![]() |
16+?
Hoe zat dat nou ook alweer met 16+ games in Nederland? Moet je je legitimeren bij aankoop? Of is het meer een waarschuwing, en mag je het zelf weten?
|
18+ telt niet in Nederland, volgens mij. 16+ moet je je kunnen legitimeren, als ze er om vragen.
|
Okay dan, bedankt. Morgen neem ik dan maar mijn mama mee om D3 op te halen :p
|
Deed ik ook een keer met de eerste CoD. De vrouw bij de kassa ging toch zeuren dat ik geen 16 was, maar mijn ouders waren beiden mee. :D
|
Yay D3 gekocht :D wel naar mijn leeftijd gevraagd, maar moederlief was erbij, dus na haar akkoord mocht ik met een prachtig Blizzarddoosje naar huis :D
|
Ik ga altijd naar de gamemania, daar zeuren ze niet, ook niet om 18+, en ik ben 11.
|
xD als 11 jarige? Nou, nou, teleurstellend van die zaak :P
|
Ze vragen nooit mijn leeftijd haha gelukkig maar.
|
Bij mij gingen ze bij de gamemania zelfs zeiken over het inruilen van games xD bij de freerecordshop geen problemen. Word zoiezo in juli toch 16 dus dan kan alles xD
|
Citaat:
|
Game mania heeft nog nooit mijn identiteids kaart gevraagd en ik heb spelletjes bover de 16 xd en als iemand moest zeggen je bent te jong dan stuur ik mijn zus of mama maar het spel dat ik wil dat wil ik hebben kost wat kost :)
Als mama uiteindelijk toch neen zegt dan vraag ik aan mijn computer vrienden een crack gratis zoals bij swat4 :) Dat heb ik gedownoad oficieel en dan ben ik keyengine gaan downloaden voor swat4 en nu speel ik gratis het oficiele swat4 En als dat niet moest lukken dan heb ik nog clanvrienden die mij met plezier helpen aan het spelletje dat ik wil Maar ik heb in de winkel nooit problemen gehad met mijn aankoop |
Bij sommige winkels kan je er gewoon zo eentje mee nemen. Ben 12 jaar en kocht een game van 16+ :)
Maar voor skyrim 18+ gingen mijn ouders even mee. |
ze hebben bij mij dus echt nog nooit gevraagd naar mijn leeftijd voor een game. voor andere dingen ook niet dus dat probleem heb ik gelukkig nooit gekend :P
|
als ik een spel wil halen en ben er te jong voor vraag ik gwn iemand die ik zie lopen of die wilt doen of die me kent :P
helpt tot nu toe altijd me vader en moeder hebben er meestal niet zoeen zin in om mee tegaan om een spel te halen :P |
Gisteren vroeg de cassiere bij FRS of ik 16 was, ik zei ja en kreeg mijn game. Ik ben sowieso al 16 en had mijn id bij me.
|
Alleen maar mooi als ze je ID niet vragen !
|
Het maakt sommige winkels helemaal niet uit wat je koopt! xD
|
Tja, winkeliers hebben hun plicht IMHO om leeftijd te checken. Heb er dus totaal geen problemen mee dat bij games vanaf 16+ leeftijd+id gevraagd kan worden. Toen ik destijds games van 16+ wou hebben ging dat gewoon netjes in overleg met mijn ouders :) Het wordt nogal wat als ik kinderen krijg...
edit: tututu, geen eens dt gebruikt! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48. |