![]() |
Voor de vrouwen een vraag.
Heey, hoe noemen jullie het als je ongesteld bent?
Ik zeg tegen mijn ouders en zus gewoon dat ik ongesteld ben, maar tegen vriendinnen en andere mensen zeg ik iets van maandelijkse geval. x. |
gek zijn :3
|
"Ik ben ongesteld." Tegen iedereen, want zo heet het toch gewoon :p
|
Inderdaad, ik ben ongesteld. Of ik menstrueer, maar dat minder. Iedere vraag bloedt iedere maand. Waarom zou je het anders noemen tegen je vriendinnen?
|
Nou zeg ik dat sowieso niet tegen mensen, alleen als het belangrijk zou zijn. Eigenlijk zeg ik het alleen weleens tegen mijn vriend. En dan zeg ik 'ik ben ongesteld' of 'ich habe meine Regeln'.
|
Ik noem het ook gewoon 'ongesteld' of anders 'de tijd van de maand'. Ik vind het soms een tikje ongepast klinken, ongesteld. Maar waar ik echt van moet fronsen is als mensen zeggen 'ik vloei weer' of iets dergelijks :/
|
Citaat:
|
Ik noem het ook ongesteld, en in zinnen met een andere opbouw zou ik misschien ook nog 'menstruatie' gebruiken, 'tijd van de maand' vind ik zo omslachtig klinken.
|
Ik zeg gewoon dat ik ongesteld ben als het ter sprake komt.
|
Ik zeg ook gewoon dat ik ongesteld ben als het ter sprake komt.
|
gewoon ongesteld.
iemand noemt het dracula´s theezakje :D |
Citaat:
|
Gewoon, ik ben ongesteld.
Met m'n moeder en zusje hebben we de gewoonte om te zeggen 'ik ben on'. Maar eigenlijk vind ik dat stom, want je kan zoiets best voluit zeggen. |
Citaat:
|
Ongesteld, inderdaad. Maar toen ik 15 was zeiden we vaak 'ik heb visite' of 'mijn tante is op bezoek', een vriendin van me noemde dat zo en dat namen andere vriendinnen en ik toen over :D
|
Idd, gewoon "Ik ben ongesteld."
Verder niet eromheenpraten ofzo.. |
Ik zeg eigenlijk nooit dat ik ongesteld ben maar alleen dat ik het binnenkort ga worden :P Ik gebruik dan gewoon de term ongesteld.
|
Bij één vriendin gebruik ik de term 'maandelijks feestje' en bij m'n moeder zeg ik gewoon dat ik ongesteld ben. Tegen andere mensen zeg ik 't niet.
|
Als er jongens in de buurt zijn zeg ik meestal "Rosa is op bezoek", en we hebben er door de jaren heen allemaal grapjes omheen gemaakt. Zoals; ze heeft ROOD haar, is niet aardig.. ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben het.... en de week ervoor geef ik ook aan, dan weet iedereen dat ik in Bitch-mode kan veranderen... ;)
|
'ik ben ongesteld' of 'ik ben het' zoietss.
|
Ik heb het eigenlijk zelden gedeeld dus ik vind het lastig te bedenken wat ik uberhaupt heb gezegd. Gewoon ongesteld, lijkt me.
|
Ongi.
|
Ik ben van westvlaanderen, belgie :p
hier zeggen ze: - rode vlag - ik heb m'n 'bucht' :p |
Bij mij merken ze het wel als moeder natuur weer is langsgeweest :D
|
ik zeg meestal dat ik last heb van maandelijkse hormonen
of (lekker lomp): Ik lek ik heb un bloedkutje |
''Ik ben sinds vanochtend een vrouw''
|
'ik ben ongesteld'
|
Ik ben ong
|
ik ben ongesteld
|
uuh van alles: een (maandelijks) feestje, een bloedserieus kutprobleem, vooral die laatste...
|
Ik noem 't altijd 'lady problems'.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55. |