Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vwo (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=155)
-   -   Muziek (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1860146)

Miloutchi 25-05-2012 11:37

Muziek

Wie heeft hier allemaal muziek?

Ik ben echt al zenuwachtig voor muziek! Ik moet een 4,5 halen voor een voldoende, maar ik hoop dat ik iets hoger haal, voor de 5,5-regel, maar ik zie het niet echt heel erg zitten. :(

JustSax. 25-05-2012 13:03

Ik!

Je moet gewoon de begrippen weten, en een beetje de stijlen met kenmerken weten.
En dan oefenen!
Komt het vast goed ;)

Ik heb nu alleen 2010 geoefend, maar zie dat alleen tijdvak 1 erop staat.. en ook van 2009 en 2011. Iemand nog meer oefen materiaal?

Joke:D 25-05-2012 16:19

Ik heb de CD's van 2007-2008-2009-2011 op mijn PC staan, 2e tijdvak muziek staat nooit online. Volgens mij hebben wij 2005 in de klas gedaan, en havo 2007-2011 als 'opwarmoefening' (en omdat t niet veel makkelijker zou zijn dan de onze?)

De stijlkenmerken, heeft iemand daar een duidelijk overzicht van? Mijn docent heeft ons een samenvatting gegeven (kuch, 10 kantjes) over alleen de stijlkenmerken, en een begrippenlijst van 29 kantjes (zo uit mijn hoofd) en ik ga vooral die begrippen proberen te kennen, en dan hopen op een examen dat goed te doen is. Luistertraining red ik toch niet meer (mbt ritmes en melodie invullen).

Miloutchi 25-05-2012 20:38

Joke, zou jij mij die dingen willen sturen? (A)

Ik zou je echt eeeeeuwig dankbaar zijn!

Mijn emailadres is: miloutchi@hotmail.nl
Ik ga zelf denk ik nog samenvattingen maken dus als je die wil hebben, stuur ik je die wel!

Joke:D 26-05-2012 13:31

@Milou Ik heb je de link geDM't. Ik DM je mijn emailadres nog.

Alle anderen die de link willen hebben, PM me je twitter of emailadres.

Miloutchi 28-05-2012 19:05

Joke, je bent top! =D

En nee, ik heb geen stijlkenmerken of lijst van begrippen. Ik ben maar een beetje mijn boek door aan het lezen, maar volgens mij is dat echt compleet zinloos. Staat echt de helft niet in, als ik die syllabus lees.

Joke:D 28-05-2012 20:03

Citaat:

Miloutchi schreef: (Bericht 32569655)
Joke, je bent top! =D

En nee, ik heb geen stijlkenmerken of lijst van begrippen. Ik ben maar een beetje mijn boek door aan het lezen, maar volgens mij is dat echt compleet zinloos. Staat echt de helft niet in, als ik die syllabus lees.

Muziek op Maat? Nutteloos boek inderdaad. Het wordt tijd voor een Samengevat/Examenbundel Muziek. Als ze er een voor MAW kunnen maken, is muziek niet zo moeilijk lijkt me...

Ik heb echt geen idee hoe ik muziek aan moet pakken. Scheikunde ben ik aan het negeren (mijn motivatie ligt op t strand van Scheveningen geloof ik) maar muziek weet ik echt niet hoe ik moet beginnen.

JustSax. 29-05-2012 07:49

Citaat:

Joke:D schreef: (Bericht 32569845)
Muziek op Maat? Nutteloos boek inderdaad. Het wordt tijd voor een Samengevat/Examenbundel Muziek. Als ze er een voor MAW kunnen maken, is muziek niet zo moeilijk lijkt me...

Ik heb echt geen idee hoe ik muziek aan moet pakken. Scheikunde ben ik aan het negeren (mijn motivatie ligt op t strand van Scheveningen geloof ik) maar muziek weet ik echt niet hoe ik moet beginnen.

Vrij simpel lijkt mij: begrippen leren (zie syllabus) en een beetje de stijlkenmerken van de stromingen zoals barok, romantiek weten. (deze worden vaak gevraagd!!!)
En uiteraard een muziek examen maken.

Miloutchi 29-05-2012 09:24

Hopelijk vallen de N-termen zo erg mee en kan ik muziek en Frans verkloten en toch nog slagen. XD
Ik heb ook al gekeken voor stijlkenmerken enzo, maar ik vind ze nergens. Buh.
En ja, muziek op maat is echt een waardeloos boek.

Achja, ik ga nu maar leren.

JustSax. 29-05-2012 13:14

www.digischool.nl/mu

kijk hier anders eens naar ;)

Miloutchi 29-05-2012 17:36

Hebben jullie eigenlijk kunst (muziek) of gewoon echt muziek? Want ik begrijp dat daar heel veel verschil tussen is? Volgens mijn lerares zijn er drie verschillende muziekexamens.

Joke:D 29-05-2012 17:38

ik heb echt muziek.

Miloutchi 29-05-2012 17:54

Ja, ik ook. Ik heb net nog met mijn lerares geoefend en ik weet niet. Soms heb ik het idee dat ik het wel ken, maar dan heb ik het idee dat ik het alleen maar ken omdat het oefenen is. En kennen bij mij is dan dat ik de helft goed heb, ofzo. :p En heel vaak gokken, haha.

Joke:D 29-05-2012 19:37

ja, muziek kennen is geloof ik echt niet te doen. Ik moet de stijlkenmerken nog leren... Blegh. Mijn docent heeft half digischool naar een .doc gekopieerd, dus die ga ik maar even doorlezen. Of zou het correctievoorschrift van oude examens nuttiger zijn?

Miloutchi 29-05-2012 22:25

Wat is handig om aan aantekeningen op te schrijven vantevoren? Je hebt toch 10 minuten de tijd ofzo om dingen op te schrijven?

Joke:D 29-05-2012 22:34

Citaat:

Miloutchi schreef: (Bericht 32572552)
Wat is handig om aan aantekeningen op te schrijven vantevoren? Je hebt toch 10 minuten de tijd ofzo om dingen op te schrijven?

geen ideee, wij hebben t compex dus mogen zelf ons tempo bepalen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.