![]() |
ouders
ik ben 15 en me vriend 18 en we hebben twee weken geleden voor het eerst seks gehad maar we hebben nog maar 2 maandjes maar we zijn gewoon echt gek op elkaar dus voor mij voelde het gewoon gelijk goed:) alleen nu heb ik even een vraagje he want mijn ouders vragen steeds een beetje hoe ver ik nou ben met hem en zeggen ook heel de tijd dat ik nog te jong ben voor seks en dit maakt me dan toch weer aan het twijfelen.. moet ik het eerlijk tegen me ouders zeggen of nog even wachten??
|
Mijn ouders waren ook zo toen ik nog maar net iets met mijn vriendje had. Als het voor jou goed voelde vind ik niet dat er iets mis moet zijn met de leeftijd waarop je voor het eerst seks hebt.
Ook vind ik dat je ouders dat moeten accepteren, dus ik zou het hen gewoon vertellen. Natuurlijk niet als ze bezig zijn, of vlak voordat je weggaat, maar maak er even tijd voor vrij zodat je ze kunt vertellen erover (zonder de details natuurlijk:-) ) |
Ik denk dat je ouders zich met name druk maken over of je het wel veilig doet. Misschien zou je hen dus kunnen zeggen dat als het ervan komt, je ervoor zorgt dat je het veilig doet (want dat doe je hoop ik?). Dan hoeven ze zich daar in ieder geval niet druk om te maken.
|
Citaat:
|
uhh jaa alleen een paar keer zonder condoom maar ben wel aan de pil dus(:
|
Citaat:
|
nou ze weten dat ik aan de pil ben meer weten ze nog niet omdat ik daar liever nog even mee wacht^^
|
Hmmm, ik zou het gewoon vertellen dan.
|
Citaat:
|
Ik zou wachten , tot je ouders er klaar voor zijn :)
|
Citaat:
|
Ik denk dat je ouders er nooit klaar voor zijn eigenlijk.. Tenminste, zo'n gevoel had ik bij mijn ouders. Alsof ze altijd wilden dat ik een klein meisje bleef haha. Ik denk niet dat ik zou wachten, omdat dat waarschijnlijk ook niet gewaardeerd wordt door je ouders..
"Hoi mam, ik heb seks gehad." "Oh wanneer?" Dan gaan ze aan je zien dat je liegt en dat vinden ze nog erger. En daarbij, je hebt altijd de kans dat ze het merken aan condooms, of aan jou. |
Citaat:
|
Lijkt me dat je je ouders niet echt op de hoogte hoeft te stellen van je seksleven, tenzij zij dat over hun seksleven ook zo expliciet bij jou doen. :p
Als ze weten dat je aan de pil bent, kunnen ze zelf ook wel bedenken dat je in ieder geval nadenkt over seks. |
eerlijk zeggen
|
En voorlopig MET condoom vrijen.....
|
Citaat:
|
Als ze zich allebei hebben laten testen wel ja en moet zij hem tot die tijd op zijn woord geloven dat zij de eerste is?
|
een beetje vertrouwen mag wel :P maar goed ze moet zelf kijken wat ze wil!
|
Citaat:
En waar heb jij de TS horen vertellen dat haar vriendje maagd was? |
we hebben ons laten testen en dat was allemaal goed hoor^^
|
Citaat:
|
ik zou het eerlijk vertellen
want je hebt je ouders en als ze er niet meer zijn heb je spijt dat je gelogen of niks gezegt hebt |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33. |