![]() |
Engels
Krijgen we waarschijnlijk een formele brief, informele brief of zijn de kansen gelijk?
|
Naar mijn weten hoeft havo voor 't CE Engels geen brief te schrijven?
|
http://www.ib-groep.nl/Images/Engels...tcm7-26352.pdf
Het college-examen Het college-examen bestaat uit twee onderdelen 1. De schriftelijke toets: De schriftelijke toets van 120 minuten wordt afgenomen in de periode van het centraal examen of één dag daaraan voorafgaand. De toets betreft de exameneenheid Schrijfvaardigheid (domein D). De schrijfvaardigheid wordt getoetst door middel van een schrijfopdracht, die kan bestaan uit een formele of een informele brief. Bij de beoordeling wordt gelet op grammaticale correctheid, taalvaardigheid, briefconventies, interpunctie, het zich houden aan de opdracht en op duidelijkheid en originaliteit. Het gebruik van een woordenboek Nederlands - Engels en Engels - Nederlands en het basispakket hulpmiddelen is toegestaan. |
Ooooh, je doet staatsexamen? :p Sorry, ik dacht gewoon centraal. (A)
Maar euh, dan heb ik werkelijk geen idee! I'm sorry! |
Nee ik doe gewoon examen via een school :p. Maar ik dacht dat de staatsexamens het zelfde zijn als die via een school.
|
Citaat:
|
Bedankt voor je reactie!
Ik ben in een Engels gezin opgevoed, waardoor ik de Engelse taal dus machtig ben. De lessen gingen over onderwerpen die ik in mijn opvoeding al had meegekregen, dus ik ben op een gegeven moment niet meer naar de lessen gegaan. Je word dus op je leesvaardigheid getest, word er ook op je schrijfvaardigheid getest? |
Citaat:
- aangeven welke informatie relevant is, gegeven een vaststaande behoefte; - de hoofdgedachte van een tekst(gedeelte) aangeven; - de betekenis van belangrijke elementen van een tekst aangeven; - relaties tussen delen van een tekst aangeven; - conclusies trekken met betrekking tot intenties, opvattingen en gevoelens van de auteur. |
Hartelijk bedankt!
|
Had ik dus toch gelijk. :p
|
Je krijgt gewoon allemaal teksten met voornamelijk multiple choice vragen. Een aantal open vragen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:52. |