Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Zelfmoordneigingen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1859654)

Twilight.saga 17-05-2012 17:06

Zelfmoordneigingen

Heb ze nu al meer dan een jaar ik heb soms dan echt neigingen om mezelf pijn te doen of zelfs een einde aan maken wil er echt niet over praten in echt wat moet ik doen ?? :S
Heb het een jaar voel me dan leeg van binnen en zie het levne niet meer zitten
maar het schommeld beetje heen er weer het is dus niet de hele dag door

is het dan wel een depressie ?

Reverend 17-05-2012 17:53

Jezelf afvragen wat voor nut het heeft om je eigen lichaam kapot te maken.

Twilight.saga 17-05-2012 18:14

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 32546166)
Jezelf afvragen wat voor nut het heeft om je eigen lichaam kapot te maken.

wat werk niet echt

Sarah 17-05-2012 18:16

Maakt het iets uit of je het wel of niet een depressie noemt? Waar het nu om gaat, is dat het niet goed met jou gaat. Heb je daar al over gepraat met iemand? bijvoorbeeld je ouders, de vertrouwenspersoon van school of je huisarts.

Twilight.saga 17-05-2012 18:19

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 32546242)
Maakt het iets uit of je het wel of niet een depressie noemt? Waar het nu om gaat, is dat het niet goed met jou gaat. Heb je daar al over gepraat met iemand? bijvoorbeeld je ouders, de vertrouwenspersoon van school of je huisarts.

niemand weet het
srry voor korte antwoorden ben depressief op dit moment

MissLove96 17-05-2012 18:44

Probeer jezelf weer bij elkaar te rapen, en doorgaan met je leven, daar heb je zoveel meer aan. Ik hoop dat je het lukt en anders kun je me altijd iets vragen.

Lusi 17-05-2012 18:47

Citaat:

ditbenik17 schreef: (Bericht 32546253)
niemand weet het
srry voor korte antwoorden ben depressief op dit moment

Niemand weet wat? De vraag was of je je problemen al gedeeld hebt.

En je sorry is langer dan de rest van je post, dan kun je beter gewoon wat uitgebreider antwoorden en niet zo dramatisch doen.

xVeerle 17-05-2012 18:49

Niemand weet van zijn problemen, was het antwoord :)

Ik denk dat jouw probleem is dat je in je negativiteit blijft hangen.
Je moet leuke dingen gaan doen, en niet alleen maar denken "ik ben depressief en verdrietig, en ik ben niks waard

Dat helpt namelijk niet!
Jezelf iets aandoen is sowieso niet de oplossing, daar krijg je alleen maar meer pijn van!

Twilight.saga 18-05-2012 08:54

Citaat:

xVeerle schreef: (Bericht 32546387)
Niemand weet van zijn problemen, was het antwoord :)

Ik denk dat jouw probleem is dat je in je negativiteit blijft hangen.
Je moet leuke dingen gaan doen, en niet alleen maar denken "ik ben depressief en verdrietig, en ik ben niks waard

Dat helpt namelijk niet!
Jezelf iets aandoen is sowieso niet de oplossing, daar krijg je alleen maar meer pijn van!

Ben trouwens een meisje xd
het schommeld zo heen er weer zoalss gister me dag er uit ziet
- normaal
- depressief
- druk
- depressief
- druk
- kapot

dan ben ik liever helemaal depressief dan blij/depressief en dan kan ik ook nog chagg worden van 1 klein dingetje

Lusi 18-05-2012 09:54

Citaat:

ditbenik17 schreef: (Bericht 32547290)
Ben trouwens een meisje xd
het schommeld zo heen er weer zoalss gister me dag er uit ziet
- normaal
- depressief
- druk
- depressief
- druk
- kapot

dan ben ik liever helemaal depressief dan blij/depressief en dan kan ik ook nog chagg worden van 1 klein dingetje

Dit bestaat niet, je bent niet een stukje van de dag depressief. Vervang het woord eens door down of chagrijnig ;)

Door wat voor dingen ben je down? Het is niet gek om je weleens rot te voelen.

GluipigeBever 18-05-2012 19:26

Citaat:

ditbenik17 schreef: (Bericht 32545889)
Heb ze nu al meer dan een jaar ik heb soms dan echt neigingen om mezelf pijn te doen of zelfs een einde aan maken wil er echt niet over praten in echt wat moet ik doen ?? :S
Heb het een jaar voel me dan leeg van binnen en zie het levne niet meer zitten
maar het schommeld beetje heen er weer het is dus niet de hele dag door

is het dan wel een depressie ?

Ja, dat heet een bipolaire stoornis.

Twilight.saga 19-05-2012 13:18

Citaat:

GluipigeBever schreef: (Bericht 32549028)
Ja, dat heet een bipolaire stoornis.

dus dat heb ik ;o

Sarah 20-05-2012 10:40

Nee, een bipolaire stoornis wordt gekenmerkt door periodes van depressie en periodes van manie (ontremdheid) die dagen tot weken aanhouden, niet dat je humeur in een uurtje kan omslaan. Wat jij hebt heet gewoon stemmingswisselingen, en die zijn normaal in de puberteit. Ik zou me eerder zorgen maken over hoe diep je dalen zijn dan over die stemmingswisselingen. Zelfmoordgedachtes zijn nooit de bedoeling. En het beste wat je dan kunt doen, is er met iemand over praten :)

Twilight.saga 20-05-2012 14:50

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 32551632)
Nee, een bipolaire stoornis wordt gekenmerkt door periodes van depressie en periodes van manie (ontremdheid) die dagen tot weken aanhouden, niet dat je humeur in een uurtje kan omslaan. Wat jij hebt heet gewoon stemmingswisselingen, en die zijn normaal in de puberteit. Ik zou me eerder zorgen maken over hoe diep je dalen zijn dan over die stemmingswisselingen. Zelfmoordgedachtes zijn nooit de bedoeling. En het beste wat je dan kunt doen, is er met iemand over praten :)

Is het dan normaal dat me depressie naar zelfbeschadeging gaan ?
En ben 17 dan is het wel een rare puberteit laat en de rest heeft geen last van me

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.