die dag voor te gaan bereiden (mijn klas doet VWO-examens en daarnaast International Baccaleureate English A2, wat bestaat uit 2 examens waarvan 1 die middag). Scheikunde (1, 2008-II) heb ik echt geen serieuze poging aan gedaan, ik snapte het niet, ik kwam er niet uit en kon me niet concentreren. Voor wiskunde B (2011-II) heb ik in 3 uur tijd genoeg af voor een dikke 7, hoger dan ik de laatste paar jaar uitgekomen ben, maar heb ik nog geen punt van.

Ik (/wij op school) heb ook IB gedaan! :p Hoe ging het bij jou?

Joke:D 13-05-2012 22:33

Citaat:

Geel schreef: (Bericht 32535607)
Ik (/wij op school) heb ook IB gedaan! :p Hoe ging het bij jou?

Ik pm je ff, dan spammen we niet dit hele topic vol, de kans is namelijk klein dat anderen dit interessant vinden, laat staan er iets aan hebben.

xVeerle 14-05-2012 20:30

Citaat:

Joke:D schreef: (Bericht 32535617)
Ik pm je ff, dan spammen we niet dit hele topic vol, de kans is namelijk klein dat anderen dit interessant vinden, laat staan er iets aan hebben.

Heuij, volgens mij valt dat mee, ik heb ook IB gedaan ! Viel wel mee toch, hebben jullie veel voorbereid?

Joke:D 14-05-2012 21:33

Ok, dan maar gewoon hier. Wij hebben in de 4e 3 uur Engels in de week gehad, en in de 5e/6e 5 uur. Na het hele written task circus (dat van kerst tot na carnaval alle lessen in beslag heeft genomen) hebben we eigenlijk alleen nog essay plans geschreven en oude VWOexamens geoefend (die we al als toets gehad hadden) maar niet besproken en lesuitval gehad. Oh en little miss sunshine gekeken aka zitten twitteren tijdens de les.
Voor het mondeling (in april) hebben we de laatste voorbereidingen in oktober gehad, voor de comparative kan ik t me nog niet eens herinneren. Hebben in de 5e 3 boeken echt behandeld, de 3 uit de 6e hebben we hoofdzakelijk zelf gedaan, aka sparknotes/60 second recap.
Global en social issues hebben we met onze Written tasks en group orals afgehandeld, en een vak als levensbeschouwing helpt daar ook bij (enige nut dat dat vak had, je hoefde je presentatie maar te vertalen en je had een IB group oral). Media hebben we aan t eind van de 5e gedaan. Toch had ik t idee dat ik voor IB beter voorbereid was dan voor Nederlands, maar misschien omdat stukken schrijven me gewoon beter ligt dan samenvatten.

Doen, eh, deden jullie eigenlijk HL of SL?

En hebben jullie het ook gemerkt dat wij IB'ers in vergelijking tot niet-IB klasgenoten het veel minder moeilijk vinden om bijv een recensie bij NE te schrijven (behalve dan de maximaal aantal woorden-grens) en de schrijftoetsen bij Duits/Frans ook een minder groot probleem zijn?

Piethein 14-05-2012 21:45

hehe, net een 7,6 op oefenexamen M&O gehaald, met een 7,7 op eindexamen sta ik 7,5 en dus 8 gemiddeld op eindlijst.

Had hoger kunnen scoren, maar maakte weer domme leesfouten.

xVeerle 15-05-2012 10:21

Citaat:

Joke:D schreef: (Bericht 32537653)
Ok, dan maar gewoon hier. Wij hebben in de 4e 3 uur Engels in de week gehad, en in de 5e/6e 5 uur. Na het hele written task circus (dat van kerst tot na carnaval alle lessen in beslag heeft genomen) hebben we eigenlijk alleen nog essay plans geschreven en oude VWOexamens geoefend (die we al als toets gehad hadden) maar niet besproken en lesuitval gehad. Oh en little miss sunshine gekeken aka zitten twitteren tijdens de les.
Voor het mondeling (in april) hebben we de laatste voorbereidingen in oktober gehad, voor de comparative kan ik t me nog niet eens herinneren. Hebben in de 5e 3 boeken echt behandeld, de 3 uit de 6e hebben we hoofdzakelijk zelf gedaan, aka sparknotes/60 second recap.
Global en social issues hebben we met onze Written tasks en group orals afgehandeld, en een vak als levensbeschouwing helpt daar ook bij (enige nut dat dat vak had, je hoefde je presentatie maar te vertalen en je had een IB group oral). Media hebben we aan t eind van de 5e gedaan. Toch had ik t idee dat ik voor IB beter voorbereid was dan voor Nederlands, maar misschien omdat stukken schrijven me gewoon beter ligt dan samenvatten.

Doen, eh, deden jullie eigenlijk HL of SL?

En hebben jullie het ook gemerkt dat wij IB'ers in vergelijking tot niet-IB klasgenoten het veel minder moeilijk vinden om bijv een recensie bij NE te schrijven (behalve dan de maximaal aantal woorden-grens) en de schrijftoetsen bij Duits/Frans ook een minder groot probleem zijn?

Hm, wij hadden geen Global en Social Issues, alleen Media & Culture en Language & Culture en dan Literature..
Ik deed HL, mijn lerares zei dat we dat allemaal makkelijk aankonden, blijkt ook waar te zijn want het viel best mee.. Alleen vond ik de individuals wel een beetje kut..

Wij hebben veel meer nadruk gelegd op de boeken en op de individuals dan op de written task. Die moesten we maar zelf even uitzoeken.
Bepaalde boeken hebben we echt helemaal doorgespit, One Flew over the Cuckoo's nest, helemaal van voor naar achteren xD. Maar Regeneration vond ik wel kut.

Ja, ik vind het inderdaad makkelijker om te schrijven. Ook voor Nederlands schriftelijk betoog, omdat je weet hoe je te werk gaat.:P

Joke:D 15-05-2012 16:00

Citaat:

xVeerle schreef: (Bericht 32538463)
Hm, wij hadden geen Global en Social Issues, alleen Media & Culture en Language & Culture en dan Literature..
Ik deed HL, mijn lerares zei dat we dat allemaal makkelijk aankonden, blijkt ook waar te zijn want het viel best mee.. Alleen vond ik de individuals wel een beetje kut..

Wij hebben veel meer nadruk gelegd op de boeken en op de individuals dan op de written task. Die moesten we maar zelf even uitzoeken.
Bepaalde boeken hebben we echt helemaal doorgespit, One Flew over the Cuckoo's nest, helemaal van voor naar achteren xD. Maar Regeneration vond ik wel kut.

Ja, ik vind het inderdaad makkelijker om te schrijven. Ook voor Nederlands schriftelijk betoog, omdat je weet hoe je te werk gaat.:P

Wij hadden dus language and culture niet. Written tasks was bij ons ook zelf de bedoeling, maar als er een rij staat iedere les met mensen die vragen hebben... Individual vond ik trouwens zelf behoorlijk kut gaan, had een passage waar ik niks mee kon. Maar had toch een 8,7 dus schijnbaar ging t toch best goed. Over van voor tot achter doorspitten: 1984, als mijn lerares nog 1x in mijn bijzijn glass paperweight zegt ga ik gillen. Lord of the Flies: The conch is a symbol for... bla bla bla... Is wel goed van pas gekomen bij paper 2. Welke option had jij gekozen bij P2?

xVeerle 15-05-2012 16:32

Ik had Media & Culture, question 3. Die over... Advertising strategies volgens mij:) En jij? En bij P1, tekst over Paris?:P

Joke:D 15-05-2012 16:58

Citaat:

xVeerle schreef: (Bericht 32539210)
Ik had Media & Culture, question 3. Die over... Advertising strategies volgens mij:) En jij? En bij P1, tekst over Paris?:P

Language 8: Social commentary met als boeken 1984, LOTF, Death of a Salesman (jaja, 3!)
Ik was uitgegaan van social/global issues maar kon er niks mee. Is verstuurd naar Chili

Ik had ook Paris ja. Wordt nagekeken in Stockholm

xVeerle 15-05-2012 17:19

Die van ons gingen volgens mij naar Duitsland en Mexico ofzo:P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.