![]() |
Haardracht leger
Ik heb zojuist de brief over dienstplicht binnengekregen en ik vroeg me af hoe het met haardracht zit in het Nederlandse leger. Moet je kaalgeschoren als de US Marines of mag je nog steeds haar tot over je schouders hebben zoals in de jaren zeventig?
|
Als eerste, er is toch geen dienstplicht meer in Nederland?
En volgens mij mag je je haar gewoon zo lang hebben als je wilt. Alleen veel militairen scheren hun hoofd kaal of millimeteren het omdat dat het handigste is tijdens de dienst, lang haar zit bijvoorbeeld vaak in de weg als je veel moet rennen enzo. |
Dienstplicht is er nog wel, maar er is geen opkomstplicht oid. Als NL in direct gevaar is moet je opgetrommeld kunnen worden, maar zolang dat niet is sta je gewoon gerigistreerd als mogelijke dienstplichtige. Volgens mij krijgt elke 16 jarige jongen zo'n brief erover.
|
Citaat:
|
Zo ver ik weet mag het tijdens diensturen niet over je kraag of voor je ogen vallen, om praktische redenen, maar het mag wel lang zijn als je het dan maar zodanig opsteekt dat het niet over je kraag valt. Maar ook tussen gemillimeterd of over-je-kraag zitten nog veel verschillende dingen natuurlijk.
|
Ik heb nooit zo'n brief gehad? Had er graag op gereageerd :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kreeg er één toen ik vlak nadat ik 17 was.
|
Citaat:
|
ik heb vrienden in een leger (niet in nederland) de jongens moeten het gemilimeterd hebben meisjes hoeven het niet af te knippen maar het moet altijd vast.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31. |