![]() |
Gedicht op woord
maak een gedicht bij een woord dat iemand hier post.
als: vis (heel simpel voorbeeld) maak met het woord vis, of over het woord vis een gedicht :) brand los! |
Witte benen in golven
van geur op de markt word ik aangetrokken en afgestoten. Het koelende, wassende water, de kokende olie komt later. Wat jij was, daartoe zul jij via verre wegen tot voedsel dienen. Nieuw woord: Schavuit. |
Een sluipende liefde aan boord van een
deinende driemaster, hoog boven de golven in de middelste mast keek hij uit over de horizon. Ongeveer vijftien meter lager, beneden op het dek, hoorde hij zijn kapitein weer klagen over de hoogte van zijn lijf. Beneden kwam hij niet, verliefd op de golven van de wind en kind van een schavuit. Hij keek wel uit. Volgende woord: Wasknijper. |
Moelijk, maar toch probeer ik het :P
Lichtgrijs werd verslonden door het ronddraaiende waterspuwende apparaat en getransformeerd tot donkergrijs. Gezuiverd van zijn smet werd hij bevrijd uit zijn kwelgeest en naar buiten gebracht met zijn lotgenoten. Met z'n allen waren ze daar in de gloed van weer een nieuw wezen dit keer van goede aard. Zo hingen ze daar de armen hangend maar de schouders recht omhoog aan wasknijpers, aan de waslijn. Volgende woord: Verzuim |
verzuim hoe verzin je het...
mijn eerste woordje mijn eerste dag naar school mijn zwemdiploma en de musical het eerste vriendje, die ene keer ik weet het allemaal precies niet meer maar ik weet nog wel, de steek de pijn, dat jij steeds op je werk moest zijn of in de kroeg, de club, de bar een rondje in de stationcar je vrienden vonden je zo opgeruimd maar voor mij heb je altijd verzuimd volgende woord: landbouwgrond |
Heerlijke landbouwgrond,
ik weet hoe 't was, voor gij bestond, toen waart gij een plas. Vissen die zwommen, boven uw land, de'en uw nut gans verstommen, maar men nam u ter hand. Men ommuurde u hoog, met zand en met steen, men legde u droog, en de vis die ging heen. Nu groeien er granen, en graast er ook vee, maar zijn er ook tranen, en men klaagt ach en wee. Het water moet terug, de vissen herrijzen, het liefst vliegensvlug, zo spreken de wijzen. 't Lijkt een vals spel, en ach wat een kolder, maar ik zeg u vaarwel, Gij Hedwigepolder. Nieuw woord: Pluisje. |
Wat tof, waar zit de like button?
|
:) Thank you!
|
Hoe ik het verzin? Gewoon op google intypen "random word" en dan naar het NL vertalen :p
|
Pluisje is vermist,
heb je 't al gehoord? In het grijs van de mist, zeg 't and'ren voort. We zochten haar bij reuzen, via 'n grote bonestaak, stiekem liepen we te neuzen, maar de zoektocht was niet raak. Ook zochten we in wouden, donker en vol gevaar, waar pluisjes dwalen zouden, maar we werden haar niet gewaar. Toen waagden w' ons in de hel, van 't akelig heksenhuisje, maar verlieten die plek heel snel, want daar was het niet pluisje. Nieuw woord: Regenboog |
Mr. Lonely, wat goed!!
|
Dankjewel. Nu jij! :)
|
Laat ik maar eens een tweede poging doen(Niet om flauw te doen hoor, flyaway, maar dit kwam ineens naar boven ;))
Regenboog van emoties Emoties Zo veel Eigenlijk te veel Om op te noemen Regenboog Jaloers Jij wel Maar ik niet Het is zo oneerlijk Rood Boos Kom op! hou nou o-hop! Laat het ook maar! Oranje Bang Wat eng Ik verstop me In het donkerste hoekje Geel Blij Ik glimlach Een stralende lach Helemaal voor jou alleen Groen Verdrietig Tranen vallen Stromen naar benee Laat me met rust Blauw Verliefd Een kus Een zwoele blik Jouw gezicht voor ogen Roze Verbaasd Grote ogen Zijn wijd opengesperd Door wat ze zien Paars Emoties Zo veel Eigenlijk te veel Om op te noemen Regenboog Volgende woord: Magisch |
Laat ik maar eens een tweede poging doen(Niet om flauw te doen hoor, flyaway, maar dit kwam ineens naar boven ;))
Regenboog van emoties Emoties Zo veel Eigenlijk te veel Om op te noemen Regenboog Jaloers Jij wel Maar ik niet Het is zo oneerlijk Rood Boos Kom op! hou nou o-hop! Laat het ook maar! Oranje Bang Wat eng Ik verstop me In het donkerste hoekje Geel Blij Ik glimlach Een stralende lach Helemaal voor jou alleen Groen Verdrietig Tranen vallen Stromen naar benee Laat me met rust Blauw Verliefd Een kus Een zwoele blik Jouw gezicht voor ogen Roze Verbaasd Grote ogen Zijn wijd opengesperd Door wat ze zien Paars Emoties Zo veel Eigenlijk te veel Om op te noemen Regenboog Volgende woord: Magisch |
Goed dat jij die gedaan hebt, heel leuk! Die kleuren steeds en de emoties daarbij, origineel :) goed bezig hier!
|
Citaat:
|
Volgende woord = Magisch
Een twee drie vier vijf zes zeven waar is mr lonely gebleven hij is niet hier hij is niet daar het is magie zeggen we dan maar Volgende woord: bellenblaas |
Ik denk nog wel eens aan bellenblaas
en aan lichtgele bellen die je wegblies, vooral aan hóé je die dan wegblies, en aan de adem die licht bolde in je mond. Het doet geen pijn om aan de zomer te denken of aan de winter waarin je bellen door de sneeuw heen blies die vielen of in sneeuwvlokken veranderden of vervroren en dan bleven wonen op de grond. Je kan een mens niet wegblazen zoals een zeepbel die later wegploft of verdwijnt naar God-weet-waar; een mens is te veel, te diep, te denkend en voor wegblazen fysiek te zwaar. blablabla Nieuw woord: Nietzsche (of hoe je dat schrijft) |
(Voor zover ik kon vinden was Nietzsche een of andere achternaam van een filosoof.. Dus hier..)
F.W. Nietzsche Friedrich Wilhelm Nietzsche, als hamer filosoof gehoord heeft naar eigen woorden de Heer, de God vermoord want hij is immers in dit leven, deze tijd ook nog maar een mens en alles van twee kanten bekeken Menselijk, te menselijk of niet? Wie zal ik onderwerpen aan zijn retorische geweld? Dit was alles, niets wordt voor niets voor eeuwig eeuwigheid gekweld. |
Nieuw woord: Weeffout
|
Hier waag ik me niet aan ;p
|
Citaat:
Citaat:
|
Weeffout (e.d.i.t.)
Weeffout de spoel heen en weer schieten, versnellen, elke keer monotoon, dag na dag tot een breuk in het onvermijdelijke ritme en een kras in het schema en niemand die er iets aan kon of wilde mocht, zou, ging en verkrampte, want het ging niet machteloos is de mens die tegenhoudt wat fout moet zijn Peil |
Daar hangt hij dan
met zijn kleine vleugels boven in de lucht schietend met zijn pijlen opzoek naar de liefde opzoek naar een stel Red de liefde het deze keer wel! Schiet je pijl snel! Nieuw woord: Appelsap |
Dat was niet helemaal het woord :o
|
Appelsap
Geliefd bij mijn beste vriendin Geliefd bij mijn buurman Geliefd bij mijn tante Geliefd bij die zwerver Geliefd bij die dikke vrouw Geliefd bij mannen met een kater Geliefd bij zwangere vrouwen Geliefd bij schattige kleutertjes Ja, Appelsap is erg geliefd Geliefd bij jong en oud Behalve bij mij Want ik vind Appelsap vies Nieuw woord: Andijvieatamppot |
Uhh, ik bedoelde: Andijvie-stamppot
|
Haar krachtige bovenarmen,
in haar ogen een blik met een missie Ze was duidelijk minder groen dan de krop, die bezweek onder haar behendigheid. Verlegen trok de keukenprins in spe aan haar voorbij, Brak een ei, Legde het in de pan, En bood zich aan als haar man. Hartslag in de keel, een gebed tot god. Met de staafmixer in haar hand, zei ze: Het spijt me: ik ben andijviestamp-pot. Volgende woord: baobab |
Baobab
Volgens wikipedia (dus neem dit niet al te serieus) Is de Boabab een gestrafte bomen reus Waarom? Geen idee, vraag dat maar aan Zeus Misschien had die man, pardon god, geen keus Een dikke boom met overgewicht, die zet jij toch ook liever uit het zicht? Dus Zeus stuurt een van z'n maten naar beneden Om even later heel tevreden, naar al die omgekeerde Boabab's te kijken Daarom vinden wij het nu dus lijken, alsof die boom met op zijn kop in het zand staat En dus met zijn wortels richting de lucht gaat Afbeelding erbij, dan snapt iedereen het een beetje van die wortels :P http://home.kpn.nl/r.mveloo/baobab2.jpg |
Oeps, nieuwe woord vergeten:
Een Lolly (zie nu pas dat ik de vorige keer ook een nieuw woord ben vergeten neer te zetten... Wat ben ik af en toe erg zeg..) |
Een klein meisje
Is alleen Vijf muntjes in haar hand Ongelukkig als ze is Zonder vader, moeder en een huis heeft ze nog nooit zo naar iets lekkers verlangt van haar eerst gestolen buit kocht ze iets zoet wat, dat wist ze niet groente, brood, vlees? Nee, toch niet Snoepgoed. Dat wilde ze Ze kocht een lolly Zat voor de supermarkt op de stoep aan de rechterkant Drie dagen later Een klein meisje Samen met haar ouders Een briefje van tien in haar hand, 'betaal jij maar' Gelukkig als ze is Mooi huis, lieve ouders, zelfs een zusje Verlangde ze naar iets zoets Ze kocht een pak met 9 lolly's At voor de supermarkt op de stoep aan de linkerkant Toen ze een hond zag lopen van rechts zag ze een bolletje in de op het eerste oog verlaten slaapzak Ze liep er naartoe En zag haar Ze draaide het lijfje om En schrok Het lijfje was wit Koud Hard De ogen gesloten Maar niet vredig Volgende woord: Schroevendraaier PS ik vond deez niet echt een lekker lopende ofzo :P Beetje te geforceerd. Tips? |
Citaat:
|
Citaat:
dan stukjes zin verspreid over een aantal regels om het maar weer poëtisch te laten klinken Idealiter zorg je dat de delen stuk voor stuk goed zijn en betekenis hebben en dat je daarmee een mooi geheel bouwt. Met regels die slechts een woord tellen maar daar geen nadruk op leggen, zorg je er denk ik voor dat je gedicht heel traag wordt. |
Dat zal het dan wel zijn...
Bedankt! |
Je bouwt de muren in mijn huis
uit tot vakken vol verhalen en planken vol plaatjes - in mijn handen draaien we om elkaar en om alles wat moet komen tot ik thuis kan komen en als ik weer verhuis. Wind. |
Mooi, Em!
--------------------- Soms duim ik dat de wind draait voor ik terugfietst: twee keer wind mee en stoplichten op groen. Zo erg hoop ik dat wat nu speelt overwaait, maar heb ondertussen geen idee wat ik moet doen. Nieuw woord: tegelijkertijd |
kan iemand een gedicht over een droom schrijven ik kan het spijtig genoeg zelf niet ;s
|
Tegelijkertijd
Ik heb een pen in mijn hand en ik denk heel hard na ik concentreer zo hard dat ik kauw Ik denk zo hard dat mijn tanden blauw
Spoiler
Nieuw woord: Beantwoorden! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:18. |