![]() |
Geschiedenis
Heeft iemand een volledige samenvatting voor geschiedenis, los van de dekolonisatie en Vietnamoorlog?
|
Blikopdewereld.nl
Het beste is gewoon om uit boek te leren, of een eigen samenvatting te maken. |
In het boek staan erg veel verhalen, waarvan je alleen maar de kern hoeft te weten. Niet erg handig dus.
Weet iemand misschien nog een documentaire die ik kan zien, over de Vietnam oorlog? |
kijk een naar de syllabus van gs daar staat alles wat je moet weten voor het examen officieel. www.examenblad.nl
|
op youtube staan handige filmpjes over beide examenonderwerpen :)
|
Bedankt voor de reacties, maar ik kan nog geen filmpjes op youtube vinden. Waar kan ik op zoeken?
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Vandaag heb ik de wekker gezet om 7:00, zodat ik de hele dag de filmpjes van Jelmer Evers kon bekijken. Hij heeft per hoofdstuk/paragraaf een filmpje, het is echt geweldig! Ik raad het iedereen aan!
Nu nog op zoek naar een zelfde soort filmpjes voor de Vietnamoorlog. |
Die heeft hij toch ook?
|
Ja daar kwam ik ook net achter, ik heb ze allemaal bekeken. Ik kan het iedereen aanraden.
|
Het ging bij mij prima, maar ze weten wel weer net de stof te vragen die je vergeet te leren.
|
Ik vond het gedeelte over republiek echt pittig, vooral vraag 11 en 14..
Er kwam zelfs een jaartal voor die ik nooit hebt geleerd: 1620.. |
1620 was mij, en vele anderen, ook niet bekend ;)
|
Citaat:
|
1620 vond ik ook raar.
Weet iemand of er ook filmpjes voor het eindexamen van filosofie zijn, zoals die hier in het topic voor geschiedenis zijn genoemd? |
Volgens het correctievoorschrift ging het inderdaad over het twaalf jarig bestand. Waar kan ik hier een klacht over indienen, want ze hadden dan gewoon 1621 moeten zeggen.
|
|
Hoe heeft iedereen het gedaan? Hoeveel punten? Ik 43.. Echt heel kut. Tussen de 5.2 en 7,2.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43. |