Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   dronken zijn en beter presteren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1860230)

mariohelmes1990 26-05-2012 17:51

dronken zijn en beter presteren

is het mogelijk als je normaal iets niet lukt in een schoolexamen/opdracht en nu ik dronken was wel lukt mogelijk? had maar 3kwart fles oezo biertje halve liter en 2cola rum valt mee

TythorZeth 26-05-2012 18:03

Ik denk dat dat toeval is. Als je op drugs beter presteert dan denk ik eerder dat je aan stimulerende middelen moet gaan denken, zoals speed. En het zal ook wel per persoon verschillen :p

EZBlade 26-05-2012 19:43

Ook op speed presteer je niet beter. Alles gaat gewoon wat makkelijker, dat zal bij alcohol ook wel zo zijn

*oma* 26-05-2012 20:04

Ik kan me niet voorstellen dat ik een opdracht of een examen beter zou kunnen doen als ik dronken zou zijn. Ik zou dan hoogstens denken dat ik het heel goed doe...

napoleonzuurtje 26-05-2012 20:35

Tijdens presentaties doe ik het wel beter als ik aangeschoten ben, dan ben ik sneller in het verzinnen van antwoorden en het opvullen van lege plekken

EZBlade 26-05-2012 21:21

Het haalt gewoon een blokkade weg. Ik meerdere schooldingen onder invloed gedaan en als ik terug kijk dan is dat dikke bras :p

Em. 26-05-2012 21:39

Citaat:

napoleonzuurtje schreef: (Bericht 32566361)
Tijdens presentaties doe ik het wel beter als ik aangeschoten ben, dan ben ik sneller in het verzinnen van antwoorden en het opvullen van lege plekken

Doe je het ook écht beter (kun je achteraf objectief vaststellen dat je beter gepresteerd hebt onder invloed van alcohol) of dacht je alleen maar dat je fantastisch goed was in het verzinnen van antwoorden (door de invloed van alcohol)?

Ik denk namelijk dat alcohol je vooral het idee geeft dat het goed en lekker gaat, terwijl je in werkelijkheid eerder vreemder aan het doen bent en het veel slechter gaat dan je denkt.

Reverend 27-05-2012 13:55

Dat is niet mogelijk nee.

TythorZeth 27-05-2012 17:19

Citaat:

Em. schreef: (Bericht 32566487)
Doe je het ook écht beter (kun je achteraf objectief vaststellen dat je beter gepresteerd hebt onder invloed van alcohol) of dacht je alleen maar dat je fantastisch goed was in het verzinnen van antwoorden (door de invloed van alcohol)?

Ik denk namelijk dat alcohol je vooral het idee geeft dat het goed en lekker gaat, terwijl je in werkelijkheid eerder vreemder aan het doen bent en het veel slechter gaat dan je denkt.

Hmmm, dat kan ook meespelen inderdaad. Maar ik denk wel dat het bij een presentatie kan helpen, in de zin dat je wat losser gaat praten. Niet dat je helemaal dronken een presentatie moet geven, want dan komt er ook allemaal onzin uit, maar als je een beetje aangeschoten bent, lijkt het me dat het positief kan uitpakken.

Apate 29-05-2012 06:41

Ik denk dat dat eigenlijk heel erg van de persoon afhangt. Ik weet vrij zeker dat als ik gewoon een presentatie geef of aangeschoten een presentatie geef, het tweede toch vrij dramatisch gaat aflopen. :P Lijkt me dat meer mensen dat wel hebben.

Flosdraadje 29-05-2012 11:47

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 32567762)

Onderbouw dit eens

deadlock 29-05-2012 15:30

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 32567762)

Ik denk eigenlijk dat voor mensen met examenstress het consumeren van één alcoholische versnapering positief zou kunnen werken.

xVeerle 29-05-2012 15:53

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 32571242)
Ik denk eigenlijk dat voor mensen met examenstress het consumeren van één alcoholische versnapering positief zou kunnen werken.

Ik heb in de examenperiode wel regelmatig 1 wijntje gedronken. Helpt me een beetje van de zenuwen af, en geeft gewoon even een relaxed, zomergevoel.
Maar, dronken zijn.... Dat zou voor mij iig niet goed uitpakken:p

Reverend 29-05-2012 15:59

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 32571242)

Ik betwist alleen dat je cognitieve vaardigheden vooruit zouden gaan bij een staat van dronkenschap. Dat een biertje of een neutje de edge van zaken af -kan- halen klopt.

Citaat:

Onderbouw dit eens
Probeer het eens.

napoleonzuurtje 29-05-2012 17:52

Citaat:

Em. schreef: (Bericht 32566487)

Mij is verteld door vrienden (die het zagen) dat het veel beter ging dan normaal :)

deadlock 29-05-2012 19:13

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 32571347)
Ik betwist alleen dat je cognitieve vaardigheden vooruit zouden gaan bij een staat van dronkenschap. Dat een biertje of een neutje de edge van zaken af -kan- halen klopt.

Oh dat ben ik volledig met je eens (y)

John Frum 29-05-2012 19:44

Ik ken iemand die papers voor de universiteit maakte met een fles port. Je zult er niet slimmer van worden, maar het maakt het misschien wel minder erg om 6 uur achter elkaar te studeren.

Zelf maak ik ook weleens papers en opdrachten met een joint en een biertje. En ik moet zeggen dat dat prima gaat, maar niet dat ik er beter van presteer. Ook niet echt slechter.

joris19 30-05-2012 00:12

Oké het zal misschien wel werken, die alcohol maakt dat de zenuwen minder een rol gaan spelen tijdens het examen. En bij verlegen persoontjes verdwijnt door de alcohol het verlegen zijn. Het wordt dan net een soort drugs, en voor je het goed en wel door hebt. Kun je niet meer zonder alcohol. En wordt je een alcoholist, en ben je zonder het zelf beseffen een klant voor de AA. Het Anonieme Alcoholisten praatgroepje.

EZBlade 30-05-2012 06:14

HAHAHAHAHA nee.

huntingyade 30-05-2012 06:42

Citaat:

joris19 schreef: (Bericht 32572732)
Oké het zal misschien wel werken, die alcohol maakt dat de zenuwen minder een rol gaan spelen tijdens het examen. En bij verlegen persoontjes verdwijnt door de alcohol het verlegen zijn. Het wordt dan net een soort drugs, en voor je het goed en wel door hebt. Kun je niet meer zonder alcohol. En wordt je een alcoholist, en ben je zonder het zelf beseffen een klant voor de AA. Het Anonieme Alcoholisten praatgroepje.

hoe kan iets wat al drugs is een soort drugs worden ?

joris19 30-05-2012 23:51

Ik bedoel meer dat de meeste drugs bij gebruik tijdelijk stimulerend werken. Maar uiteindelijk verslavend worden, als je er aan begint. En dat kan met alcohol ook gebeuren.

EZBlade 31-05-2012 06:02

Goed verhaal

*oma* 31-05-2012 16:58

Citaat:

joris19 schreef: (Bericht 32572732)

Sjah, van de wal in de sloot. Zo gaat dat. Altijd.

TythorZeth 31-05-2012 17:02

Citaat:

EZBlade schreef: (Bericht 32574968)
Goed verhaal

Hahaha

joris19, jij hebt af en toe echt van die verhaaltjes met hele vreemde inhoud, net als Linda Prins

Determination 03-06-2012 02:11

Hm, lijkt me sterk.. :n

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.