![]() |
kiezen voor mn relatie of voor mezelf?
Haai, ik zit met een probleem & vroeg me af of jullie me konden helpen.
Ik heb sinds een halfjaar een vriend waar ik stapelgek op ben, maar vanaf begin af aan heb ik tegen mezelf gezegd om m'n vriendinnen niet te laten stikken. Nu begint dit wel te gebeuren door dat een relatie nou eenmaal veel tijd verreist. Mijn vriend klaagt dat hij mij te weinig ziet (2 tot 3 keer id week) terwijl ik een druk leven heb. Ik heb amper tijd voor vriendinnen & mis mijn oude leventje van vaak uitgaan en gezellig met vriendinnen afspreken. Ik wil mijn vriend niet kwijtraken maar wil ook echt niet mijn vriendinnen kwijt raken! Wat moet ik nou doen? Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand mij helpen? Alvast bedankt :) |
Ga eens met heel je vriendengroep + vriend een uitstap doen naar een pretpark oid. Zo leert je vriend ze ook kennen, en misschien te appreciëren.
|
Zeggen tegen je vriend dat hij niet bepaalt wat jij doet.
|
2-3 keer in de week hem zien lijkt me echt niet te weinig. Als hij dat te weinig vindt en het daarom uit zou willen maken, is jullie relatie dan wel zo goed? Wil je dan wel met zo'n persoon hebben? Je moet echt wel tijd kunnen vrijmaken voor vriendinnen ;)
|
Twee tot drie keer in de week is echt wel genoeg. Sommigen zien elkaar maar één keer per week of nog minder vaak. Zeg tegen hem dat je ook tijd voor jezelf en voor je vriendinnen nodig hebt. Als hij echt van je houdt, dan zal hij dat wel begrijpen. Hij wacht maar een paar dagen, hoor. En het is ook weer niet leuk als je elkaar elke dag ziet. Dan ga je je al snel aan elkaar ergeren en komen er sneller ruzies.
|
Je vriend moet niet zo zeuren en blij zijn dat hij een vriendin met een eigen leven en interesses heeft in plaats van je te claimen en je te willen veranderen. Als jr hem bijna geen tijd zou gunnen zou hij een punt hebben maar je ziet hem bijna om de dag.
Als je je vriend kwijtraakt als je 'jezelf' niet voor hem op wil geven, ben je hem beter kwijt dan rijk. |
Wat Schrodinger en Sarah zeggen! *knikt heel heftig van ja*
|
Ik zou zeggen zorg dat het goedkomt zo niet
KIES VOOR JEZELF |
Citaat:
Praat er met je vriend over dat je vriendinnen heel belangrijk voor je zijn en je je best doet een balans tussen hen en hem te vinden, maar dat hij uiteindelijk niet bepaalt hoe jij je tijd indeelt. |
Citaat:
|
Maar seksebas, je verdedigt nu het standpunt van de vriend. TS wil juist haar vriendinnen blijven zien, ze zegt niet dat haar vriendinnen klagen dat ze haar te weinig zien.
|
het uitmaken hoeft echt niet, maar kan je der niet gewoon over praten met je vriend dat je graag ook je vriendinnen nog veel wilt zien? ik zou als ik jou was elke kans pakken dat je met je vriendinnen leuke dingen kan gaan doen en je kan toch ook afspreken met je vriendinnen en met je vriend erbij? x
|
Iedereen heeft e weinig tijd per dag maar als je met je vriend bent kun je toch ook gwn vriendinnen enz uitnodigen?
|
Citaat:
|
je gaat neem ik aan niet zeven dagen per week uit met je vriendinnen, dus als jij wat plant met je vriendinnen, gaat hij wat met ze vrienden doen, en ga af en toe samen met elkaar vriendengroep op stap. en dan doordeweeks een of twee keer een avondje met je vriend lijkt me prima toch?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40. |