![]() |
Gedicht over iemand
Het waaide wilde blaadjes in het rond
De stad was stil, de grachten uit elkaar gedreven. Ik zocht tot ik de juiste straathoek vond En begon, als een gek, de wereld Met mezelf te overspreken. Het was de hoek waar de Gijs van Bommelstraat Een draai maakt naar de Zeven Eiken. Er staan verzakte prullenbakken van de Staat En grote auto’s van de protserigste rijken. ‘Laat’, zei ik, ‘het avond worden’, Maar dat werd het niet, want was het al. In de wolken kon de regen stemmen horen Die hem vermaakten in zijn val. Ik wil niet beter worden van niet ziek te zijn, Voor beterhuizen ben ik niet geschapen. Het lijkt me juister om een gek te zijn, Om op een gepaste straathoek, om met bijgekletste regen Om met goede gesprekken tussen vastgestilde stenen Op de Gijs van Bommelstraat een lieve slaap te slapen. |
Prachtig!
|
Wat mooi :bloos: (Y)
|
Wat mooi! (Y) (Y)
|
Heel mooi! Alleen jammer van dat 'protserigste', dat woord trekt heel erg mijn aandacht en vind ik niet zo mooi :o Verder, heel fijn, heel fijn!
|
Heel erg mooi! :)
|
Mooi, leuk gedicht,(y)
|
Over wie?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind trouwens de eerste strofe het mooist. Het zou op zich al een prachtig gedicht kunnen zijn <3 |
Allemaal bedankt!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Over het hele gedicht zeg ik dit: :D*O*:D*O*:D*O*:D*O*:D*O*:D*O*:D*O*:D*O*:D*O*:D*O*:D*O*:D*O*:D*O*:D*O* :D |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39. |