![]() |
Groeien !
Ik ben behoorlijk klein voor mijn leeftijd. Ik ben 1.50 en mijn gewicht is 51 kilo. Ik wil graag groeien maar ik weet niet hoe ! Ik heb vaak geprobeerd veel melk te drinken maar het helpt voor geen meter. Mijn vriendinnen zeggen dat het wel later komt en dat ik maar geduld moet hebben. Is het normaal om zo klein te zijn op 13 jarige leeftijd ? En is er een manier om het groeien te versnellen ? x :'(
|
Ik ken meiden van 17 die niet veel groter zijn. Je bent zeker geen uitzondering.
|
1.50 als je dertien bent? Daar is niks mis mee, hoor.
|
Citaat:
|
hihi, ik ben 22 en maar 7cm groter dan jou! ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heb je al een groeispurt gehad? Anders komt die nog wel en groei je nog wel wat. Melk is goed voor je botten, maar het heeft voor zover ik weet niet veel invloed op je groei. Wat je wel kan doen is goed en genoeg eten en drinken en genoeg slapen. Dat heb ik namelijk niet gedaan, en ik ben daarom heel klein (1.57 m). En hoe lang zijn je ouders? Als die ook klein zijn kan je er niet veel aan doen.
|
Genoeg slapen ja :y
|
ik heb mijn groeispurt (13) nu en ik ben iets van 1.64 denk ik maar bij mij komt ie eenmaal eerder dan bij jou niet zo erg
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zo lang je nog niet ongesteld bent kan je nog aardig wat lengtegroei verwachten als meisje.
|
Citaat:
|
Ik ben al sinds mijn 14e geen centimeter meer gegroeid, blijf steken op de 1.60.
1,50 vind ik niet absurd klein, dus geen zorgen maken:) |
Inderdaad veel slapen en niet teveel stressen/zorgen maken. Waarschijnlijk komen er nog wel wat centimetertjes bij, hoor. Mijn moeder is zelf maar 8 centimeter groter dan jij;).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08. |