![]() |
Ennn, hoe ging biologie?
Topicnaam zegt het al: hoe ging bio voor de biologische mensen onder ons? :D
|
Muuh, niet zo goed. Tijdens de toets had ik wel een redelijk gevoel, maar ik denk dat het rond de zes gaat worden. Had uiteraard ook weer een vraag goed en toen fout verbeterd :o
|
Hij was makkelijker dan voorgaande jaren! Had veel oefenexamens gemaakt en was daarom goed voorbereid. Ik denk een 6 of 7; ging echt heel goed.
Wel vreemd dat er niets over ogen werd gevraagd. |
De eerste 2 opgaven vond ik vrij lastig! die over muizen en over die oorsmeermutatie wel te doen (wel beetje ranzige vraag)
Vond het raar dat er geen vragen waren over ATP aanmaak en zo, en ik had ook heel veel moeite met concentreren, vooral omdat het ongeveer 30 graden was in de gymzaal... maar heb m al nagekeken, minstens 36 punten dus met een beetje hoge norm (wat er hopelijk wel in zit) heb ik wel een zes. |
Ik vond juist die met oorsmeer moeilijk. Maar nu ik de opgave opnieuw zie, vraag ik me af hoe ik dat zo lastig heb kunnen vinden. Maar ach, ik kan er toch niks meer aan doen. Ik vond het wel vreemd dat er niks inzat over impulsgeleiding.
Weten jullie trouwens waarom het antwoord van 36 D moet zijn? Op het examen zelf heb ik daar ook erg lopen twijfelen, maar uiteindelijk toch voor antwoord C gekozen. Dat deed ik omdat er gevraagd werd naar 'perifere vaatvernauwing' en ik dacht dat de hersenstam dan alleen betrokken was bij het ontvangen van de impulsen uit de zenuwcel en dus niet direct betrokken is bij de perifere vaatvernauwing. Waarom hoort dat er dan toch bij? |
Hier staat juist dat het antwoord van 26 B moest zijn, maar wtf? Dat kan toch niet? Het antwoord moet C zijn? Iemand?
Ik tel iig 20 punten van de meerkeuzevragen....dusjah...... |
@Uomi je bedoelt 36 denk ik? (verder geen idee, die had ik ook fout)
Snapte iemand vraag 23? je hebt codon AGT, de derde base moet veranderen dus de rest codeert voor U C .. alleen daarvoor maakt het toch niet uit wat de derde base is, want je krijgt in alle gevallen een synonieme mutatie met hetzelfde aminozuur? |
Agt, wordt act matrijs, wordt agu in mrna, en dus als u->g? Wordt blijft hetzelfde aminozuur ;) ik vond m heel moeilijk! :( denk net wel/net niet voldoende:(
|
Citaat:
|
Citaat:
Ging wel goed trouwens, heb tussen de 6,8 en 7,8 :D Zonder te leren. XD |
Ja, weet ik, die vraag had ik als een van de enige wel goed :p ik heb 't examen niet bij de hand ^^
|
Ik zal ook wel net onder of boven de 7 hebben denk ik. Te weinig aan gedaan. Als ik nu wat door de antwoorden lees denk ik bij sommige vragen alweer shit, natuurlijk :facepalm:
Citaat:
|
Ik heb ook weer vet veel zitten doorstrepen omdat het te simpel klonk, was het toch goed :facepalm: Dat is het meest frustrerende aan de antwoorden checken, ''Wel aan gedacht maar uieindelijk iets anders opgeschreven.''
|
Pfoehhh, hij was best pittig. Hij was ook weer zeker niet onmogelijk maar een aantal vragen waren heel diep op het onderwerp ingaand. Homeostase/zenuwstelsel nauwelijks!
Trouwens: bij de allerlaatste vraag heb ik: ''Als de duiker nog wat zuurstof in zijn mond houdt (in de lucht) kan hij dit later inslikken waardoor hij nog dieper kan gaan (hij kan dus even later aan een beetje zuurstofbehoefte voorzien). Het correctievoorschrift: ''Door de grotere zuurstofvoorraad kan de duiker de adem langer inhouden (en dus dieper komen)'' Zou ik een puntje krijgen? :bloos: |
Citaat:
|
22 van de 68 punten. Een glansrijke onvoldoende :D
|
Citaat:
|
Citaat:
En nog iets anders. Bij die vraag over welke groep eukaryote organismen onder anaërobe omstandigheden kan leven had ik (omdat ik niks wist) planten opgeschreven omdat die als er CO2 is wel hun eigen zuurstof kunnen maken. Waarom kan dat eigenlijk niet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik weet niet echt wat ik met deze discussie wil bereiken, maar het is in ieder geval niet tegen jou gericht, hoor. Alleen was dit dus hoe het op mijn examen door mijn hoofd ging. Uiteindelijk heb ik voor planten gekozen, maar ik heb er wel degelijk over nagedacht. |
Citaat:
Ik vond hem heel goed te doen. Ik ben niet zo heel goed in biologie maar dit is wel een 6,5 - 7,5. :) Ik heb trouwens niet naar de antwoorden gekeken, maar bij die anaërobe eukaryoten had ik diepzeevissen. :O |
Wat denken jullie dat de normering wordt? Ik hoo op 1.3-1.5....
|
Ligt ie vaak boven de 1? Ik denk dat ie gewoon net als altijd wordt.
Mijn ouders vroegen net trouwens of er veel genetica in zat, maar nu ze het zeggen, helemaal niets inderdaad. Ik ging er van uit dat je alles kreeg op je eindexamen, maar dat is blijkbaar helemaal geen vaststaand feit. |
Ik vond 'm echt niet lekker gaan. Eigenlijk. En ik besef ineens dat ik eukaryoot heb verward en opgevat als juist géén celkern hebben. En nu voel ik me stom/dom. :(
Citaat:
Citaat:
Oh gek, dat had ik als deel van mijn antwoord (wel het eerste deel) en toen dacht ik 'nah, da's te simpel' en toen heb ik er nog een heel verhaal bijgeschreven over druk. :O |
Citaat:
|
Citaat:
|
Had iemand dat met die vraag (van die R vrouwtjesmuizen en die S nesten) dat je dan dacht ''hahaha, wat makkelijk'' en dan blijk je 'm fout te hebben? :p
|
Oh ja klopt!
|
Citaat:
|
Ik had als antwoord C maar dat was dus gewoon keihard fout! :P Ik voelde me wel in het ootje genomen en snap nog steeds niet waarom die fout was.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nou als ze dan met zelfinspectie een partner kiest, kiest ze dus geen partner die naar R ruikt maar een S-muis. Als ze op nestgeur afgaat, kiest ze dus geen muis uit het S-nest maar een R-muis. En dat leverde uit mijn hoofd B op. |
Citaat:
Dan moeten ze toch bij zelfinspectie (afgaande op haar EIGEN geur) voor R kiezen en als ze gaat op de familie-inprenting (het nest waar ze in is gezet) moet ze toch voor S kiezen? |
Citaat:
ze baseert haar partner op de nestgeur: de geur van de familie-inprenting is S, haar partner dus R. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Weet iemand wat bij biologie als groep wordt gerekend? Ik heb bij vraag 11 pantoffeldiertje geantwoord, en ik heb het net even opgezocht en die kunnen onder anaerobe omstandigheden leven, maar is dit wel een groep?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het ging niet zo goed bij mij, denken jullie dat een norm van 1,0 realistisch is bij bio?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35. |