![]() |
Een forum beginnen
Ik wou altijd al is een forum beginnen. Dus dat deed ik ook:
Het is wel in het engels, dus al zeker geen concurent voor dit forum. Maare ik heb geen idee hoe ik er echt mee moet beginnen. Hoe dat ik bezoekers en members moet krijgen enzo. En ik ga echt geen nep accounts maken om topics te beginnen. Dus als er hier iemand is die engels kan en ervaring heeft met forums, reageer hier, PM me of registreer je daar en dan kunnen we het samen doen. Admins of forumbazen van deze site zijn ook altijd welkom. |
Ik zou beginnen met hier geen reclame te maken.
|
Ik kan goed Engels, maar van fora maken heb ik geen verstand ;)
|
Het is 2012. De enige kans om nog een succesvol forum te starten is wanneer het aansluit bij een nieuw fenomeen of een onderwerp waar nog niks over is ofzo, maar da's stiekem best een long shot allemaal dus eh.. veel succes (Y)
|
Ik zou niet met nepaccounts werken. Je doel is toch niet in je eentje gesprekken te voeren?
|
@Little Phoebe
Ik vind dat hulp zoeken geen reclame is... @fizzle-fluffy Vind ik ook :) |
Citaat:
|
Citaat:
En verder wat mensen hier boven zeggen. ;) |
Citaat:
|
Ja, maar je was ergens niet mee eens.
En waarom eigenlijk alleen Engels? Wel handig. (y) |
Citaat:
|
Mensen denken dat ze Engels kunnen, maar het Engels kunnen is toch wel anders dan we denken.
Ik kan me heel goed redden in het Engels, maar ik kan nog niet alles spreken. Maar dat ben ik. ;) |
Als je wil dat je forum succesvol wordt, zal je het een eigen identiteit moeten geven, in plaats van er het zoveelste generieke standaardforum van maken. Sowieso zijn de meeste succesvolle fora onderdeel van een grotere website met een thema.
|
Maare is er niemand die kan/wil helpen?
@Strobe! Tja, ik kan me ook goed redden in het engels want ik zit ook op eeen engels forum. Maar soms heb ik ook iets van "dafuq" bij wat sommige posten. |
Ik denk niet dat je hier vrijwilligers vindt voor je forumpje.
En wat Turk zegt, als je geen hoofdthema hebt, dan wordt het ook niks. De kracht van Scholieren, is dat het een verzamelpunt is voor scholieren, en dus een duidelijke doelgroep heeft (ook al zitten hier vooral studenten). Bovendien heeft Scholieren nog een hoofdpagina met allerlei schoolgerelateerde zaken, zoals boekverslagen. Dus probeer eerst een onderwerp of thema te zoeken voor je forum, zodat je een duidelijke doelgroep kunt aantrekken. Een generiek forum zonder een specifiek doel zal geen bezoekers trekken. |
Wat is de reden dat mensen jouw forum zouden bezoeken?
|
Inderdaad, het grootste deel van de mensen hier is hier gekomen via de voorpagina.
|
En alle fora die zijn afgesplits door leden die zelf een forum zijn begonnen zijn een zeer stille dood gestorven.
|
Heel vroeger, dan spreek ik over 10 tot 12 jaar geleden had Fancy (het meidenblad ja) een forum. Soortgelijk als dit. Door veranderingen en vervelende mensen zijn we toen met een select groepje meiden weggegaan en hebben we samen een forum gemaakt met messageboard.
Dit is uitgegroeit tot een heel eigen website, en bestaat nu nog steeds. We zijn allemaal vriendinnen geworden. Ik denk dat je eens wat moet rondspitten via internet. De meeste fora zijn gelinkt aan een site en hebben een onderwerp. Als mensen zich aangetrokken voelen tot dit onderwerp komen ze op het forum. Er moet dus een rode lijn zijn. |
Sowieso acht ik de kans wel klein dat je ooit met een forum zoals Scholieren of FoK! zou kunnen concurreren.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:52. |